Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '08

 
Kategori
İzmir
 

İzmir’de ilk Lodos değilsin sen!

İzmir’de ilk Lodos değilsin sen!
 

Deniz çıldırdı, burnumuza dayandı bugün. Camdan bakıyorum, deniz karşımda üstüme üstüme geliyor. Ne yaptım ben sana? Geçen gün İzmir’i anlattım diye mi ? http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=99652 Beni sana yazmışlar, inan adın iyi geçiyor orada. “İzmirli kadehini kaldırır denize, bir alıp veremediği yoktur” dedim. “Bir kayadan bir zümrüt denize dalar çocukları İzmir’in” dedim.

Kordonboyu; gri inciden dizi gerdanlıklar boynunda, saçlarında gri dumanlı gölgeler, düşünüp duruyor. Bir hüzün… bir hüzün…. Her tarafı sular basmış zarif şehrimin. Nerede sende, İmbat’taki meltemsi nezaket, ince ipeksi süzülmeler? Yüzyıllar oldu, geçmedi bu hırçın tabiatın!

Ah Lodos! Bu delişmenliğini bilmez miyim sanırsın? Tanırım, en az senin kadar deli dolu yağmurlar gelir ardından. Senin militan ruhunla yoldan çıkar, bu daha dün sakince uzanan mavilikler. Senin bir iç çekişinle yoldan çıkar provoke ettiğin bulutlar, toplaşır, birleşir, buluşur, fısıldaşırlar. Bilirim… Bilirim Lodos, sen böyle tutup kenarından sağa sola salladın mı gemileri, İzmir’e önce bir hüzün çöker. Önce baş ağrıları, sonra halsizlik. Mistik sıkıntılar lodosla… “İçim daralıyor” diye uçuşur şehirdeki her bir martı, birbirinden habersiz. Saçları darmadağın, gemiler yolundan şaşmış… Seninle Lodos; ne migren kalır yollara dökülmeyen, ne ayrılık hüznü, ne yalnızlıklar, kalp çarpıntıları, ne de böyle yollara taşkınlıklar…

Taşkınlık dedim ya, denizin yarısı yollarda gene… asfalt deniz… çimenler deniz… kaldırımlar deniz… yollar, insanlar, ağaçlar deniz. Bu denizi üstümüze salan Lodos, neye mey’ledersin bahar vakti? Lodosluk etmenin manası ne bilmem ki, dallara çiçekler yuva yapmışken? “Aşka saldım yüreğimi” diyorken tüm evren, bu fenalık niye? İçin mi fesat Lodos, dayanamıyor musun bu inci gerdanlıklı şehrin zarafetine? Kırlarda dolaşıp, insanların karşısına aniden çıkıp korkutan Kır Tanrısı Pan gibi, endişeler mi saçmak istiyorsun yüreklere? Ben bu satırları yazarken, senin işbirlikçin dalgalar boyumu aşmış, Kordon boyunca taşları, yolları sökmüşsün. Hani Tantalos sununca, Demeter’in yediği Pelops’un omuzu gibi…

Olsun varsın… Nasıl, Zeus torununu baştan yaratırsa, İzmir yeni doğan güneşle daha bir parıldar Lodos! Omuzu fildişinden… Senin bu ne ilk deliliğin, ne ilk taşkınlığın.

Denizi kapımıza getirip yığmalar… Balıkçı Hamdi’nin ekmek teknesini yerle bir, buradan “Karşı” yakayı görünmez etmeler… Kulakları sağır, akılları şaşkın, sokakları felç etmeler… İlk değil Lodos, es savur ne varsa aklında, yerinde durmayan! Milattan önce 3.000 yıllarında, yani taa Tunç Çağı’nda, Bayraklı civarında yaşayan ilk İzmirlilerden bu yana estin, yıktın devirdin de ne oldu rüzgâr? Bugün, yarın yağmura kesecek gökyüzü. Bütün işbirlikçilerinin fısıltıları gök gürültülerine dönüşecek avizelerde. Gel sen etme artık Lodos… İnan üzmeye değmez kendini. Otur şöyle Kordon’da yanı başıma, bir rakı söyle kendine. Bir de suyunda pişmiş levrek. “Expo’da ne olacak halimiz, neyse çıksın falimiz” diyelim.

Kaldır kadehini “Karşı”ya, şehre karış…

Kendinle barış…

Bunca yüzyıldır bizimlesin, İzmirli ol biraz, sevgili Lodos!

Sevgilerimle

Canan ERYILMAZ

 
Toplam blog
: 19
: 1603
Kayıt tarihi
: 23.03.07
 
 

İzmir'de yaşıyorum. Lise ve üniversite eğitimimi endüstriyel elektronik alanında tamamladım. İş yaşa..