Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '08

 
Kategori
Yurtiçi Tatil
 

İzmir'de yaşam

İzmir'de yaşam
 

İzmir gezimizde karnımızı doyurmak için, sık sık çöp şiş yemeye gittik.

Eşim Egeli olarak her yıl bu çöp şişlerden yemezse işinin rast gitmeyeceğine inanıyor

Ben de Ege doğumlu ama bir güneyliyim, yani karnının doyduğu yer mevzusu..

Tabii artık bir İç Anadolulu olma yolundayımL(( Efendim İzmir’e gidip de vapurla gezmeden bir de çöp şiş yemeden dönene İzmir’i gezmiş sayılmazsın derlermiş..

Eğer yolunuz düşerse Topçunun yerinde önce çöp şişlerinizi sonrada dondurmalı irmik helvasını mutlaka yiyin derim..Muhteşem bir tad.

Kemer altı çarşısını, görmek istedim. Yıllar önce gittiğimde çok hoştu da.

İçim acıdı yine, nerde o İzmir’in fabrikalarında üretilerek ucuza satılan sağlam terlikler

Çin malına yenik düşmüş orda da esnaf..Ünlü mağazalar bile Çin malı satıyordu dört ayakkabı

20 ytl ye olacak iş değil , hepside çok ünlü Markalar , adamlar gelse görse, kahırlarından ölürler vallahi..Çarşı da, bol bol simit evleri açılmış, eh layığı ile yapmışlar bu işi

Çin simidi gelmeden, doya doya yedik sıcak çaylarımızla..

Bir günümüzü de konak pier de geçirdik. Peh o ne kafeler öyle

Tarihi bir yapı olunca ortam çok etkileyici , fiyatlarda..Oğluma, bol bol kitap alarak çıktım pier remzi kitapevinden

Vereceğim ilişimden(link) tarihini okuyabilirsiniz sonra ana sayfaya giderek bugün ki halini görebilirsiniz..

Yapısı bozulmadan günümüzde yaşatılan binaları seviyorum ben..

Parklar anlamına uygun bir biçim de insan kaynıyordu, kimse kimseyi rahatsız etmiyor

Arzu eden soğuk birasını içiyor, arzu eden pikniğini yapıyor güzelim ekmek arası köftesini yiyor… Denizden gelen mis gibi koku âşıkların üstünde dolanıyor, köpecikler koşturuyor..Kentleşmeyi başarmış İzmir'de

İllaki balonu vurduran amcalar sahilde ekmeğini arıyor…

Tüm gününün sıcağından bunalan İzmirliler sokakta Cumhuriyetin güzelliğini yaşıyor…
http://www.konakpier.net/html/tarihce.html

 
Toplam blog
: 16
: 803
Kayıt tarihi
: 28.02.07
 
 

Ev-iş ve ev ekonomisi öğretmeniyim, şu an çalışmıyorum. Evliyim bir oğlum var. Şiirsel bir dille kon..