Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '10

 
Kategori
İzmir
 

İzmir'deki okullar depreme karşı güçlendirildi mi?

İzmir'deki okullar depreme karşı güçlendirildi mi?
 

Okulları depreme karşı güçlendirmeliyiz.


Ege ve İzmir'in birinci derecede deprem riski taşıdığını hepimiz biliyoruz. Biliyoruz ama gerekli önlemleri alıyor muyuz? Kentimizdeki binaların çoğu depreme dayanıklılık koşullarına uymuyor. Özellikle okullarımız büyük tehlike altında. Yetkili kişiler de benim bu endişemi doğrular nitelikte söylemlerde bulunuyor.

Milli Eğitim Bakanlığı Yatırım ve Tesisler Daire Başkanı Salih Altınay, Türkiye'deki tüm dersliklerin deprem riskini uzmanlara inceletmiş. İnceleme sonunda çıkan sonuçlar çok ürkütücü!

Salih Altınay, incelemeler sonunda önüne gelen raporu kamuoyuna açıklarken şunları söyledi: ''Dört ayrı üniversiteden, sekiz öğretim üyesinin bakanlığımız adına yaptığı çalışma sonucu, okullarımızın deprem riski belirlenmiştir. Bu rapora göre:

1- Dersliklerin yüzde 12'sinin güçlendirme olanağı yoktur. Bu binaların derhal yıkılması gerekir.

2- Dersliklerin yüzde 64'ü birinci öncelikli güçlendirme kapsamına alınmıştır.

3- Dersliklerin yüzde 15'i ikinci öncelikli güçlendirme kapsamına alınmıştır.

4- Dersliklerin sadece yüzde 9'unun sağlam olduğu tespit edilmiştir.

Risk taşıyan dersliklerin güçlendirilmesi için 10 milyar dolarlık bütçeye ihtiyaç vardır. Bugün itibariyle bütçeden ayrılan ödenekle bu işlerin yapılması yüz yılı bulur.''

Bakanlığın yetkilisi böyle söylüyor. Ne kadar ürkütücü bir tablo değil mi? Türkiye'de öğrenim görülen dersliklerin yüzde 12'sinin derhal yıkılması gerekiyormuş. Fakat tüm bu ürkütücü tespitlere karşın yavrularımız o dersliklerde öğrenim görüyor.

Çocuk Sayfası'nı hazırladığım Haber Ekspres gazetesinde bu konuya değinerek; okullar tatile girdiğinde depreme karşı güçlendirme çalışması yapmalıyız, diye yazmıştım.

Yetkilileri açıklama yapmaya çağırıyorum. İzmir'deki okullar için depremle ilgili ne gibi çalışma yaptınız? Hangi okulları depreme karşı güçlendirdiniz? Lütfen açıklayınız. Açıklamazsanız, ben araştırıp kamu oyuna duyuracağım.

Herkes bu konuda üzerine düşeni yapmalıdır. Çünkü, ''Ben geliyorum!, '' diye haykıran tehlike kader değildir.

 
Toplam blog
: 233
: 980
Kayıt tarihi
: 07.01.10
 
 

İzmir doğumluyum. Ege Üniversitesi Gazetecilik Yüksek Okulu mezunuyum. Kısa denilebilecek bir sür..