Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '08

 
Kategori
Genel Sağlık
 

İzmir Eşrefpaşa Belediye Hastanesi

İzmir Eşrefpaşa Belediye Hastanesi
 

Bşhk. Yard. Op. Dr. ATASEL ATUN


Almanya'dan Türkiye'ye temelli dönüş yapmak isteyen, ama sağlık sistemimizin bozuk olduğunu düşündüğünden dönmeyen çok kişi tanıyorum. Ne yalan söyleyeyim daha düne kadar ben de öyle düşünüyordum. Hatta daha da ileri giderek "Hastanelerimize sağ giren hasta çıkar!" düşüncesine takıldığım da oluyordu.

2 ay önce nefes darlığı çekince Tepecik Göğüs Hastanesi Acil Servisi'ne gittim apar topar. Birkaç saatlik müdahale ile nefesim açıldı ama polikliniğe gitmem gerekiyordu ertesi gün. Bu hastanede gördüklerime şaşırdım. Hastanenin temizliği, çağdaşlığı hastaya gösterilen ilgi beni ülkem adına çok sevindirdi.

Ertesi gün polikliniğe gidemedim ve akşam daha da fena oldum. Bu sefer saat 23.00'den sabaha kadar Yeşilyurt Atatürk Araştırma ve Eğitim Hastanesi Acil Servisi'nde kaldım. Burada gördüğüm manzara beni daha da sevindirdi. Acil Servis, o kadar modern cihazlarla donatılmış, o kadar güzel yenilenmişti ki, hastalığımı unuttum, sevinç gözyaşları akıttım.

Bu hastanede poliklinikte de muayene oldum, çok iyi davrandılar. Her yer düzenli, tertemiz, modern cihazlar vs. Almanya'daki modern bir hastaneden hiçbir farkı yok. Sağlık güvencesi olmayana taahhütname imzalatıyorlar. Yeter ki kimliğin yanında olsun. Kimseyi almamazlık etmiyorlar. Herkese de aynı muamele.

Sabaha kadar kaldığım acil serviste bana çok iyi davrandılar. Genç doktorların nasıl bir ciddiyetle, vızır vızır çalıştıklarını görmeninin mutluluğunu yaşadım. Hemşireler, temizlik personeli, güvenlikçiler hepsi aynı titizlik ve ciddiyetle görev yapıyorlardı.

Poliklinikte beni hemen yatırmak istedi genç doktor. Ama bir hafta izin istedim, daha sonra da CHP'li İzmir Belediyesi yardımıyla Eşrefpaşa Belediye Hastanesine yattım. Karikatürist Mamut (Celal) arkadaşımın aracılığıyla. Ben kendim yine de gitmezdim. CHP'liler benden Belediye seçmlerinde oy vermemi filan da istemediler. Sadece insanî açıdan yaklaştılar olaya. Başta, benimle ilgilenen, hastaneye kadar özel arabayla beni götüren Hüseyin Bey olmak üzere tüm İzmir Belediyesi yetkililerine teşekkür ederim.

EŞREFPAŞA BELEDİYE HASTANESİ ve BAŞHEKİM YARDIMCISI OP. DR. ATASEL ATUN

Aslında "Belediye Hastanesi" denince insanın aklına böyle çağdaş, modern bir hastane gelmeyebilir. Şaşırdım kaldım. Hastane tümüyle methedilecek bir vaziyette. Bir yıl önce modernleştirmesi tamamlanmış. Odalarda buzdolapları ve plazma TV'ler var. Yataklar modern ve çok güzel. Çarşaf, nevresim takımları tertemiz.

Abi neler olmuş bizim sağlık sistemizde de ben uyumuş kalmışım. Gördüğüm 3 hastane de kusursuz ve çağdaş. Eşrefpaşa Belediye Hastanesi Başhekimi bir bayan. Prof. Dor HÜLYA GÜVEN. Kendisini görmedim. Ama yakışıklı başhekim yardımcısı Op. Dr. ATASEL ATUN'u şahsen tanıma imkânı buldum. Beni yönlendiren, her türlü ilgiyi gösteren aslan gibi bir genç doktor.

Sosyal güvencem yok, zira Bağ-Kur primlerimi ödeyemedim. Bu hastanede sosyal güvencesi olmayanlara da bakıyorlar. Ama benim durumum biraz kritik tabii. Prim borcumdan dolayı aktif Bağ-Kur üyesi görünümündeyim, yani sözde sosyal güvencem var. Ama Bağ-Kur'dan bir aspirin yardımı almadım şimdiye kadar. Bu konu da ayrı bir blog yazdıracak bana.

Op. Dr. ATASEL ATASUN hem ameliyalatlara giriyor, hem de yönetimde görevli. İşi zor tabii, zamanı az. Ama o yine de işini özveriyle yapıyor. Bana karşı güzel davranışlarını da minnetle anmak isterim.

Hastanenin koridorlarına bal dök, yala! O kadar temiz. Temizlik personeli güler yüzlü ve sempatik kimselerden seçilmiş. Hem de titizlikle çalışıyorlar.

Hemşireler derseniz, aynı ciddiyetle ve özveriyle çalışan kimseler. İnanın, böyle bir hastaneden taburcu olmak istemiyorsunuz.

Öğleden sonra ve akşamüstü olmak üzere 2 defa ziyaret saati var. Ziyaretçilere lüzumsuz baskı yok. yiyecek maddesi filan getirebiliyorlar hastalara. Zaten hastane yemekleri o kadar lezzetli ki, anlatamam. Tabii diyet hastası yemeği veriliyorsa lezzetten eksilme var. Tuzsuz muzsuz!..

Poliklinikler tertemiz, modern cihazlarla donatılmış, uzman doktorlar görevde. EŞrefpaşa belediye Hastanesi'ni bu duruma getirenlere şükran duygularımı sunuyorum. Şu andaki yöneticilerini ve doktorum sevgili Op. Dr. ATASEL ATUN başta olmak üzere hepsini kutluyorum.

Türkiye'mizde güzel şöyler de oluyor. Bunları görmezlikten gelemeyiz.

Sağlık sistemimizin gelişmekte olması da çok sevindirici tabii. Her şeyin başı sağlık!

Mustafa Mumcu, 18 Aralık 2008, 23:45

SAYIN EDİTÖR: Sadece doktorumun ismini en altlarda, ATSEL yazmışım, ATASEL olarak düzelttim. Lütfen bekletmeden yayına alır mısınız? MUTLU YILLAR dilerim sizlere de!
 
Toplam blog
: 324
: 2811
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

06. 06. 1945 İzmir doğumluyum ve İzmirli olmaktan da gurur duyuyorum. 1968 yılında birkaç yıllığın..