Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '07

 
Kategori
İzmir
 

İzmir'in kurtuluşu "butik otel"ler...

İzmir'in kurtuluşu "butik otel"ler...
 

Hep söyleriz; Ege ve İzmir tüm dünya medeniyetlerinin beşiğidir. İzmir dünyanın en zarif, en medeni, en temiz şehirlerinden biridir, İzmir kent kültürünün tam anlamıyla oturduğu tek şehrimizdir. Havası güzel, Mutfağı lezziz ve sağlıklıdır. Toprağı bereketli, Suyu berraktır. Doğası güzel, İnsanı zarif, Kızları çok ama çok güzeldir. Güzeldir İzmir, çok özeldir.

Tüm dünyanın bu kadar övgü ile bahsettiği İzmir’imizin tarihini, doğasını yaşamaya, yemeklerini tatmaya, insanlarını tanımaya, havasını solumaya, tüm dünya akın etmeli diye düşünüyoruz. Ama... Olmuyor. Peki neden hala Helva yapamıyoruz? Neden İzmir’e yeteri kadar turist gelmiyor? Nerede hata yapıyoruz?

iZMiR’i TURiSTE YAŞATAMIYORUZ

Çok basit... Gelen turiste İzmiri "İzmirli"ler gibi yaşatamıyoruz da ondan. Yerlisini yabancısını; tıkıyoruz Turistleri Kuşadası’nda, Selçuk’ta, Pamucak’ta ve hatta İzmir’de İzmir zevkini, yaşam biçimini yansıtmayan beton yığını otel adı verilen zevksiz, ruhsuz koca koca beton yığınlarına. Program şöyle; Efes, Meryem Ana, Didim, Milet, Bergama. Yorgun kalan turist direkt beton yığınlarına (otellere) götürülür. Yemekler şöyle; Sabah kahvaltısında kutu yağ, kutu reçel, pörsümüş zeytin, patates karışımlı kaşar ve çay... Öğlen yemeği; söğüş salata, sulu köfte, yanında patates püresi. Akşam yemeği; söğüş salata, sulu köfte, yanında patates püresi... Yo hayır. Copy-paste yapmadım. Turist; Sadece İzmir’e ziyarete gelse de, haftalık anadolu turuna da çıksa farklı şeyler yedirmiyoruz açıkçası. Evet, N’oldu şimdi? Ne anladı bu turist İzmirden?

PORTOFiNO, MONTECARLO, SAN MARCO (Venedik), MARBELLA, SANTORiNi, SARDUNYA, KEYWEST ÖRNEKLERi

iTALYA, iSPANYA, YUNANiSTAN, FRANSA gibi turizm kökenli ülkelerde de bizim Antaya, Alanya örneği doldur-boşalt otellerin olduğu bölgelerin, şehirlerin dışında "elit" kesimin de faydalanabileceği ve ağırlıklı olarak "butik oteller" in yer aldığı bölgeler, şehirler, adalar vardır. PORTOFiNO, MONTECARLO, SAN MARCO, MARBELLA, SANTORiNi, SARDUNYA gibi. Buralarda; kaliteden ödün vermeyen, sahibinin yaşam kültürü ile yoğrulmuş, şehrin mimarisi ile uyumlu, şehri yaşayan ve yaşatan özelliklerle bezenmiş, sofra düzeni, yemeği, şarabı, mezesi, kahvaltısı, servisi ile özel oteller vardır. Bu bölgeler; genellikle köklü ailelerin, kültürlerin yaşadığı, yaşatıldığı bölgelerdir.

Butik otel nedir?

Butik oteller küçük yapıya sahip olmalarına karşın seçkin müşterileri için 5 yıldızlı otel konforu sağlayabilen ve özel destinasyonlar ile farklı müşteri profillerine hitap eden otellerdir ve son yıllarda büyük ilgi görmektedir. Bu otellerin bir diğer özelliği ise Turizm Bakanlığı'ndan Özel Belgeli İşleme statüsü almaları.

Butik oteller dünyada yaygın olan bir konsepttir. Paralı ve üst düzey turisti çekebilen, gelenleri evlerinde hissettirerek alışkanlık yaratan, çok özel hizmetler verebilen küçük, şık ve konforlu otellerin turizm sektöründe önemi giderek artmaktadır. Dünya turizminden giderek daha fazla pay almaya başlayan Türkiye, "güneş, deniz, kum" dışına çıkarak kültür, sağlık gibi farklı konseptlere yöneliyor. Bu da otel yatırımlarında farklılaşmayı başlatıyor. Yerli ve yabancı turistin kendini özel hissettiği, 15-20 odalı butik oteller yatırımcıların artık yeni gözdesi oldu. Bu tip oteller 5 yıldızlı oteller kadar yatırımcısına kazanç sağlamaktadır. Butik oteli tercih edenler ev huzuru, bölgenin konseptini arayan müşterilerdir. Memnun kaldıkları takdirde otelinizi kendi evi gibi görmeye başladıkları için her zaman sizi tercih eder. Zamanla sürekli gelen müşterileriin odalarını, gelecekleri zaman onların zevkine göre düzenlemek gerekebilir.

iZMiR’iN KURTULUŞU "BUTiK OTELLER"

İşte, Türkiye’nin ihtiyacı olan bu bölge alternatifsiz olarak iZMiR’dir. Çünkü Türkiye’nin aydınlık yüzü İzmir’dir. Modern Türkiye’nin modern insanları İzmirli’lerdir. İzmir’i yaşatmak ve hakkıyla tanıtmak istiyorsak, burada acil ihtiyaç butik otellerdir.

Elbette bu da bir fizibilite, ön öalışma, koordinasyon gerektirir. Her parası olana, her köşe başına butik otel açtırmak çözüm değildir. Butik Oteller sahipleri ile özdeşleşir. Mimarisi ile güzelleşir, Şehrin kültürü ile yaşarlar. İzmir’in layık olduğu turist özgün bir butik otel yapılaşması ve tanıtımı ile yukarıda saydığımız "elit" turizm şehirleri arasında kısa sürede yerini alacaktır.

BUTiK OTEL PAZARLAMASI FARKLIDIR

Butik Otellerin pazarlama tekniği de farklıdır. Broşür bastırıp, fuarlara katılmak veya pazarlamayı tüm seyahat acentelerine bırakmak doğru olmayabilir. Bu yolla "sadece parası" olan ancak konsepte uyum gösteremeyen müşteriler potensiyel müşterileri de kaçırabilir. Yapılması gereken çok iyi bir pazarlama elemanı ile birlikte, konsepte uygun müşteri potansiyeline sahip seyahat acenteleri, dernekler, sosyal klüplerle işbirliği yapılmasıdır.

ELEMAN

Butik Otellerin elemanları en az arzu edilen müşteriler kadar hayat görüşüne, adab’ı muhaşeret kurallarına hakim ve zarif olmalı.

Sevgilerimle

 
Toplam blog
: 305
: 4038
Kayıt tarihi
: 23.01.07
 
 

Kayseri doğumlu, 1977'den beri Sektörde (Otel, Çarşı, Yurtdışı Acente, Profesyonel Turist Rehberi..