Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

İzmir'li olmak, argo konuşmak mıdır?

İzmir'li olmak, argo konuşmak mıdır?
 

Sayın blog yazarı;

Bu sitede blog yazan pek çok kişinin, temel amacının, edebiyat yapmak, yazım kurallarını harfiyen uygulamak olmadığını anlamak için bloglar arasında biraz gezinmek yeterli.

Çok güzel, çok profesyonelce yazanlar olduğu kadar, içini dökmek, ben de varım diyebilmek için yazanlar çoğunlukta. Ki... profesyonel olanlar dahi, yazım hataları yapabiliyorlar.

Kişileri eleştirdiğiniz yazınızın başlığında -kıyak- gibi bir argo kelime kullanmanızı yadırgadım. Bununla ilgili bir ileti gönderdim. Olaki bir yanlışım olursa, siz de beni uyarın dedim.

Uyarımı dikkate alıp, kıyak kelimesini silmişsiniz.

Bunun için benden teşekkür beklemiş!!! Teşekkür etmediğim için, nezaketsiz deme cüretini göstermişsiniz.

- birader - kelimesini, bilader olarak yazdığınızı görünce, biraz şaka yollu (polisler de suç işlermiş, yakalandınız demeye gelen) bir başlıkla uyarmak istedim. Laubalilik ne haddime. Zaten tarzım değildir.

1-Burada siz haklısınız; insan karşısındaki kişiyi tartmadan, hoşgörülü müdür, çelebi midir, eleştiriye tahammülü var mıdır, aksi halde saldırganlaşabilir mi? Bütün bunları bilmeden, şakavari bir başlık dahi atmamalı.

2-Birader kelimesi Farsçadır. Mather'den türetilmiştir. İngilizce ve Almanca ile ilgisi yoktur.

Ayrıca şunu da anladım;
Siz eleştireceksiniz ama eleştirilmeyeceksiniz.

Öğrenim hayatım, iki yıl hariç İzmir'de geçti.

Mesleğimde, iş olanakları çok kısır olan bu şehirden gitmemek için, daha az gelirle daha çok çalışmayı göze aldım da yine de şehrimden vazgeçmedim. Kendimi her zaman fanatik İzmir'li olarak tanımlarım.

İşim gereği, eğitimli, eğitimsiz, toplumun, her kesiminden insan tanıdım. Hiç kimseye İzmir halkının dilinden konuşmadığı için sen İzmirli değilsin deme hakkını kendimde görmedim.

- Birader, valide, peder, hemşire- argo kelimeler değillerdir. Değişen, gelişen Türkçemiz'de sadece yeni karşılıklar bulmuşlardır. Okul- Mektep, sınav- imtihan kelimelerinde olduğu gibi....

Ve bu kelimeleri bilmek için İzmir'li olmak gerekmez.

Almanca ve ingilizce konuşabiliyor musunuz? diye sormadım. Sizin kızkardeşiniz de değilim.

Şimdi, sizinle sanal ortamda dahi tartışmak istemiyorum.

SİZİ;

- sakız gibi çiğnerim,
-çiğdem gibi çitlerim,
-çerez gibi yerim tarzı, bu ortama yakışmayan cümleleriniz ile başbaşa bırakıyorum.


LÜTFEN BANA YANIT VERMEYİN, ELEŞTİRİ GÖNDERMEYİN, YORUM YAPMAYIN.
 
Toplam blog
: 74
: 1691
Kayıt tarihi
: 17.06.07
 
 

Emekliyim ama, yaşamdan değil; işimden. Eşim ve iki kızımla birlikte İzmir’de yaşıyoruz. Yazmak, oku..