Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '08

 
Kategori
İzmir
 

İzmir'liler toplanalım ve "Aşure yiyelim"

İzmir'liler toplanalım ve "Aşure yiyelim"
 

Bu kadar aşure bana mısın demedi.


Aşure, orjinali "Aşura", Arapça’da 10 manasına gelen "aşara" kelimesinden türetildiği Türkçe'ye ise Arapça'dan geçtiği rivayet olunurmuş.

Gerek dil ve gerekse dinî konulara girmek, en önemlisi fazla bilmediğim konularda ahkam kesmek kategorilerim dışında kalır. Anlatmak daha doğrusu isteğim şudur.

Geçenlerde adetten bizim evde de aşure yaptık, çok yardımım dokundu (yaptık derken fasulye ve nohutları ayıkladım, kazanın başında bekledim, en önemlisi en çok ben yedim) sonra konu-komşu, eşe-dosta dağıttık. Biz de (özellikle ben) nasibimizi fazlasıyla aldık. Yalan değil aşureye olan sevgim diğer tatlılara oranla daha çok. Efendim, evdeki o kadar aşure kısa bir süre sonra bitti. Tadı damağımda kaldı.

Dün akşam son kâseyi bitirirken eşime "Bi' daha yapsan" dedim. Aldığım yanıt... neyse, boşverin.

O zaman aklıma geldi. Milliyet Blogda bir sürü arkadaşım var (ya da öyle sanıyorum, bilemem) rica etsem, desem ki "Bi aşure yapsan da gelip yesek" Sonra bunu e-mail ile onlara göndersem onlar da (Hani olmaz ya) "Tamam!" deseler, o zaman hangi birine gideceğim. Hepsine gitsem 90 okkayı aşar, İnönü'de uçamam, Mehmet Eren gibi traktör sürmek zorunda kalırım. Bu yöntem olmaz. O zaman blog yazayım. Gene bir yenilik
getireyim, arkadaşlarımızı bir de "Aşure toplantısı" adı altında toplayayım. diye düşündüm. Bakarsınız sonraki yıllarda gelenek bile olur. Sırayla yani...

Okullar Pazartesi ikinci yarı yıl eğitimine başlıyor. Bu hafta sonu da çocuklarımızla beraber olalım. Sonraki Pazar günü yani 17 Şubat 2008 tarihinde toplansak, hani uzatmadan, sıcağı sıcağına olsun diye.

:)) Kendine güvenen, hamarat, en az elli kişiyi konuk edecek bahçeli, balkonlu, deniz kıyısı ve deya deniz manzaralı büyük bir evi olan, yaygaramızdan (Bi' daha, bi'daha dememizden) kimsenin rahatsız olmayacağı bir çevrede oturuyorsanız ve hepsinden önemlisi BEN VARIM diyorsanız,

BEN YOKUM ama böyle bir buluşmayı da kaçırmam, eşimle, çocuğumla, annemle, babamla, arkadaşımla gelirim diyorsanız,

ben de İzmir olarak gene bir ilki başlatalım derim. Bunu demekle kalmaz gelenlere CD armağan edeceğim diyorum. Aşureyi her yerde her zaman yersiniz, ama CDler...

Ben yazdım yazacağımı, sıra sizde...

Ev sahibi merak etmesin biz (eşimle beraber) üç gün önce gelir yardıma başlarız. Yatacak yer vardır muhakkak.:)) Kolay gelsin, şimdiden.

 
Toplam blog
: 240
: 2494
Kayıt tarihi
: 13.04.07
 
 

6 Mayıs, bir Hıdırellez günü "Merhaba dünya" demişim. Geçen elli küsur yıl. Bir şarkı vardır Osma..