Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mayıs '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

İzmir-Manisa yolundaki kazada ben oradan geçtim

İzmir-Manisa yolundaki kazada ben oradan geçtim
 

İzmir den saat 22:00 da yola çıkmak için hazırlandım ve İstanbul a doğru yolla çıktım.

Bornova da oturan akrabalarım beni uğurlarken aman yollara dikkat et diye belki bir on sefer telkinde bulundular.

İzmir e ilk gidişim değildi bu daha öncede yaklaşık bir sene kadar önce yine geçmiştim o yollardan o zamanlar daha yol yapım aşamasındaydı hatta bitse şu yol diye geçirmiştim içimden çünkü çok pis bir yoldu kıvrım, kıvrım üstelik inişli ve çıkışlı bir rampaları var ki yolu bilmeyen ve dikkat etmeyen sürücü kaza yapar gece olunca çok küçük olan hiç dikkat çekmeyen tabelaları okumak da bir başka marifet zaten.

Evet benzin almak için benzinciye girdim bana şu kadar paraya şu kadar yakıt dedikten sonra aşağı indim araçtan dikkatimi çekti hemen yanı başımda duran kocaman bir otobüs mazot alıyordu yolcularda aşağı inmiş bekleşiyorlardı benden önce hareket etti zaten otobüs bir beş dakika sonra da ben hareket ettim sabuncu beli mevkii dedikleri yerin adını bilmiyordum öğrenmiş oldum.

Rampayı bayağı bir tırmandıktan yağmur yağdığını ve dindiğini yolun ıslak ve kaygan olduğunu gördüm, sonra önümde bekleyen on, on beş kadar aracı görünce eşime kaza var galiba dedim ve biraz daha yaklaştıkça o otobüs olduğunu eşime söyledim. Otobüs sol tarafının üstüne yan yatmış bir şekilde insanlar, yollarda, yerde yatan insanlar kanlar içinde, trafik polisi geç, geç diye yol gösteriyordu mecburen sağ şeritten gitmek üzere yola devam ederken otobüsün yanından geçerken içine bakmamla şaşırmam bir oldu zaten, insanlar sıkışmış bir şekilde oturur bir vaziyette kurtarılmayı bekliyordu çok kötü olduk yani hiç bir şey yapamadan öylece bakmak çok acı verdi bana.

Yoluma devam ettim tabi yolda da giderken karşı şeritten gelen 20 ye yakın ambulans geçti olay mahalline doğru, ölü yoktur inşallah diye de söylendim saat 01: 00 haberlerinde de ölü sayısı beş diye geçti sabah eve vardığımda da ölü sayısının 8, yaralı sayısının da 28 olduğunu öğrendim.

İşte kaza sebebi haberlerden alıntı olarak(Kazayı küçük sıyrıklarla atlatan otobüs sürücüsü Turgay Balta ile yardımcısı Emin ONYILDIZ jandarma tarafından gözaltına alındı. Şoför Balta'nın jandarmaya, "Yokuş aşağı viraj ı alırken frenlerin boşalması nedeniyle fren rot durumuna girdi ve kilitlendi. Frenin kilitlenmesi sonucu otobüsü durdurmaya çalışırken soldaki bariyerlere vurdum, daha sonra ise otobüs yan yattı." açıklamasını yaptığı öğrenildi. Otobüsün yedek şoförü Emin ONYILDIZ, ise "Biz İzmir garajından 29 yolcu ile yola çıktık.

Yolda birkaç yolcu da almıştık. Ben istirahat ediyorum, birden gürültü ile kendime geldiğimde otobüsün devrildiğini gördüm" dedi. Merkez Efendi Devlet Hastanesi'nde tedavi altına alınan yolculardan, Lütfi’ye SAPER kazadan önce şoförün telefonla görüştüğünü iddia etti. Aynı iddiada bulunan Mehmet SUBAKAN isimli yolcu da şoförün yanındakilerle GSM kartı alış-verişi yaptığını öne sürdü)

EYLÜL DELİSİ

 
Toplam blog
: 12
: 1673
Kayıt tarihi
: 26.04.07
 
 

Bir film şirketinde teknik eleman olarak çalışmaktayım. Sinemayı, okumayı ve yazmayı seviyorum. Haya..