Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '12

 
Kategori
İzmir
 

İzmir Saat Kulesi'nin gölgesinde İlk Kurşun (Hasan Tahsin) Anıtı

İzmir Saat Kulesi'nin gölgesinde İlk Kurşun (Hasan Tahsin) Anıtı
 

İlk Kurşun Anıtı


İzmir Saat Kulesi’nin ve hemen saat kulesinin yanında bulunan İlk Kurşun Anıtı’nın yanına birer görevli tayin etsek, bu görevliler kuleyi ve anıtı ziyaret eden kişi sayısını kayda geçirseler, sizce kulenin mi daha çok ziyaretçisi olur, yoksa İlk Kurşun anıtının mı?

Bence Saat kulesinin daha çok ziyaretçisi olur. Çünkü İlk Kurşun Anıtı, saat kulesinin gölgesinde kalıyor. Bu düşünceme itiraz edebilirsiniz, haklı da olabilirsiniz. Fakat benim düşüncem değişmeyecek. Çünkü İzmir’de yaşamaya başlamadan önce İzmir’e defalarca geldim, defalarca Saat kulesinin etrafında dolaştım, kulenin fotoğraflarını çektim. İzmir’de yaşamaya başladıktan sonra da saat kulesinin yanına çok kez gittim. Zaten istemeseniz bile bir şekilde saat kulesinin yanından ya da yakınından geçiyorsunuz. Fakat ne İzmir’e gelmeden önce, ne de geldikten sonra İlk Kurşun Anıtı’nın Konak Meydanı’nda (meydanın bir kenarında) olduğunu bilmiyordum. Ta ki şu olay gerçekleşene kadar;

Arkadaşlarımla her zamanki gibi bir Konak gezisi sonrası eve gitmek için metro durağına indiğimizde metroyu beklerken birden aklıma “Hasan Tahsin” geldi ve yanımdaki arkadaşlarıma; “Neden İzmir’de Hasan Tahsin için bir anıt yok ya da var da ben mi görmedim” diye sordum. Arkadaşlarım bir anıt varsa bile bilmediklerini söylediler. Burada önemli olan yanımdaki arkadaşlarımdan birinin İzmir doğumlu olması ve doğumundan bu yana İzmir’de yaşaması idi. Tam bu sırada yanımızda bulunan 23 – 25 yaş aralığında olduğunu düşündüğüm bir genç konuşmamıza kulak misafiri olmuş ki bana dönerek; “Hasan Tahsin Anıtı Saat Kulesinin yanında” dedi. Hemen gözlerimin önüne Saat Kulesinin olduğu meydanı getirdim aradım taradım fakat zihnimin bir kenarında Hasan Tahsin’e ait bir anıt bulamadım.

Yanımdaki arkadaşlarımdan biri doğumundan beri İzmir’de yaşıyordu fakat anıtı bilmiyordu, başka bir İzmirli genç ise anıtı biliyordu. Bu durumda, “İlgisiz olan biz mi oluyoruz?” diye düşündük, fakat biz değildik.

Saat kulesi dediğinizde sanırım yerini bilmeyen yoktur İzmir’de ya da görmeyen yoktur. Hatta İzmir’e hiç gelmemiş, başka şehirlerde yaşayan insanlar bile bir şekilde İzmir’de bir saat kulesi olduğunu bilirler. Demek ki İlk Kurşun Anıtı’nı daha önce hiç fark etmemiş olmamız bizim suçumuz değildi. Eğer anıt doğru bir yere yapılsaydı, İzmir saat kulesi kadar popüler olabilirdi ve biz de anıttan haberdar olurduk.

Yine Konak’a gezmeye çıktığım bazı zamanlarda da bazen yerli ya da yabancı turist grupları görüyorum. Turistlerin çoğunluğu genelde saat kulesinin etrafında toplanıp, kuleyi inceliyorlar ve hatıra için kulenin fotoğraflarını çekiyorlar. Hemen saat kulesinin yanında bulunan İlk Kurşun Anıtı’nın yanına ise uğrayan neredeyse hiç yok denecek kadar az.

Saat kulesini herkes bilirken, herkes ziyaret ederken neden İlk Kurşun Anıtı’nı herkes ziyaret etmiyor. Bunun nedeni saat kulesi için yapılan tanıtımın çok fazla olması ve saat kulesinin İzmir’in simgesi haline getirilmesidir. Hatta öyleki Saat Kulesi zamanında kullandığımız “Beşyüz Türk Lirası”nın bir yüzünde bile kullanılmıştı. Haliyle de İzmir’e gezmeye gelen insanlar (İzmir’in Kurtuluş savaşında önemli gelişmelere sahne olduğunu bilseler de) yapılan tanıtımın etkisiyle hemen Saat Kulesinin etrafında toplanıyorlar. Kimsenin Hasan Tahsin’in bilmediğini düşünmüyorum. Fakat iki anıtın aynı yerde bulunması, birinin tanıtımının üstüne basıla basıla yapılması, İlk Kurşun Anıtı’nın fark edilmemesine neden oluyor.

Peki İlk Kurşun Anıtı için ne yapılabilir?

İlk kurşun Anıtı başka bir anıtın olmadığı fakat gözlerden de uzak olmayan başka bir yere taşınmalı. Ben anıtın çok güzel olduğunu da düşünmüyorum. Çok büyük bir anlamı varken çok sönük bir anıt. Bu nedenle şuan ki anıt tamamen değiştirilmeli ve görsel açıdan daha hoş bir anıt dikilmeli. Sadece Hasan Tahsin’in tasvir edilmediği, düşmanın işgalinin de tasvir edildiği bir anıt daha hoş olur ve daha fazla dikkat çeker sanırım.

Bir an önce İzmir Büyükşehir Belediyesi ya da Konak Belediyesi tarafından bir yer tayin edilmeli ve yeni, daha modern bir anıt insanların ziyaretine açılmalı. İzmir tanıtımlarında Saat Kulesi gibi İlk Kurşun Anıtı da ön plan çıkarılmalı.

Beni ne kadar haklı bulursunuz bilmiyorum fakat yaşadığım ve gördüğüm gelişmeler karşından nacizane düşüncelerim bunlardır. İlk kurşun Anıtı’nın bulunduğu yer nedeniyle hak ettiği değeri görmediğini düşünüyorum ve bir an önce gerekenin yapılmasını diliyorum.

 

Hasan Tahsin Detaylı Bilgi için; http://tr.wikipedia.org/wiki/Hasan_Tahsin

İzmir Saat Kulesi detaylı bilgi için; http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0zmir_Saat_Kulesi

 


 

 
Toplam blog
: 5
: 1329
Kayıt tarihi
: 24.08.12
 
 

Ansızın kalemime düşen kelimelerden ibaret hayatım.           ..