Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '09

 
Kategori
İzmir
 

İzmir sırılsıklam, ıslaktı gözlerim gibi

İzmir sırılsıklam, ıslaktı gözlerim gibi
 

Sabah, saat yedi sularıydı. Eşim ve dört yaşındaki oğlumla birlikte, otomobilimizle işe gidiyorduk, öncesinde kreşe uğrayacaktık. Aracımın müzik sisteminde son günlerdeki favori çalışmam olan Mucize Nağmeler albümü çalmaktaydı. Kumru almak üzere, müdavimi olduğumuz simit fırınının önüne park ettim. Biz oğlumla arabada kaldık, eşim fırına girdi. İşte tam bu sırada; arka koltukta, uykulu uykulu oturmakta olan ve sesi soluğu çıkmayan oğlum, birden, arkamdan boynuma sarıldı, yanağını yanağıma dayadı, saçımı başımı karıştırmaya, öpüp, koklamaya, hımm hımm diye sesler çıkarmaya, kendisini sarıp sarmalamam için kollarımı çekiştirmeye başladı. Sıcacıktı, yumuşacıktı, mis gibi kokuyordu.

"Babacığım seni çok seviyorum."

"Ben de seni çok seviyorum oğlum, canımsın sen benim, yavrumsun."

Biz bunları yaşarken birden çalmakta olan şarkıyı farkettim.

<ı>

"Kınalı Kuzum

Ne yiyor, ne içiyorsun
Elde değil aklım sende
Gece çok geç yatıyorsun
Gel de bi demli çay iç bende

Olmadı, akşam yemeğe yetiş bari
Yolunu gözlüyor Perihan Hanım
Bu ayrı ev işine alışamadım
Sızlıyor ince ince sol yanım

Bu yürek çarpıntısı ömürlük biliyorsun
Büyümedin hiç gözümde
Bebeğim sen ne diyorsun

Bir dualık mesafedeyim
Ne zaman sıkışırsan yanındayım
Ha bu arada soğudu havalar aman ha
Üşütme yine, kurbanın olayım

A nenni nenni
Kınalı kuzum
Büyüdünde de adam mı oldun
Yanağı pembem, dudağı kirazım
Gözü okyanusum iyi ki doğdun "

Sabahın yedisinde yine sızım sızım sızladı kuş kanadı yüreğim. Eşim arabaya bindiğinde yaş dolmuş gözleriyle bizi seyrediyordu. İzmir sırılsıklam, ıslaktı gözlerim gibi. Buğusuydu Sezen'in sesinden gelen, yüreğimdeki.


Not1: Okumuş olduğunuz bu yazıyı, yaklaşık iki buçuk sene önce kaleme almıştım. Yine anı-yazılarımın, ıslanmış toprak kokan sinesine yaslanmak istedim...

Not2: Hadi dinleyin Sezen'i de, şu anda sizi üzen dünyevi problemlerinizin aslında ne kadar da anlamsız ve lüzumsuz şeyler olduğunu, iliklerinize kadar hissedin. Ve varsa bir yavrunuz yanıbaşınızda, sokun burnunuzu ensesindeki saçların arasına ve koklayın, koklayın, koklayın...( http://video.eksenim.mynet.com/belginn_86/sezen_aksu_kinali_kuzum/47500/ )


 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..