Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '14

 
Kategori
Alternatif Tatil
Okunma Sayısı
225
 

İzmir sonrası tekne arayışı

İzmir sonrası tekne arayışı
 

küçük fakat işlevsel bir tekne. İster yelken,ister balık, ister gezi için


Devekuşu ile Tekirdağ dan İzmir e yaptığım seyirden sonra ,Ülkemin tüm denizlerini kıyıdan dolaşabilmek için nasıl bir tekne olmalı diye düşündüm. Devekuşu 4.92 boyunda 350 kg agırlığı olan bir tekne . Tekirdağ dan İzmir e kadar olan yaklaşık 500 dm mesafede yaşadıklarım Devekuşunda nelerin olması gerektiği hususunda fikir edinmeme yardımcı oldu. Bunların hepsi olmasa sa bir bölümü Devekuşu na uyarlanabilir. Geri kalanları da Devekuşu-2 de uygulama şansım olacaktır.
Detaylar için http://www.ismailoruc.org/
Ayrıca bu seyahat sırasında Türkiye deki barınak sıkıntısını bire bir yaşadım.Ülkemde amatör denizciliğin önündeki en büyük engel (eğer milyon dolarlara sahip %5 lik azınlıktan değilseniz) barınak sıkıntısı. Devekuşu na bile çok yerde zor yer buldum ki topu topu 4.92 mt. Barınaklar 8 metre civarında bir tekneye dolar veya euro olarak bakıyorlar. Kışlama sorunu da cabası.O nedenle barınma ve kışlama yönünden daha az sıkıntılı olacağını düşündüğüm tekne boyu 5-6 mt civarında.

Gelelim Devekuşu nda yaşadığım sıkıntılar ve teknede olmasını istediklerime :

- Ağırlık . Kesinlikle ağır bir tekne olmalı . Devekuşunın 350 kg ağırlığı Ege nin kaba dalgalarında yetersiz kalıyor.
- Motorun yeri. Devekuşu nda motoru mecburen yana koymuştum. Motorun yanda olması her ne kadar ayarlasanız da düz bir seyre mani oluyor, ayrıca motor tarafından gelen dalgalı seyirlerde pervanenin boşa su dövmesine yol açıyor. Motoru merkeze koyarak iki dümen palası kulanlar çözülebilir . İçten takma motor kullanıyorsanız mesele yok.
- Arka platform. Eğer dıştan takma motor kullanacak isek , motoru çarpmadan kıçtan kara yanaşmak için platform. Ya da motoru içeriye livar yaparak koyabiliriz. Bu pervanenin ortada kullanılması sorununu da kıçtan kara yanaşma sıkıntısını da çözebilir ,ancak havuzlukta kaybedilecek alanı hesaplayarak.Bu platform aynı zamanda paserella görevi de görebilir.
- Salma . Sığ sulara girdiğimde Devekuşu nun 80 cm lik salmasını bile birkaç defa çarptım. Öyle bir salma olmalı ki sığlıklara güvenle girebilmeyi sağlamakla kalmasın aynı zamanda kuma çıkarak geceleme şansı da olsun. Dolayısıyla bence ikiz salma. Aynı zamanda kışlama ve suya atıp alma sıkıntısını da ortadan kaldırmış oluyor. Barınak sıkıntısı da nispeten azalmış olacak.
- Asgari hacimde tatlı su deposu. Pet şişelerde kullanma suyu taşımak hem zor hem de havuzlukta iki gün geçtikten sonra yosunlanıyor.
- Tente (güneşlik) . özellikle koylarda canım kalıp biraz keyif yapmak istediğinde , tente olmadığı için maalesef bir saatten fazla kalamıyordum.
- Rahatça uyanabilecek bir yatak. Ben 3 aydır kontra plak üzerinde gövdemin yarısını aşağı sarkıtarak yattığım için neredeyse sırtım düzleşti.
- Soğutucu. En azından bir kaç gün sebze meyveyi koruyacak, içecekleri serin tutacak. Buzdolabı da olabilir, buzluk gibi bir şeyde olabilir.
- Sabit ocak ve evye. Küçük tüp bağlasanız bile sallantılarda yerinden çıkabiliyor. Evyesiz bulaşık yıkamak zor. Tabi evye aynı zamanda pis su tankı ihtiyacını getiriryor.
- Havuzluk. 4 kişinin oturup rahatça yemeğini yiyebileceği kadar büyük olmalı. Neticede açık denizde olmayacağım.Açık denize çıkarsam , düz bir güverte ve en küçük havuzluk alanı.
- Erzak deposu. 15 gün karaya çıkmadan asgari ihtiyaçları sağlayacak büyüklükte depo
- Güneş paneli. Motorla gitmediğimiz zamanlarda akü şarjı için
- İzolasyon. Kabin tavanına şart, 43 dereceyi eminin birkaç derece de olsa azaltır.
- Dolap ve çekmeceler. Çanak çömlek , çatak kaşık ve harita , dürbün, pusula gibi gereçleri en verimli şekilde ulaşabilmek amacını güden kimisi içte bazıları havuzluktan açılabilecek
- Boy. Tüm bu ijhtiyaçları içine sığdırbilecek ama minimum boy. Max 6 metre

Kesinlikle seyir performansı için mümkün olduğunca ağır olmalı. Ege için 5-6 metre boyunda bir tekne , sanırım en az 1000 kg olmalı. Şimdilik aklıma gelenler bunlar.

Tüm bu istediklerimi Mevcut tekneme ekleyebilmem imkansız. O nedenle başka bir plan aramalıyım diye düşünerek plan arayışına girdim.

İstediğim imkanları sağlayabileceğini düşündüğüm Sam Devlin in Litl Coot unu beğendik. Ancak bu tekne 5.45 boyunda bir tekne. Kafama göre uzatma yapmamak için Sam Davlin e Cem Gür üstadın yardımıyla isteklerimizi yazdık . Çok kısa bir zamanda yanıt geldi. 6.10 mt boyunda iki ayrı tasarım önerdi. biri Yavl diğeri slop.
Daha sonra da yavl modeli tercih ettiğimizi bildirdik ve fiyat istedik. gelen fiyat benim için pahalı. 3500 $
Aynı tasarımcının web sitesinde satışa sunduğu planı almaya karar verdim.
Devekuşu-2 için karar verdiğimiz Litl-Coot un planlarını 195$ a satın aldım ve elime ulaştı.

Tasarımcının öngördiğü ne göre 29 plaka kontraplak, 272 kg kurşun ,30 galon epoksi reçine ,150 desimetreküp sert ağaç ve benim yaklaşık hesaplamalarıma göre de iki kat elyaf kaplamak için 80 m2 elyaf, 60 kg dolgu macunu, 25 kg astar boya ve 25 kg son kat boya ile tabi ki yelken ve diğer paslanmazlar, makaralar ile sarf malzemeleri kullanarak kabaca 12-14 bin tl gibi bir maliyetle Devekuşu-2 yi denizle buluşturmuş olacağımı düşünüyorum
Zamanlama olarak sıkı bir çalışmayla ,hava şartları da elverdiği takdirde 2 ay içinde biteceğini öngörmekteyim. Başlamak için önümdeki en büyük engel maliyetin finansmanı.

Neticede kış aylarını bu şekilde geçirerek şimdi geldik Mart 2013 e . Devekuşu nu satamadım, Devekuşu-2 nin yapmı için sponsor da bulamadım ve yeni bir tekne yapabilme şansım şimdilik yok. En iyi ihtimalle Eylül 2013 ten önce para bulabilme imkanım yok. Eylül-Ekim 2013 gibi Devekuşu-2 yi yapmaya başlamış olacağım.
O zaman elimdeki tekne ile geçen sene yarım kalmış olan turuma devam etmem gerekiyor. Yani Marmara kıyıları.       

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 55
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 287
Kayıt tarihi
: 10.11.12
 
 

Yaşamımın büyük bir bölümünde , kafam kuma gömülü KARADAN DENİZE bakmıştım. Bundan böyle kafamı k..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster