Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '15

 
Kategori
Futbol
 

İzmir takımları..!

İzmir takımları..!
 

Resim google'dan alınmıştır.


Son zamanlarda Buca 1.lige çıktı. O da kalıcı olamadı.

 

İzmir'de yıllardır bulunurum. Adam akıllı, 90'lı  yılların başından 2000'li senelerin başlarına kadar İzmir takımları süper lige çıkarlardı. Biz de, Fenerbahçe İzmir'e geldiğinde Fenerbahçe'nin Altay Göztepe, Karşıyaka maçlarına giderdik. Galatasaray'ın, Beşiktaş'ın maçlarına da gitmişliğim vardı.

 

Ki artık gidemiyoruz. Bu üç takım süper ligin yanından bile geçemiyor. Son zamanlarda Altınordu adından çok söz ediyor. Altınordu'nun başkanı veya hocası ''ben yabancı futbolcuyla çalışmam'' dedi. Bu kafayla giderse ondan da bir şey olmaz. Ne demek yabancıyla çalışmam? Yabancı yararlıysa ben çalışırım. Ondan en üst düzeyde yararlanırım. Bu kompleks ile işleri zor.

 

1990'lı yılların başında bir Fenerbahçe maçında çok sıkıldığımı hatırlıyorum. O zamanda yaş küçük. Tabi kiminle oynadığımızı hatırlamıyorum. Babam da çok sinirliydi. Herhalde maç kötü gidiyordu. 1993 yılında Karşıyaka takımnı 4-0 yendiğimizi hatırlıyorum. O gün de Gs şampiyon olmuştu. O zamanlar puan durumunu, bir lig kaç hafta sürer gibi soruların cevaplarını bilmiyorum. Sadece Fenerbahçe'yi destekliyorum. Yine bir Karşıyaka maçında İzmir ekibine mağlup olmuştuk. Son dakika 'da 1995 yılında attığımız gol çok kritik bir goldü. Tarık sonradan oyuna girmişti. Göztepe'yi 2002 yılında 5-0 yenmiştik. 1999 yılında ise açık  tribününde oturmamız gerekirken, bizi kale arkasına atmışlardı.

 

Altay ile oynadığımız maçlar ilginçti. Bir maç 4-3 bitmişti. Hatta Altay öndeyken Fener taraftarları  ''Büyük Altay'' deyip takımı protesto ediyordu. O zamanlarda Fenerbahçe'de Oğuz, Aykut, Tanju yani herkes var. Rıdvan da var mıydı ? Vardı galiba. Başka maçta da Fenerbahçeli Hakan ıslıklanıyordu. Sarı lacivertlilerin Altay diye bir kalecisi vardı. O İzmir ekiplerinden biriyle oynadığımız maç da ıslıklanıyordu. Böyle anılarımız vardı.

 

Diyeceğim şudur ki ; İzmir takımlarını özledim. Arkadaş ile konuşurken Üniversite'de bu İzmir takımları yıllarca'' bu lige giremez'' demiştim. O da bana neden diye sordu. O takımların girmesi için sponspor desteği gerekir. Vestel bir ara Manisa'ya destek sağladı. Türkiye liginde 1.oldular. Birinciliği kalıcı olamasa da iyi kötü idare ediyorlardı. Ne zamanki Vestel sponsorluğu bıraktı, Manisa'nın şimdi akıbeti bilinmiyor. Onun için sponsor şart gibi. Eğer kalıcı olmak istiyorlarsa ....

 

Galatasaray'ın Göztepe maçına gitmiştim. Galatasaray Ali ile kazanmıştı. Beşiktaş'ın da Altay maçına yine kuzenle gittik. Onda da Beşiktaş, maçın sonlarında Altay'lı futbolcularla ''ortada sıçan'' oynuyordu. Oyunun adı öyleydi. Mahalle kültüründen gelme biri isimdi .

 

Bir zamanlar da Ankara takımlarından Şekerspor, Petrol ofisi vardı. Hey gidi günler hey.

 
Toplam blog
: 386
: 739
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

Eskiden Ergin (yengeç dansı) rumuzuyla yazardım. . Doğruyum, çalışkanım Fenerliyim.   @Ergin Fene..