Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '09

 
Kategori
Mizah
 

İzmir tarihi (1)

İzmir tarihi (1)
 

Burada İzmir üzerine çok yazı yazdım! Hepiniz bilirsiniz ki İzmir’i ve İzmirlileri çok severim! Egenin incisidir mübarek!!

Bugün de İzmir üzerine yazacağım!

İzmir M.Ö 4000 yılında Bilge Han tarafından fethedilmiştir! Bugünkü Konak meydanının olduğu yerde tarihin kaydettiği ilk meydan muharebesi olmuştur.Günlerce at b.ku kokusu gitmemiştir meydandan. (ulan Anadoludaki ilk müslüman yerleşim merkezine gavur diyorlar ya kıl oluyorum!)

Bilge Han bu zaferin anısına Konak meydanına saat kulesi inşa ettirmiştir. Fakat iki gün sonra pişman olmuştur.

“Hanım! Bu saat kulesini yaptırmanız iyi olmadı.”

“Niçün bre lala?”

“Sülün Osman deyu bir zındık saatlerini ayarlayanlardan para alırmış duyduğumuza göre!”

“Pilini çıkarın Lala!”

“Durur o zaman Hanım hey!”

“Duran saat yanlış giden saatten evladır Lala! Anlamadın mı hala!”

“Ben sözelciyim Hanım!”

“Ulan hanım hanım deyup durma. Araya kesme koy lala! Nasıl sözelcisin ulan. Seni okutan hocanın ben!”

“Nizamülmülk Han’ım!

“Tengri rahmet etsin! İyi adamdı. Acemdi değil mi?”

“Acemdi Han’ım ama acemi değildi!”

“Dedik ya Tengri rahmet etsin diye Lala?”

“Han’ım konu açılmışken, komşumuz Manyesus şehrini fathetmemiz lazım diye düşünüyorum. Bursa’dan yaptığımız ipek ithalatı, bu şehrin Tekfuru tarafından engelleniyor. Kervancılardan haraç alıyor. Zor durumdayız!”

“Hemen Lala! Hemen fethedün ve ismini Manisa olarak değüştürün. Bülent’im yaban ellerde doğmasın Lala!”

İzmir’i anlatmak bir bloga sığmaz! Her gün de anlatsam bıkmam! Bugün türkülerini öğrenmeye başladım. İlk öğrendiğim türkü “İzmir’in içinde vurdular beni!”

Şimdi çıkar çok bilmişin biri !

“Yahu o türkü öyle değil! Çanakkale olacaktı ! Yanlış öğreniyorsun!” Der!

Kardeşim, İzmirde hiç silah atılmadı mı? O da bize denk geldi işte!(Hasan Tahsin’den öncesinden bahsediyorum!)

Valla her Pazar İzmir tarihini yazacağım! Unutursam hatırlatın!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..