Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İzmir ve 1 Mayıs!

İzmir ve 1 Mayıs!
 

Kaynak: İnternet


Az biraz önce on sekizine yaklaşmakta olan oğlumla sohbet ediyoruz kaş göz arasında, tam da Yemekteyiz yarışmasının sonuçlarını beklerken, şişşttt bir dakika, dur bakalım favorim mi kazanacak derken şaşaladı, favorin mi var artık senin?

Evet… Hatta hakkında yazı bile yazdım!

Güneşten pancar gibi yanmış yüzünde iri kahverengi gözleri hayretle daha bir irileşti: Yapma ya! Anne ne zaman yazdın?

Dün gece, yani pardon, sabaha karşı, elbette…

İnanmıyorum anne sana! 1 Mayıs gününde yaza yaza bunu mu yazdın?

Oğlum, herkes aynı konuda zaten yazıyordu, sence başka ne yapmalıydım?

Offf anne ya!... Oğlun 1 Mayıs gösterilerine katılıyor sabahın bir köründe kalkıp, sen oğlunu uğurluyorsun ve 1 Mayıs’tan söz etmiyorsun! Anlayamıyorum inan bazen seni!

A oğlum, oğlum 1 Mayıs gösterilerine katılıyor, ah anne olarak hem övgü doluyum hem endişe! Başlarına ne gelir bilemiyorum, bir tarafım git çaktırmadan arkasından seyret diyor, bir tarafım bu ne korku ne kaygı diye isyan ediyor! Neler yaşanılacağını bilemiyor insan, eh annelik bir tarafım endişe ediyor, diğer tarafım gencecik bir insan o Gülgün diyor, elbet yaşayarak öğrenecek!

Bir tarafım senden yola çıkarak gençleri desteklemek istiyor, bir diğer tarafım bir çirkinlik yaşanır da kendi oğlunu ispiyonlayan bir anne durumuna düşmekten çekiniyor!

Sana değil güvensizliğim, ancak kendimden biliyorum bazen öyle bir galeyana gelebiliyor ki insan, insan tarafını kollamak istiyor elinde olmadan, bazı zamanlarda ufacık bir haksızlık biz yetişkinler için dahi tahammülsüzlüğe neden olabiliyorken siz gençlerin tahammül sınırları kolayca aşılabilir, bu konuda özel bir eğitim almaları da gerekmiyor bazı kişilerin…

Her delikanlı döneminden geçen kişinin en kolay bilebileceği bir durum neticede, hatta bazı kişiler gençlik dönemlerini beklemeden tohumlarını ekmekteler!...

Sabahın köründe uğurladığım oğlum akşam üstü yüzü güneşten ciğer yanığı, saçları ıslak, yağmur ve terden, eve geldi…

Esprili bir şekilde aradım iki kez, annelik, “Oğulcan, sana bağlanıyoruz, nedir Gündoğdu Meydanı’ndaki durum?” diyerek…

İlkinde ortalık sakindi, ikincisinde etraftaki seslerden dolayı sesimi duyamıyordu…

Bu arada annemle telefonla konuşmuştuk, “Aaaa bugün 1 Mayıs, evde geçirmek istemiyorum bu günü, ya kendi başıma Doğal Yaşam Parkı’na gideceğim, ya da bir arkadaş bulursam kendime sahil kenarına…Bahar Bayramı kızım bugün, evde oturarak kutlanmaz ki!”

Hakikaten, çocukluğumda Bahar Bayramı’nı, yani hem de İşçi Bayramı’nı açık arazilerde, parklarda, keyif içinde kutlardık, dededen toruna…

Oğlum İzmir’in 1 Mayıs kutlamasını anlattı! Askerler gibi yürüdük anne, herkes dimdik, herkes onurlu… Yol kenarında dizilen insanlar alkışlıyorlardı bizi, onlar alkışladıkça bizler kabartıyorduk göğüslerimizi!

Öyle düzgün bir sıra yürüdük ki anne!

Şaşar kalırdın!

Oğlum benim, size yakışanı da zaten budur dedim içimden, dışımdan söylesem hafifsediğimi sanabilirdi, malum, delikanlılık dönemi, arkadaşının annesi dese makbuldür, kendi annesi derse ille de bir mecraya çekilmeye çalışıldığını düşünecektir!

Sonuç itibariyle, İzmir’de 1 Mayıs kutlandı, gaz bombaları, tazyikli sular söz konusu olmadı, hazır bekleyen polis ekipleri ve panzerler yalnızca seyirci kaldı, bir tahrik olur da, taş, sopa, kol, bacak ve kafa gireriz birbirimize diye katılanlar dahi İzmir güneşinden yanıp, bir ara yağan sağanak yağmurla ıslandı!

İzmir’de güzel bir 1 Mayıs kutlandı!

Oğlumun peşinden gitmek gibi olmasın diye katılmadım, katılma düşüncemi söylediğimde gözleri öyle büyümüştü ki, ya o benim peşimde dolanacaktı, ya da ben onun!

Savaşa gitmiyorduk enikonu!

Sağduyulu bir ilde bir işçi bayramı kutlanıyordu, kaç kez katılmam önemli değil, oğlum ilk kez katılırken özgür olmak istedi!

O hakkı ondan almam mümkün değildi!

İzmir’de güzel bir İşçi ve Bahar Bayramı kutlandı, eski topraklar baharı, daha gençler işçiliği kutladı, her ne kadar pek çoğu işsiz kalmış olsa dahi, yeşeren tomurcuklara rağmen bazı siyasal durumlarda kışın sıkıntılarını yaşasak dahi…

Çirkinleştirmeden bir kutlama yaptık, o nedenledir ki medyada yeterince yerimizi alamadık!...

Gülgün Karaoğlu
Mayıs,02/09

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..