Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '08

 
Kategori
İzmir
 

İzmir yanıyor

İzmir yanıyor
 

Bu nasıl bir sıcaktır? Bu ne vıcık vıcık bir nemdir, yapış yapış bir rutubettir, alışamadım. Tam on senedir İzmir’deyim. Geldiğim gün vuruldum bu kente, bir daha da iflah olmadım. Ama bu sıcaklar... Ama bu sırılsıklam geceler...


Bu yaz iyi gidiyor, kavrulmadık, öyle aşırı sıcak yapmadı falan diye şükrederken kendi aramızda; iki-üç gündür bir çöktü ki tepemize, vay halimize. Basra’dan mı geliyormuş, Yemen’den mi bilmiyorum. Gelmez koymaz olsun vallahi.


Sevgiliniz, eşiniz, sırılsıklam aşık olduklarınız vardır hani. Ölürcesine, taparcasına seversiniz, her huyu size şekerden tatlı, baldan ballı gelir de bir özelliğine, ölseniz tamam diyemezsiniz. Sizi yer bitirir. Her şeyinden vazgeçecek noktaya gelirsiniz.


İşte Sevgilim, İzmir’im, Karşıyaka’m; ben de senden vazgeçersem bir gün, inan bu, beni öldürmeye getiren sıcakların yüzünden olacak. Bak söylemedi deme sonra.


Yahu insaf. Bir insan günde beş kere duş alır, on beş kere kıyafet, yirmi beş kere de çamaşır değişir mi, gözünü seveyim? Defileye çıkan mankenler bile bu kadar kıyafet-çamaşır giymiyor, değiştirmiyorlardır yahu.


İzmir yanıyor dostlar. Ben yanıyorum, yanıyoruz. Küp şeker gibi dağılıp, eriyip gitmekten korkar olduk. Ya bende kalp varsa, ya beyin kanamasından cartayı çekersem diye yaşam-sağlık sigortaları yaptıranlarımız oldu. Yalanım varsa namerdim.


Basra sıcağı falan istemiyoruz kardeşim. Verin bize İzmir’imin meltemlerini. Tuz kokulu imbatı, Karagöl poyrazını. Masada kadeh, kadehte buz durmaz oldu vallahi. Maaile eriyip gider olduk.


Elimiz klavyeye, kaleme gitmez oldu. Alından akan teri silmekten, gönülden akan duygulara göz kırpamaz olduk. Yazamaz, okuyamaz, tartışamaz hale geldik.


Gerildik sazın teli gibi. Nerede, kiminle bir “çatura” çıkarsak diye fırsat kollayıp; “asfalyaları” attırmak için süresiz teyakkuz durumuna geçtik. Seferberlik halindeyiz. Trafikte, pazarda, dolmuşta, otobüste, vapurda, işyerinde, evde, bilumum mekanda.


İzmir yanıyor, biz yanıyoruz dostlar. Yananı Allah görürmüş. Buna ne şüphe. Ama durum fecidir, bu da böyle biline.




@Geçen sene bugün "Yeniden Merhaba": http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=58480

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..