Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ağustos '08

 
Kategori
İzmir
 

İzmirli, çekici diş hekimi

İzmirli, çekici diş hekimi
 

Yer, İzmir’de, devlete ait bir sağlık kurumu. Ve gördüğüm manzaralar tam da “<ı>yurdum insanı” ve “<ı>yurdum manzarası” olarak tanımlanan türden.


Kurumun tek diş hekimi olan kişi, hasta kabul ettiği odasının kapısına evlere şenlik bir yazı astırmış. Tabi ki bir uyarı yazısı olan bu iki maddelik ifadenin ilk maddesi, aynen şu şekilde:


“<ı>Dişçiye gelirken ve de her zaman dişlerinizi fırçalayınız.


Şimdi, bunun neresi garip diye tepki verenleriniz olabilir, doğrudur. Bizim gibi, doktora gitme, hele hele de dişçiye gitme alışkanlığının yerle yeksan olduğu bir toplumda; düzenli diş fırçalayanlarımızın sayısının gelişmiş dünya ülkelerine oranla utanılacak mertebede seyrettiği bir ülkede böylesine bir uyarı tabelası normal karşılanabilir.


Ne diyelim, aldık kabul ettik ilkini. Ya ikincisi...


“<ı>Dişçi koltuğuna otururken ayakkabılarınızı çıkarmayınız.”


Hoppalaaa...Bu da neyin nesi yahu? Ne alakası var şimdi, dişçi koltuğunda ayakkabı çıkarma meselesinin? Gerçekten böyle yapanlar mı var? Olmasa, koskoca diş doktoru ne diye yazsın bu yazıyı, kapısına?


Tüm bu soruları ve daha aklımdan geçirdiğim onlarca düşünce ve sosyolojik tahlili içimden, yıldırım hızıyla yaparken, son şok dalgasıyla sarsılıyorum.


Diş hekiminin odasından orta yaşlı bir bayan çıkıyor ve deyim yerindeyse adeta burnundan soluyor. Acaba dişilerini fırçalamadan geldi diye ya da dişçi koltuğuna oturup bir güzel ayakkabısını, çorabını falan çıkarttığı için dişçiyle papaz mı oldu diye düşünürken ben, kadın en yüksek perdeden anlatmaya başlıyor dışarıdakilere. Ve durum anlaşılıyor.


Bu içerideki dişçi kardeşimiz meğerse burada sadece diş çekiyormuş. Yani öyle dolguymuş, kanal tedavisiymiş, diş temizletmeymiş gibisinden farklı tıbbi operasyonlarla hayatta işi olmuyormuş. Bayana demiş ki “<ı>Ben çekiciyim hanımefendi. Dolgu yapamam, sadece çekerim. Üzgünüm...”


Hey büyük Allah’ım. Ne güzel bir ülkede yaşamayı nasip etmişsin bize, sana ne kadar dua etsek azdır Ya Rabbim. Her anımız olay, her olayımız festival vallahi.


Kadın soruyor öfkeyle çıkarken odasından, diş hekimine: “<ı>E doktor bey, madem siz çekmekten başka bir şey yapmıyorsunuz burada, beni nereye sevk edeceksiniz o zaman?”


Son cevap müthiş bir final cümlesi olarak kayıtlarıma geçiyor:


“<ı>Vallahi, Hanımefendi. Ben sizi, ... Diş Hastanesi’ne sevk ediyorum ama siz bence kendi özel dişçinize gitseniz çok daha iyi olur.”


Seni çok seviyorum güzel ülkem, çok ama...



@Geçen sene bugün "Tarihten Düşülen Birkaç İzmir Notu": http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=59273

@Geçen sene bugün "Manavgat Çayına Karşı Kuru Fasülye Pilav Yemek": http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=59133

@İki sene önce bugün "Japon Gülleri: On İki Dev Adam": http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=4891

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..