Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '08

 
Kategori
Güncel
 

İzzet Ünver lisesinde olanlar sürpiz mi?

İzzet Ünver lisesinde olanlar sürpiz mi?
 

-26 Şubat 2008 tarihli gazetelere göz atıyorum.
-Bir haber.
-İstanbul / Güngören’den.
-İzzet Ünver Lisesi ile ilgiliydi.
-Anılarım canlandı birden.
-İzzet Ünver Lisesinin orta bölümünde okumuştum.
-1980’li yılların ilk yarısında.
-Bir kenar mahalle lisesi.
-Öğrenci sayısı şimdi ne kadardır bilmiyorum.
-Bizim zamanımızda lise ve orta bölümle sanırım 5 binin üzerindeydi.
-Şimdi daha da artmıştır.
-Güngören’de var olan tek lise sanırım.
-Başka yoktu, bizim zamanımızda.
-Şimdi var mıdır?
-Doğrusu bilmiyorum.
-İstanbul / Güngören’den ayrılalı 15 yıl oldu.

* * * * *

-Dar gelirli aile çocuklarının okuduğu bir okuldu İzzet Ünver.
-Zaten Güngören, genelde, dar gelirli ailelerin yaşadığı bir kenar bölgeydi.
-Önceden Bakırköy’ün bir semtiydi.
-Sonradan ilçe oldu.
-Nüfusu hayli yüksek bir ilçe.
-Yani Antalya’dan büyük.
-Her sokakta birkaç kahvehane mevcut.
-Bölgede işsizlik diz boyuydu.
-Şimdi daha da feci düzeylerdedir.
-Güngören’li gençler, daha çok tekstil sektöründe çalışıyor.
-Merter ve çevresindeki tekstil firmaları, iş gücü ihtiyacını daha çok Güngören’den karşılıyor.
-Zaten Güngören’li gençler en fazla liseyi okuyabiliyordu.
-Pek öyle Üniversiteye giren yok.
-Hatta ve hatta liseyi bile doğru dürüst okuyan yok.

* * * * *

-Yaklaşık 20 yıl yaşadım Güngören’de.
-Dile kolay.
-İnsanı duygulandırıyor.
-Sokaklarını, kaldırımlarını, pazarlarını ve kısacası her şeyini bildiğiniz bir yer.

* * * * *

-Gazete haberi geçmiş.
-İstanbul / Güngören’de bulunan İzzet Ünver Lisesi’nde kız öğrenciler okula türbanla giriyorlarmış.
-İçim burkuldu mu?
-Doğrusu orasını da bilmiyorum ya.
-Sadece orta okulumun adının geçmesiydi beni ilgilendiren.
-Zaten sürprizde değildi benim için.
-Yani Güngören’de kızlar liseye türbanla gidiyorlarmış.
-Başka şey olsaydı sürpriz olurdu.

* * * * *

-Güngören yolu denen bir yer vardı.
-Bu yolun üzerinde halen var mıdır? Bilmiyorum.
-Ama mutlaka vardır.
-Mevlana kuran kursu denen bir yer.
-Bundan 15 sene önceydi.
-Yaklaşık 2 bin kursiyeri vardı.
-Bir çoğu yatılıydı.
-Ve bu kuran kursunun bodrumu vardı.
-Bodrumun kapı girişinde büyük bir levha.
-“Sultan Fetih Karate Kulübü” Yazardı.
-Önünden geçerken şahit olurdum.
-Burada küçük erkek çocuklarına, savunma ve saldırı sporları üzerine kurslar verilirdi.
-Ve yüzlerce erkek çocuk bu kursu alırdı.
-İlginç olan ise, kursiyerlerin hepsi, evet hepsi, sarıklı, cüppeli çocuklardı.
-Ve hepsinin giyim tarzı tek tipti.
-Pardösüleri yeşil.
-Altlarında krem rengi bir şalvar.
-Kafalarında sarık.
-Kimisinde cüppe.
-Ayaklarında bez spor ayakkabıları.
-Sakalı çıkanlar ise çember sakallıydı.
-Bahsettiğim yıllar 1986 ve 1994 yılları arasıydı.

* * * * *

-Şimdi haber yapmışlar.
-Güngören’deki İzzet Ünver Lisesinde kız öğrenciler, türbanla okula giriyorlarmış.
-Hiç de sürpriz değil.
-Garipsenecek bir durumda yok.
-Muhtemelen İzzet Ünver Lisesinde okuyan bu kız çocukları, Mevlana kuran kursu denen o bahsettiğim yerde kursiyer olmuşlardır.
-Yıllar sonra gelinen nokta.

* * * * *

-Hep merak etmiştim zaten.
-Tümü ile feci bir örgütlenme yuvasıydı bahsettiğim Mevlana Kuran Kursu ve Sultan Fetih Karate Kulübü.
-Ve hiçbir yetkili ve etkili organ bu yere dokunmadı.
-Hiç kimse burada olan biteni sorgulamadı.
-“Gencecik çocuklar acep burada ne öğreniyor.”Diye araştırılmadı.
-Kaldı ki giyimleri dahi kılık kıyafet kanununa aykırıydı.
-Sonuç ortada.

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..