Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '13

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Jabiroo kuşu İtalya’da alışverişte!

Jabiroo kuşu İtalya’da alışverişte!
 

Bugün, bir alışveriş delisi için inanılmaz bir deneyim olan İtalya'daki outletlerden bahsedeceğim. Yine hiç bıkmadığım Toskana gezilerinden birine çıkarken yabancı seyahat dergilerinden birinde İtalya’daki outletlerden bahseden bir yazı buldum. Hazine bulmuşçasına sevinip hemen çantama attım. Floransa yakınlarında bir yer olduğu ve Prada’nın outlet mağazası olduğu dışında başka bir şeye de dikkat etmedim. O zamanlarda Türkiye’de outlet çok bilinen bir kavram değildi. Bugüne kadar ABD'de pek çok outlete gitmiştim ama İtalya’da outlet olduğunu, hele Prada’nın bir outlet mağazası olduğunu hiç duymamıştım.

Neyse, seyahatteki ilk birkaç günümü Floransa’da geçirdikten sonra kiralık arabayla Floransa’dan Chianti’ye dogru yola çıkarken bu outletin yerini bulma zamanı geldi. O zamanlar henüz navigasyon olmadığından yollarımızı harita ile buluyorduk. Haritaya baktım, Floransa’dan yaklaşık yirmi dakika uzaklıkta Montevarchi isimli bir kasabanın civarındaydı outlet. Yani son derece kolaydı! Ama malesef burayı bulmam pek kolay olmadı ve bir kabusa döndü. Issız yollarda giderken sorduğum hiç kimse yolu da mağazayı da bilmiyordu. Çaresizlik içinde yaklaşık iki saat buralarda dolanıp durdum. Arabanın içinde sinirden neredeyse kendi kendimi yemek üzereyken, karşıma çok sempatik bir trattoria çıktı. Sevinç içinde hemen durdum, güzel şaraplar eşliğinde nefis bir öğle yemeği yedim, sakinleştim ve tekrar yola koyuldum. Mucizevi bir şekilde outlet sonunda karşıma çıktı. Ve çıkar çıkmaz da mağazayı bulamamamızın nedenini anladık. Adı Prada Outlet değil Space Outlet’ti. Civarda yaşayanlar da burayı Prada olarak değil Space olarak biliyorlardı.

Burayı bulmakla çilemin henüz bitmediğini karşıma çıkan kapı önündeki kalabalıktan anladım. Kapıda kuyruk vardı ve içeriden birileri çıkmadan yeni birileri alınmıyordu. Yaklaşık 45 dakika kadar da kapıda bekledikten sonra sonunda içeri girmeyi başardım. Elime bir numara verdiler. Satın alırken bu numarayla almam gerekiyordu. Son derece bol çeşit olan güzel organize edilmiş orta büyüklükte bir outlet mağazasıydı. Fiyatlar da son derece uygundu; hatta bazıları inanılmaz indirimliydi. Yaklaşık birkaç saatimi mağazada geçirdikten sonra, mutlu ve ellerim kollarım dolu çıktım. Zor bulmuştum ama çok başarılı bir alışveriş yapmıştım. İstanbul’a dönüp Prada outleti maceramı anlattığımda, herkes çok şaşırıp “Aaa Prada outlet mi? Nereden buldun hiç duymadık.” diyordu.

Aradan geçen on yıl içinde outlet alışveriş merkezleri yavaş yavaş tanınır ve sayısı artar oldu. Daha büyük ve organize outlet merkezleri açıldı. Hatta bunlar outlet zincirlerine dönüştü. Ben bu süreçte Space Outlet’e birkaç kere daha gittim. Yolunu bulmakta zorlanmadım ama içeri girmekte ve alacak bir şeyler bulmakta zorlandığım zamanlar oldu. Tüm outletler gibi burada da kimi zaman çok çeşitli ve iyi mallar oluyor,  kimi zamansa doğru dürüst hiçbir şey bulunamıyordu. Kimi zaman alacakların çokluğundan karar vermekte zorlanıyor, kimi zaman boş boş bakıp dolanıyordum. Ama kapı her gidişimde biraz daha kalabalıklaşıyor; sıra biraz daha uzuyordu.

Son birkaç senedir kalabalıklardan mı, kuyruklardan mı yoksa çok bilinir olduklarından mıdır nedendir bilmem outletlere gitmez oldum. Daha uzaktan o kalabalık otoparkları, torbalarla koşuşturan insanları görünce içim sıkışıyor. Ama bu sene Kasım ayında Genova’ya bir saat uzaklıktaki Serravalle Outlet’in yanıbaşında kalınca “Eh artık bu kadar yakında olup gitmemek de ayıp olur” dedim. Akşam üzeri saat 4‘ten 7’ye kadar Serravalle’deydim. Son derece temiz, düzenli ve çeşitli mağazaları olan bir outlet burası. Hem Moncler, Etro, Burberry, Prada gibi pahalı markalar hem de daha orta düzey markaların mağazaları var. Yiyecek içecek yerleri, otoparkı,  her şeyiyle son derece organize. Kimi mağazaların kapılarında yine kuyruklar ve numaralar var, kimileri daha rahat. Kimilerinde şahane mallar yeni gelmiş, kimilerinde alacak bir şey bulmakta zorlanıyorsunuz. Kimilerinde fiyatlar gerçekten süper indirimli, kimilerinin fiyatlarına indirimli demek bile zor. Kısacası biraz vakit harcar, kafa yorarsanız iyi bir alışveriş yapabilirsiniz. Ama size yardımcı olacak birkaç ipucu:

- Bu outletlerin her biri şehir dışında yer alıyor. Ve pek çok kişi buraya otobüslerle büyük şehirlerden geliyor. Onun için de öğlene doğru varıyor ve akşam üzeri de ayrılıyorlar. Siz bu kalabalıktan kaçmak istiyorsanız ya kiralık arabanızla erkenden orda olacaksınız, ya da çok yakında kalacaksınız. Açılışla birlikte orada olunca mağazalar dolmadan rahatça dolaşabilirsiniz. Bir başka alternatif de akşamüzeri gidip kapanana kadar kalmak.

- Gitmeden internetten outletin açılış ve kapanış saatlerini, tatil günlerini ve burada yer alan mağazaları iyice inceleyin ve programınızı ona göre yapın.

- İhtiyaçlarınızın bir listesini yaparak giderseniz zamandan kazanırsınız. Hangi mağazada neye bakacağınızı bilirseniz süreyi minimuma indirebilirsiniz. Yoksa her şeye bakmak, denemek uzun saatlerinize ve bezginliğe malolabilir.

- Güzel bir kahvaltı yapıp giderseniz uzun bir süre yemek içmek için bir yerler aramanıza ve bunun için vakit harcamanıza gerek kalmaz. Çünkü buralarda yemek içmek için de çok vakit harcamanız ve kuyruklarda beklemeniz gerekebilir.

- Outletlerde en iyi ve pahalı mağazaya gitseniz bile iyi bir servis ve güleryüzlü elemanlar beklemeyin. Malesef buralardaki hizmet biraz fabrika satış tadında. İyi ve uygun fiyatlı malı alıyorsunuz, bir de iyi servis aramayın.

Ve işte size gidip de beğendiğim outletlerin listesi:

Prada Outlet (Space Outlet)

Via Levanella Becorpi | Localita Levanella, S.S. 69, Montevarchi, Italy

The Mall

Via Europa, 8, 50066 Leccio Reggello Firenze, Italy

McArthur Glen Serravalle Designer Outlet

Via della Moda, 1, 15069 Serravalle Scrivia Alessandria, İtaly

İtalya hakkında ilginizi çekebileceğini düşündüğüm diğer yazım için tıklayın!

 
Toplam blog
: 67
: 2743
Kayıt tarihi
: 15.04.13
 
 

Jabiroo ismi bir tür Güney Amerika leyleğinden esinlenerek bulunmuştur. Jabiroo özel seyahat haya..