Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '08

 
Kategori
Magazin
 

Janset hanımı derinlemesine tanıyor musunuz?

Janset hanımı derinlemesine tanıyor musunuz?
 

Adı Janset!

Adı gibi düşünceleri de sanki farklı duruyor!

Kim bu Janset hanım?

"Televizyon Çocuğu" ile ünlenen, "Ayrılsak da Beraberiz", "Yarım Elma" gibi dizilerle şöhretini perçinleyen bir yıldızımızdır.

Bir dergiye uzun bir söyleşi vermiş. İlginç bulduğum bazı bölümleri aynen aktarıyorum sonra yorumluyorum.

-Bu ülkenin en sevdiğim tarafı gerçek anlamda bir mozaik olması. Ve bu özelliğe sahip çıkarak tüm dünyanın gözbebeği olabiliriz. Azınlık kültürlerin özellikle korunması gerektiği görüşündeyim. Evet Çerkez’im ve farklı bir kültürü bu topraklarda yaşatabiliyor olmaktan mutluyum. Bunun böyle kalmasını, hatta daha iyiye gitmesini istiyorum. Ne mutlu Türküm diyene.

Yorum: Valla eklenecek bir cümle bile bulamıyorum. Herkesin gönlünden geçen ama gerçek hayata maalesef tam olarak yansımayan bir uhde diyebiliriz. Bu arada Janset Çerkezce’de kraliçe anlamına geliyormuş.

-Evlilik gereksiz ve eskiden süregelen bir kısıtlama prosedürü. Ve inanın mutsuz birlikteliklerin hepsi sevenin sevdiğiyle yaşamasına izin verilmemesinden kaynaklanıyor bence.

Yorum: İşte bu esaslı bir bombadır! Bu tarz bir düşünce modeli açıklamak hem cesurluğun hem de özgüvenin varlığını işaret ediyor. Malumunuz evlilik kurumu insanlık tarihinde 5 bin yıllık geçmişe sahiptir. Daha yenidir. Doğru veya yanlış kanısına varmak için galiba 5 bin yıl daha geçmesini beklemek gerekiyor.

-Soyunman için bir sebep olmalı. Yataktan mı kalktın, tecavüze mi uğradın, nedir? Evde durup dururken soyunuyor musunuz? ’Banyo’ filminde, banyoda geceden kalma uyuyakalmış bir kadını oynadım. Çıplak başlayıp, sonra giyiniyordum. Çıplak geldik çıplak gideceğiz, benim 50 kiloluk çıplak bedenimin kimseye bir şey kazandıracağını sanmıyorum. Dolayısıyla soyunmak ya da soyunmamak gibi bir düşünce ayrımım yok. Soyunmak bir ayrıcalık ya da marifet değil.

Yorum: Burada işin püf noktası gözden ırak tutuluyor diye düşünüyorum. Çağımızın altın kuralı nedir? Soyun ama gösterme, göster ama soyunma gibi popüler kültürün ince çizgisi hep var olacaktır. İşin estetiği, işin güzelliği burada yatmaktadır.

-Sigara içiyor olmama rağmen, gönülden desteklediğim bir proje sigara içilmemesi. Tek bir ricam var. Sigara içmiyor olmak, sağlığın adına yaptığın bir güzellik. Sigara içene karşı bir üstünlüğün yok yani. Sigara içmeyen insanların, sigara içenlere karşı aynı anlayışı göstermesi gerek bence. Zamanında biz o sigaraya özenelim diye neler yaptılar ve unutulmasın en zor bırakılan bağımlılık. Sırf sigara içiyorum diye ikinci sınıf insan mı oldum, yok ya! O zaman vergimi de ona göre ödeyeyim.

Yorum: Belki de en sevdiğim düşüncesi bu oldu. Ben de 30 yıllık tiryakiyim. Bu kadar üstümüze gelinmesine hakikaten illet oluyorum. Elbette içmemek en iyisidir. Ama 30 yıl önceye dönemiyorum ki…

Görülüyor ki Janset hanım hem dizi dünyasında hem de gerçek dünyada ayakları üstüne sağlam basan, birikimi zengin, eğitim ve kültürel alt yapısı taş gibi olunca, işte böyle bir hanım efendi çıkıyor. Kendilerine buradan saygılarımı gönderiyorum ve başarılar diliyorum.


Yahu arkadaşlar! Sizden bir rica eyledik ama karşılığını göremedik. Yazıyı okuması güzel de aşağıdaki linki tıklaması zor mu? Yalnızca bir tık yetiyor! Yazarla olan dayanışmanızı, hadi bakalım gösterin!

http://www.gazeteport.com.tr/YAZARARANIYOR/NEWS/GP_263305


 
Toplam blog
: 689
: 2433
Kayıt tarihi
: 17.01.07
 
 

 2007 yılından beri Milliyet Blog'da yazarım. 2009 yılında 'Normal Ötesi Aşk' ve 'Normal Ötesi Aş..