Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '07

 
Kategori
Dünya Mutfakları
 

Japon Mutfağının göz bebeği : Suşi

Japon Mutfağının göz bebeği : Suşi
 

Japon mutfağında sirkeyle hazırlanmış pirinç pilavı ile hazırlanan yemeklere denir SUŞİ. Ben suşinin ismini geçenlerde gazetede gördüydüm, Dünya mutfakları bölümünde. Belki size de saçma gelebilir, bir ortaöğretim öğrencisinin ne işi var suşiyle falan diye. Ne bileyim aklıma ilk gelen suşi oldu.

Şahsen Japonya denince benim aklıma ilk gelen suşidir. Bir de bu suşilerin çeşitleri varmış. En bilinen türü hakkında bir bilgim var .En bilinen türü pirinç üzerine yatırılan çiğ balıkla yapılan NİGİRİ SUŞİYMİŞ. Bende geçenlerde google'dan buldum bu bilgiyi. Bilmem ne işinize yarayacak.

Benden size söylemesi. Eğer bir gün Japonya'ya gitmek nasip olursa, Suşi yemenizi tavsiye ederim.Heee bir özellik unuttum. Bildiğim kadarıyla suşi yemeği, iki tane tahta kaşıkla yeniyor. Ben şahsen hayatımda hiç suşi yemedim. İnşallah sizler yeme imkanı bulursunuz.

HADİ AFİYET OLSUN

Sevgilerimle...

 
Toplam blog
: 48
: 1980
Kayıt tarihi
: 24.10.06
 
 

Bursa'da ilköğretim öğrencisiyim. Spor yapmayı, teknolojik aletlerle oynamayı, hayatı keşfetmeyi ..