Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '16

 
Kategori
Kadın Modası
 

Japon sokak modası 'lolita kızlar'..

Şeker kız Candy'yi bilen var mı?

1980 ler'de yaşamış arkadaşlar bilir sanırım:) Çocukluğumun çizgi filmi..

Kocaman gözler, renkli kabarık muhteşem kıyafetler. Hep Candy gibi giyinmek istemişimdir.. Ama dediğim gibi bu bir rüya:)) Hep severek izlediğim bir çizgi filmdi ama konusundan çok kıyafetlerine hayrandım:)) Büyüdük! O film ekranlardan kayboldu gitti.. Zamanla bu Japonya işi çıkıp da buralara gelince, ilk sokaklara çıktığımda rüyalarımın gerçekleşme olasılığı %1 lerden %99 lara çıktığını görmek beni mutlu etti..

Nitekim yaş gelmiş 26'ya..

O on yaşlarında ki kız değildim artık.. Öyle giyinen kızlara özentiyle bakar oldum ..

Japonya'da lolita tarzı artık bir yaşam tarzına dönüşmüş.. Bu şirin kızlar, benim için bir çizgi film karakterinden ibaret değil. Çarşıya bir çıkıyorum sağdan soldan Lolitalar geliyor:)

Şöyle bir mıncıklayıp sevesim var ki sormayın.. Ama sevdireceklerini sanmıyorum kendilerini :) Sadece "Maido Cafe" lerde bu tür kıyafetler giyebilirsiniz. Maido cafelerde bu bir semboldur. Okullar da ve diğer iş yerlerin de bu tür kıyafet giymek yasak. Okuldan veya iş'ten çıkar çıkmaz giyiyorlar. Lolita kızların kendi araların da grubları var..
Etkinliklere katılıyorlar, partiler düzenliyorlar, birbirlerinin kıyafetlerinden farklı tarz yaratıyorlar.
Bir de bu tatlış, pembiş renklerin zıttı olan "Gotik" ler var sokaklar da.
Bir gün Shinsaibashi Çarşısı'nı dolaşırken kapı önünde gotik kıyafetleri gördüm ve daldım içeriye. O gün de öyle bir boş günüm ki sıkıntıdan patlıyorum o yüzden vakit öldürmece.
Dükkân da meğersem ikinci kattaymış. Dar uzunca bir merdivenden tırmandım yukarıya:)
2. kata çıktım! Dükkan biraz ileriki kapıymış. İçeri bir girdim kalbim küt küt atmaya başladı:) Demirler, kırbaçlar, yırtık pırtık kapkara kıyafetler, bıçaklar, silah tarzı sapıkça şeyler. Sanki şeytan ayini yapılmak için hazır bir kurban bekliyorlarmış gibi tezgah üstündeler:) Yeminle kalbim hızlı hızlı atmaktan artık durmak üzere??
Bir de içerisi loş karanlık!..
Dükkana girmemle arka arka çıkıp kendimi merdivenden aşağı atmam 2,5 saniyeyi bulmamıştır:))
Sırtımı da dönemiyorum adama karşı:) sanki sırtımdan birşey saplayacak.
Merdivenin sonunu bulup kendimi insanların içine attığım da derin bir nefes almıştım. Meğersem korkudan nefesimi de tutmuşum:)) O dükkanın önünden geçtikçe o günü hatırlıyorum. İşte böyle kötü bir anım var bu gotiklerin dükkânlarında.
Ama hala lolita aşkım devam ediyor. Bulduğum tüm dükkanlara uğruyorum. Giyemesem de üzerime tutup bakınıyorum aynadan:)
Ama kızımın çorap ve ayakkabılarını oradan alıyorum.
Çok güzel prenses tarzı modelleri var. Eğer Shinsaibashi Çarşısı'na geldiyseniz orada çok şirin ve ucuz bir dükkân biliyorum.
Benim gibi lolitaysanız uğramadan dönmeyin memlekete :)
Doutonbori Köprüsü'nde olduğunuzu düşünün.
Yüzünüzü "Shinsaibashi Shoutengai" ye doğru çevirin.
Sırtınız da Namba çarşısına doğru dönük olmalı.
İçeri girdiniz, sol tarafta "McDonalds" var!
O sıra üzerinde dümdüz yürüyün birazcık ilerlerde.
Kaçıncı dükkan olduğunu unuttum ama kafamızı sol tarafa doğru tutarak yürürsek Lolita cenneti gözünüze ilişecek:)) iki katlı çok şirin ve renkli bir dükkân. Peruktan, çorapa, ayakkabıdan, botlara, kostümden, lolita kıyafetlerine binlerce çeşit mevcut. Bir çok yerde bulabilirsin bu tarz mağazalar ama burası cidden çok uygun. Lolita tarzı Kimono ve yugataları bile mevcuttur:)

 
Toplam blog
: 9
: 1403
Kayıt tarihi
: 06.04.14
 
 

Doğma büyüme istanbullu biri olarak eşimin iş vasıtasıyla japonya'ya taşınmak zorunda kaldım. Jap..