Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '07

 
Kategori
Yolculuk
 

Japon usulu tatil ve benim tatilim

Japon usulu tatil ve benim tatilim
 

Çok eskilerde ancak zengin olanların yurt dışı seyahatine gitme olgusu , 1980 lerde " Bubble Economy "dönemiyle düşük gelirlilerin de seyahate gitmesiyle değişti . Tam benim buraya geldiğim dönemdi . Herkes yurt dışı turlarına katılıyordu. Hawaiii , Guam komşu kapısı gibi olmuştu. Bir ben gidemedim ona yanarım . Paket turlarla ucuz fiyatla yolculuk yapmak cok kolaydı . Zorun zaman idi . Bizdeki gibi uzun sureli izinler yok burada . Ama insanlar iki üç günlüğüne de olsa bir yerlere gidiyorlardı .

Ilginç olanı iç turizm dış turizmden daha pahalıydı hala da öyle . Ülke içindeki tatiller genellikle kaplıcaya gitmek üzere düzenlenmiş.

Ekonomideki durgunluk yurt disina gitmeyi engelledi bir ara. Sonra teror olaylari ve ozellikle bizim komsularimizda olan savaslar ozellikle Turkiyeye gidenlerin sayisinin azalmasina neden oldu . Her nedense Amerika da ikiz kulelere yapilan ataktan sonra orasi gitmekte yasak ulke olarak ilan edilmedi ama Ortadogu bolgesindeki ulkelerdeki herhangi bir olayda Turkiye hemen gidilmesi yasak ulkeler listesine aliniverdi .

Ben ve ailem tatil yapamiyoruz . Birinci neden cocuklarin okullari tatil olsa bile , kol faaliyetleri . Ozellikle spor yapanlar yaz tatili boyunca da okula gitmek zorundalar . Ikincisi esim fazla izin alamiyor . Iki yilda bir Turkiye'ye gitmeye calisiyorum . On gun icinde Turkiye'nin dort ayri sehrinde yasiyan kardeslerimi ve eski goz agrim Ankara daki bakanlikta birlikte calistigim arkadaslarimi gormek icin dort donuyor , deyim yerinde ise yorgunluktan bitap dusuyorum buraya dondugumde .

Yakinlarim soyle bir bir ayligina gel , guzel guzel oturalim derler hep . Ama o bir aylik tatili almam olanaksiz . Turkiye ye gelemezsen Japonya icinde gez diyebilirsiniz . Bu tur bir tatili buraya bir yakinim geldiginde ya da host family olarak evimize konuk geldiginde yapabiliyorum.
Blogcu kardesim yazdigi tatil yazisini imrenerek okudum . Keske oyle bir tatil yapma olanagim olsa .

Yarin sabah oglum exchange student olarak uc haftaligina Hollanda 'ya gidiyor . Gecen bize gelen ogrencinin konugu olarak Rotary klubu araciligi ile .
Bu yaz yine Osaka'yi bekleyecek gibiyim . Tatil olanagi olup gidebilenlere iyi tatiller diliyorum .

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..