Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Temmuz '07

 
Kategori
İnternet
 

Japonlar bu kadar cani ruhlu olabilir mi?...

Japonlar bu kadar cani ruhlu olabilir mi?...
 

Geçenlerde bir e-mail geldi, açıp baktığımda gözlerime inanamadım, neydi bu tanrım, mide bulantısı ve fotoğraflara bakamama gibi durumlar yaşadım... Mailde Japonların yeni doğmuş insan bedenini yemek için nasıl hazırladıkları, kestikleri, pişirdikleri ve afiyetle yedikleri fotoğraflarla gösteriliyordu... Mail önce İngilizce yazılarla açıklanıyordu, sanki yurt dışından gelmiş gibi. Daha sonrasında fotoğrafla ve Türkçe yazılarla anlatılıyordu. Bu yemeğin Japonların en gözde yemeği olduğu, buna bin- binikiyüz yen gibi bir para ödedikleri, bu durumun bir vahşet olduğu ve "dur" denilmesi gerektiği yazılıydı... Kavanozlar içinde beyinler insanlar tarafından satın alınırken ve yeni doğmuş olduğu belli bir minicik insan bedenin, balık temizler gibi iç organları temizlenmiş haliyle tabaklar içinde kızartılmış olarak nasıl yendiği de gösteriliyordu...

Olamazdı böyle birşey inanmadım... Benim belleğimdeki Japonlar dünya tatlısı insanlardı, sakin, sessiz, agresif davranışları olmayan, zeki, deniz ürünleri ve pirinç ana yemekleri olan, barışçıl, dünya ekonomisinde hatırı sayılır yeri olan, güleryüzlü, nazik, gelenek ve göreneklerine bağlı, dünyanın en uzun yaşayan, ikinci dünya savaşındaki kayıplarından sonra da savaşa karşı olan bir toplumdu... Halen de bu düşüncelerim devam etmekte dedim ya inanmıyorum... Rahmetli Barış Manço'yu hatırladım, barış elçisi olarak gittiği ülkeler arasında Japonya da vardı, verdiği konseri yirmibin Japon ellerinde Türk bayraklarıyla izlemişlerdi... Vefatında da ta Japonya'dan gelenler olmuştu cenazesine... Yani halklar arasında da bir husumet söz konusu değildi ki...

Peki neydi bu mail, bu maili hazırlayanlar mutlaka Japon düşmanıydı... Zaten bu tarz karalama mailleri her zaman gelmekte, bazıları mantığıma ve benim görüşlerime de uyduğu için onaylıyorum ama bazılarını da onaylamıyorum, bu mailde olduğu gibi... Kimbilir kaç kişinin eline geçti, kimileri inandı, kimileri de benim gibi inanmadı.

Üstelik Japonlarla bir alıp veremediğimiz de yok ki, hani bize bir düşmanlıkları olur ya da herhangi bir konuda bizim aleyhimizde bir tutumları olur da belki böyle bir mail hazırlanmıştır diye düşündüm, öyle bir durum da yok... Zaten olsa dahi yine de gerçek olmayan iftira niteliğinde bir durum yaratılmaz bana göre... Yurt dışı kaynaklı bir mail ise de niye bir Türk bunu böyle düzenleyip göndersin, anlam veremedim... Evet bu maili alınca konuyu araştırması için yeğeni Japonya'da yaşayan ve bir Japonla evli olan arkadaşımı aradım. Hemen mail yoluyla bilgilendirmiş sevgili Özge, arkadaşımı, onun yazdıklarını aynen aktarıyorum buraya...

"valla bence bu kotu bir saka, herseyden once bu resimlerdeki insanlar japon degiller. sana garanti verebilirim. birilerinin japonyayi kotulemek icin yaptigini dusunuyorum, bunu cinlilerde korelilerde hatta kuzey korelilerde yaparlar. hemde seve seve...insanlarin yuzlerinden de japon olmadiklari okundugu gibi, giysileri filan da japon gibi degil, ayrica kavanozlardaki yazilar da japonca degil. Japon olmadiklarini dusundurten en bariz ozellik bu bence. Ayrica japonyada hersey yenmiyor. hele hele insan organi vs. asla. Dedigim gibi bunu birilerinin hazirlamis oldugunu dusunuyorum. ama ote yandan korede cinde ve kuzey korede yenme ihtimali cok yuksek. Asil herseyi yiyenler onlar, her cesit bocek, kopek, at eti ne ararsan. Japonya da bir tek denizden babam ciksa yerim hikayesi gecerli...:)) Ama bu sekilde bir saskinin turkceye cevirmis bile olmasi hayret verici, insanlari da ulkeleri de karalamanin en kolay yolu, internet bence... "

Evet bunu hazırlayan ya da düzenleyen Türkçe'ye çeviren bir Türk, adı da Cem Doğukan... Ben bayağı merak ettim, bu mail nasıl geçmiş eline ve doğru olup olmadığını araştırıp da mı gönderdi herkese... Ve sevgili Özge'nin de belirttiği gibi insanları ve ülkeleri de karalamanın en kolay yolu internet...

Sevgiyle kalın..

 
Toplam blog
: 203
: 2037
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İnsanların yapmaktan mutlu oldukları hobileri vardır. Benim de en severek yaptığım, hayatımda yen..