Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Temmuz '07

 
Kategori
İnternet
Okunma Sayısı
3617
 

Japonlar bu kadar cani ruhlu olabilir mi?...

Japonlar bu kadar cani ruhlu olabilir mi?...
 

Geçenlerde bir e-mail geldi, açıp baktığımda gözlerime inanamadım, neydi bu tanrım, mide bulantısı ve fotoğraflara bakamama gibi durumlar yaşadım... Mailde Japonların yeni doğmuş insan bedenini yemek için nasıl hazırladıkları, kestikleri, pişirdikleri ve afiyetle yedikleri fotoğraflarla gösteriliyordu... Mail önce İngilizce yazılarla açıklanıyordu, sanki yurt dışından gelmiş gibi. Daha sonrasında fotoğrafla ve Türkçe yazılarla anlatılıyordu. Bu yemeğin Japonların en gözde yemeği olduğu, buna bin- binikiyüz yen gibi bir para ödedikleri, bu durumun bir vahşet olduğu ve "dur" denilmesi gerektiği yazılıydı... Kavanozlar içinde beyinler insanlar tarafından satın alınırken ve yeni doğmuş olduğu belli bir minicik insan bedenin, balık temizler gibi iç organları temizlenmiş haliyle tabaklar içinde kızartılmış olarak nasıl yendiği de gösteriliyordu...

Olamazdı böyle birşey inanmadım... Benim belleğimdeki Japonlar dünya tatlısı insanlardı, sakin, sessiz, agresif davranışları olmayan, zeki, deniz ürünleri ve pirinç ana yemekleri olan, barışçıl, dünya ekonomisinde hatırı sayılır yeri olan, güleryüzlü, nazik, gelenek ve göreneklerine bağlı, dünyanın en uzun yaşayan, ikinci dünya savaşındaki kayıplarından sonra da savaşa karşı olan bir toplumdu... Halen de bu düşüncelerim devam etmekte dedim ya inanmıyorum... Rahmetli Barış Manço'yu hatırladım, barış elçisi olarak gittiği ülkeler arasında Japonya da vardı, verdiği konseri yirmibin Japon ellerinde Türk bayraklarıyla izlemişlerdi... Vefatında da ta Japonya'dan gelenler olmuştu cenazesine... Yani halklar arasında da bir husumet söz konusu değildi ki...

Peki neydi bu mail, bu maili hazırlayanlar mutlaka Japon düşmanıydı... Zaten bu tarz karalama mailleri her zaman gelmekte, bazıları mantığıma ve benim görüşlerime de uyduğu için onaylıyorum ama bazılarını da onaylamıyorum, bu mailde olduğu gibi... Kimbilir kaç kişinin eline geçti, kimileri inandı, kimileri de benim gibi inanmadı.

Üstelik Japonlarla bir alıp veremediğimiz de yok ki, hani bize bir düşmanlıkları olur ya da herhangi bir konuda bizim aleyhimizde bir tutumları olur da belki böyle bir mail hazırlanmıştır diye düşündüm, öyle bir durum da yok... Zaten olsa dahi yine de gerçek olmayan iftira niteliğinde bir durum yaratılmaz bana göre... Yurt dışı kaynaklı bir mail ise de niye bir Türk bunu böyle düzenleyip göndersin, anlam veremedim... Evet bu maili alınca konuyu araştırması için yeğeni Japonya'da yaşayan ve bir Japonla evli olan arkadaşımı aradım. Hemen mail yoluyla bilgilendirmiş sevgili Özge, arkadaşımı, onun yazdıklarını aynen aktarıyorum buraya...

"valla bence bu kotu bir saka, herseyden once bu resimlerdeki insanlar japon degiller. sana garanti verebilirim. birilerinin japonyayi kotulemek icin yaptigini dusunuyorum, bunu cinlilerde korelilerde hatta kuzey korelilerde yaparlar. hemde seve seve...insanlarin yuzlerinden de japon olmadiklari okundugu gibi, giysileri filan da japon gibi degil, ayrica kavanozlardaki yazilar da japonca degil. Japon olmadiklarini dusundurten en bariz ozellik bu bence. Ayrica japonyada hersey yenmiyor. hele hele insan organi vs. asla. Dedigim gibi bunu birilerinin hazirlamis oldugunu dusunuyorum. ama ote yandan korede cinde ve kuzey korede yenme ihtimali cok yuksek. Asil herseyi yiyenler onlar, her cesit bocek, kopek, at eti ne ararsan. Japonya da bir tek denizden babam ciksa yerim hikayesi gecerli...:)) Ama bu sekilde bir saskinin turkceye cevirmis bile olmasi hayret verici, insanlari da ulkeleri de karalamanin en kolay yolu, internet bence... "

Evet bunu hazırlayan ya da düzenleyen Türkçe'ye çeviren bir Türk, adı da Cem Doğukan... Ben bayağı merak ettim, bu mail nasıl geçmiş eline ve doğru olup olmadığını araştırıp da mı gönderdi herkese... Ve sevgili Özge'nin de belirttiği gibi insanları ve ülkeleri de karalamanın en kolay yolu internet...

Sevgiyle kalın..

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

benim kız arkadaşım bir japon ve bu maili bende aldım. bunun yalan olduğunu çok rahatlıkla söyleye bilirim bunun sebebi daha öncekilerdeki o insanların japon olmaması yazıların çince olması ve resimlerin açıkça montaj olması olarak sıralanabilir. maili gördüğümde bunmu kız arkadaşıma sordum hemşire olan ve birçok ameliyata girmiş olan kız arkladaşım resimleri görünce midesi bulandı .diğer taraftan internetten bunu araştırdığımda şunu buldum .bu maildeki resimler ilk olarak çinde bir ingiliz gazeteci tarafından ortaya atılmış daha sonra bu gazete bu kişiyi yalan haber yapmaktan işten atmıştır.daha sonra aynı maili çinliler , güneyt yada kuzey koreliler bebek yiyor diye gördüm ancak bunların hiç birine inanmadım .anladığım kadarıyla bu birbirine düşman olan koreliler, çinliler ve japonların birbirlerine attıkları iftiradan ibaret. ben uyruğu ırkı ne olursa olsun bu günki dünyada akıl sağlığı olan birin bunu yapacağına inanmıyorum.

hüseyin karakullukcu 
 05.07.2008 1:20
Cevap :
Hüseyin bey verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ediyorum... İnanmak mümkün değil böyle bir vahşete zaten ben de inanmamıştım ama şunu da belirtmeden geçemeyeceğim... Hangi ülke olduğunu tam anımsayamadım ama bir Uzak Dığu ülkesinde maymunları diri diri beyinlerine vura vura öldürerek beyinlerini yemeleri de bir vahşet değil mi? Maymun da bir canlı, çığlıklarına aldırmadan bu vahşeti uygulamaları bunu yapan kişilerin insan olmadığını cani ruhlu yaratıklar olduğunu gösterir değil mi... Paylaşımınız için tekrar teşekkürler... Sevgilerimle...  05.07.2008 23:01
 

valla şöle başlayım bn açıkçası bu elime geçtikten sonra google a yazdım amacım cem doğukana ulaşmaktı. we burayı bulunca ilk paragrafı okudum. evet haklısnız kabul! sanırım hepsni okumalıydım. valla o kadar sinirli.. o kadar kötü olmuştum ki, direk sizinde öyle 1 paragrafı okuyunca  yazdım.. ama bu cem doğukana ulaşmak lazım o kesin... tekrar özür dilerim efendim...

berna cakal 
 14.09.2007 22:45
Cevap :
Sevgili Berna.... Bak şimdi oldu işte, ben de o kadar şaşırmıştım ki nasıl olur yazımı okumamış sanırım diye düşünmüştüm, özrün kabul edildi, Cem Doğukan'a ulaşırsan bana da bildir lütfen... Sevgilerimle...  23.09.2007 22:08
 

EMİN MİSİNİZ ???? bana 1 arkadasim bu bahsedilni gonderdi. sebep: japonlara olan asırı ılgımden we alakamdan.bnde gordukten sonra araştırmaya başladım. we bunu 2 japon arkadasıma danıştım we ben kendı bılgılerımden yararlanarak bunların japon olmadıgına karar verdik. farkettiniz mi yada hiç araştırmayı denediniz mi bilmiyorum ama kavanozun ustundekı yazılar ÇİNCE . ve bunun söleyenler gercek japonlar!! ayrıca bana ozellıkle iletmemi istediler. bu haberi ortaya cikaran kişiye japonlar hakkında daha cok bilgiye sahip olduktan sonra haber yapmasını solememi istediler. şimdi lütfen cevabınızı bekliyorum...ve gereginin yapılmasını bekliyorum...

berna cakal 
 10.09.2007 4:13
Cevap :
Sevgili Berna... Yorumunu okuyunca Berna benim yazımı tam okumamış mı acaba diye geçirdim içimden... Araştırmadan yazdığımı kim söyleyebilir ki, yazımda Japonya'da yaşayan ve bir Japonla evli olan Özge'nin yazısını aynen aktardım ve bunu yapanların Japon olmadığını ispatlayan bir yazı yazdığımı düşünüyorum... Bence sen o Japon arkadaşlarına benim yazımı gönder onlar karar versinler araştırıp araştırmadığıma... Ben Japonların böyle birşey yaptıklarına inanmadığım için araştırdım, ispatladım ve böyle bir blog girdim ki bilsinler böyle bir mail elden ele dolaşıyor ona göre önlem alsınlar... Yazıyı daha dikkatli okumanı tavsiye ediyorum Japonlar hakkındaki düşüncelerimi aktarmıştım yazımda ve onlar adına duyduğum rahatsızlıkla araştırıp haberin yanlış olduğunu ispatlayıp konuyu gündeme getirerek de doğru bir iş yaptığımı düşünüyorum. Ben de sizden o kişilere iletmenizi istiyorum Milliyetbloga girip yazımı okusunlar onlar karar versinler yazım, haklarında iyi mi olmuş kötü mü... Sevgiler...  14.09.2007 6:18
 

Ben bu durumu insanların “öteki”ne bakış açısıyla yorumluyorum. Bu ne çağımıza ait birşey, ne de toplumlar arası var olan birşeydir. Bu bireyin kendinden, bildiğinden ve inandığından farklı olduğunu düşündüğü herşeye bakış açısıdır. Ona gore, kendinden ve onun için alışılagelmişten farklı olan “öteki”dir. Buna en güzel örnek Frankenstein romanı verilebilir. Romanda konusu geçen canavar aslında insanlardan daha insandır. Toplumun ona bakış açısı, toplumun “öteki”ne bakış açısını gösterir. Tıpkı bu mailde olduğu gibi. Biri, Japon halkını, “öteki”ni kötülemek, canavar göstermek niyetiyle, kendi canavarlığını vurgulamıştır.

eda ertekin 
 10.07.2007 16:09
Cevap :
Canım benim ne güzel yorumlamışsın... Teşekkür ediyorum... Sevgilerimle...  10.07.2007 20:36
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 203
Toplam yorum
: 2287
Toplam mesaj
: 423
Ort. okunma sayısı
: 2027
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İnsanların yapmaktan mutlu oldukları hobileri vardır. Benim de en severek yaptığım, hayatımda yen..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster