Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '07

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
25286
 

Japonya'da eğitim sistemi

Japonya'da eğitim sistemi
 

Japon eğitiminin japonyanın kalkınmasında çok büyük etkisi olduğuna inanılmaktadır. Bu yüzden japon eğitimini ve Türk eğitimi ile kıyaslanmasını ortaya koymaya çalışacağım.

Japon eğitim sisteminin en belirgin özelliği ;eğitimle ilgili bütün unsurlararasında işbirliği sağlanması, yerel yönetimlerin eğitime dahil edilmesi, yerel yönetimlerin eğitime dahil edilmesi ve özel sektörün desteğinin alınması çok büyük önem taşıyor.

Japonyanın 1604-1807 yılları arasında samurai denen savaşçı bir sınıf elinde bulundurmuştur."bakufu"denen okullarda verilen eğitimde esas amaç , devlet için savaşçı ve yönetici yetiştirmektir.Bu nedenle elit bir eğitim oluşturulmuştur.Sıradan kalka verilen eğitim ise"terekoya" denilen okullarda yapılmıştır.Bu okullar tüccar ve halk tarafından desteklenmiştir.Ülke genelinde çocukların %45i kız çocukların%10unun bu okullara gittiği görülmüştür.

Ülkede üç türlü okul vardır.

1-ulusal okullarhükümetin desteğinde olan okullar

2-kamu okulları il ve belediye yönetincilerince yürütülen okullar

3-özel okullar özel kuruluşların okulları ülkenin %23 ü özel okullardan oluşuyor.

Eğitim öğretim yılı 1 nisanda başlar .sonraki yılın 31 martında biter.

Ders yılı -nisan temmuz ortası

eylül -aralık sonu

ocak-mart sonu

olmak üzere 3 dönem halinde görülür.

Cumartesi yarım gün ders yapılır.Haftada 5.5 gün ders yapılır.

Japonyada ders programları çok fazla milli içerik taşırlar.ülkede oklu, sanayi, ve toplum arasında organik bir bağ kurulmuştur.Öğrencilerde derste istekli ve çalışkandırlar.

okullar arası rekabet vardır.okullar arasında yarışmalar yapılır.

Anaokulları zorunlu değildir ancak çocukları %92 si anaokulna gitmektedir.Anaokullarında dil, sosyalleşme gibi konuları öğrenir.

3 yaş grubunun %40 ı anaokuluna gitmektedir.

4-5 yaş grubunun %92 si anaokuluna gitmektedir.

ilkokullar 6 yaşında başlamaktadır 12 yaşına kadar devam etmektedir.zorunludur ve sınıfta kalma yoktur.

Yaklaşık ortaokullarda 20 öğrenciye bir öğretmen düşmektedir.ulusal ve yerel okullar ücretsizdir.

Liseler tam gün ise 3yıldır .yarım gün ise 4 yıldır yada daha uzundur.

Japonyanın eğitim oranı %99 dır.

1986 verilerine göre 15.189 anaokulu vardır.

Öğretmenlerle öğrencilerin %70 den fazlası özel okullarda bulunmaktadır.

japonyanın kalkınmasının sebebini eğitim sistemine bağlamaktadırlar.gerekli iş gücü sağlama, lider yetiştirme, tasarruf eğitimini arttırma gibi özellikler içermektedir.

Japonyanın eğitimin en önemli özelliği halkın 12-16. yüzyıldan itibaren eğitime önem vermiş oldukları görülüyor.Konfiçyüsun klasiklerinden olan "hayırlı evlat kitabının her evde bulunmasının ve okunmasının alışkanlık haline getirildiği yıllar 16. yüzyıllara rastlıyor.Konfüçyüsun görüşleri anayasanın temelini oluşturmuştur.

Japonlarla eğitimde yakınlaşmayı 2.Abdulhamit dönemine rastlamıştır.Milli ve geleneklerine bağlı kalarak kalkınma özelliğine sahip olunması ABDULHAMİTİN İLGİSİNİ ÇEKMİŞTİR.

Japoyada kişi başı yıllık 25 kitap düşmektedir.Türkiye'de yıllık 6 kişiye bir kitap düşmektedir.Ayrıca öğretmen yetiştirilmesindede farklılıklar görülmektedir.Temeline bakıldığında 14. yüzyılın ortalarında japon halkının eğitime tüccar,esnaf ve halkın büyük kısmının destek verdiği görülüyor.Devlet sadece devlet için elit tabakayı yetiştirirken halk eğitimin sorumluluğunu üzerine alıyor.14. yüzyılın ortalarında erkeklerin %45 kızların%10 eğitim görüyor.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

“Fotoğraf çekmeyen bir Japon vatan hainidir.” "Ülkesi için fotoğraf çekmeyen bir Japon vatan hainidir." Ülkesini sevmeyen, ülkesine inanmayan, vatandaşlarına saygı ve sevgi duyamayan bir gençlik acaba ülkesi için ne kadar çaba harcayacak, ne kadar fedakârlıkta bulunacaktır. Bulunduğumuz noktada maalesef hiç. "Atalarımız, Osmanlılar; bir deli padişah ile kuyucu Murat paşadan ibaret! Türk Milleti de, zaten barbar! Birileri Kıro, geriye yine hiç. Batı'yı taklit ve Sorma akıl milleti yedi gün götürüyor. Ceviz ağacı gibi köklerinden beslenmedikten sonra vitaminlerle yaz gülü olursun en ufak sorunda da millet dökülür. Elinize sağlık. Saygılarımla.

Canmehmet 
 30.03.2007 14:27
Cevap :
Teşekkür ederim.Örneğiniz mükemmel.Birbirlerine saygı duymayan Millet hiç bir şey başaramaz.Neden bu millet birbirlerine saygı ve sevgi duymadı.Açık neredeydi?  30.03.2007 14:45
 

Merhaba. Merak ettiğim bir konu hakkında sayenizde bilgi sahibi oldum. Şahsım adına teşekkür ederim. Keşke bizde de kendileri büyük dağarcıkları küçükler de okusalar. Sn. Çetin Altan bir yazısında bizdeki liseler'e; Fransanın asilzade çocuklarına aktüel bilgi vemekten başka bir amacı olmayan okullarının örnek alındığını yazmıştı. O kadar üniversitemiz, o kadar bilim adamımız var güya ama nedense aynı hatada ısrara devam ediyoruz. Ne amaçlanıyor bilmiyorum. Sevgiler saygılar.

akar 
 28.03.2007 22:45
Cevap :
Teşekkür ederim.  29.03.2007 13:53
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 285
Toplam yorum
: 189
Toplam mesaj
: 66
Ort. okunma sayısı
: 3966
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster