Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Haziran '20

 
Kategori
Söyleşi
 

Jennifer Grout Röportajı

Jennifer Grout...

Son zamanlar da ülkemiz de fazlasıyla sesini duyuran ABD'li ünlü bir şarkıcı kendisi. 2013 yılında katıldığı "Arabs Got Talent" yarışması ile adını duyuran Jennifer'ın Faslı bir adamla evlendikten sonra Müslüman olduğu bilinir. Peki son zamanlarda bizim ülkemizde neden bu kadar yükseldi, biz Jennifer Grout'u neden bu kadar konuştuk? Bunun cevabı yaptığı bir paylaşımda gizliydi. Bir süre müziğe ara veren ve kendini Müslümanlığa veren Jennifer Grout "Ayet -el Kürsi" okumasıyla gündem oldu. Yaptığı bu paylaşım izlenme ve paylaşım rekoru kırdı. Kendisi daha sonra yaptığı açıklama da İslami eğitim aldığını ve her ibadeti yavaş yavaş yapmaya başladığını belirtti. Ara sıra ilahiler de okuyan Jennifer Grout, Bakara Süresi'nin son ayetleri olan Amner Rasulu'nü de okudu. Hatta Ramazan ayında ilk defa oruç tutacağını da belirtmişti. 
Biz de Jennifer Grout ile harika bir röportaj yaptık. Merak edilenleri tek tek anlattı. Bakalım ne sormuşuz, ne demiş;
 
1. Merhaba Jennifer. Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?
 
Boston, MA'da doğdum ve büyüdüm. Ailem hem müzisyen, hem de enstrüman çalarak ve şarkı söyleyerek büyüdüm. Farklı bir toplulukta büyüdüm, bu yüzden her zaman diğer diller ve kültürlerle ilgileniyorum. 
 
2. Amerikan şarkıcısı olduğunu biliyoruz. Arap müziği ile ilgileniyorsunuz. Ne zaman şarkıcı olmaya karar verdiniz? Sizi şarkıcı yapacak bir şey oldu mu?
 
Korolarda çok küçük yaşlardan beri şarkı söylüyorum ve 12 yaşında özel klasik şarkı dersleri almaya başladım. Klasik şarkı söyleme (opera gibi) üniversite derecesine sahibim. Ama 20 yaşındayken sadece internette işitmekten Arapça müziğe ilgi duymaya başladım ... Bu yüzden ud aldım ve müzikal modları öğrenmeye başladım ve temel bir Arapça sınıfına kaydoldum. Yavaş yavaş Arapça müzik söylemeyi öğrendim.
 
3. Peki neden Arap müziği? Bu türü seçmek için özel bir neden var mı?
 
Görünüşünü seviyorum ... Modları klasik Batı tarzından çok farklı ve daha ham ve duygusal olduğunu düşünüyorum. Arap müziğinin ortamını, seyircinin performansa nasıl katıldığını da seviyorum. Klasik Batı müziğinde seyirci her zaman sessizce izliyor, ancak Arap müziğinde insanların duyduklarının coşkusunu hissetmekten bağırıyor ve sanatçıya daha fazla enerji veriyor. Bu gerçekten şarkıcı ve dinleyici arasındaki duygusal bir değiş tokuş. 
 
4. Merak ettiğim konuya gelelim. Müslüman olmaya nasıl karar verdiniz?
 
Arapça müzik okumaya başladığımdan beri Kuran'a maruz kaldım, çünkü Tarab şarkıları benzer ve İslam kültürü Arap kültürüyle iç içedir. Ancak 2013'te Fas'a gidip resmi olarak İslam'ı kabul edene kadar Müslüman olmadım. İnsanların sıcak ve cömert olduklarını hissettim. Ben oradayken o İslam'ı kalbime gerçeği kabul etmeye iten birçok küçük mucizem oldu.
 
5. Müslüman olduktan sonra hayatınızda ne gibi değişiklikler oldu?
 
Müslüman olduktan sonra öğrendiğim en önemli şeyin alçakgönüllülükle var olmak olduğunu düşünüyorum. Allah'ın bizi yarattığını ve bize sahip olduğumuz her şeyi verdiğini kabul ettiğimizde, kendimizi alçakgönüllü yapmaktan başka seçeneğimiz yoktur. Tabii ki ana öğretilere (dua, oruç, zekat vb.) Uymak için elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum Ve sadece kıyafetlerde değil davranışlarımda da mütevazı olmaya çalışıyorum..
 
6. Jennifer Müslüman olmadan önceki ile Müslüman olduktan sonra Jennifer ile aynı mı? Yoksa hayatın dışında seninle bir şey değişti mi?
 
Tabii ki İslam'ı kabul ettikten sonra kimse aynı değil çünkü verdiğimiz her karar, niyetimizi göz önünde bulundurarak ve her şeyin kaydedildiği bilgisiyle vermemiz gerekiyor, bu düşüncelere sahip olmadığım zamanki gibi değil ve sadece duygularımı yönlendirmek için kullandım ben mi.
 
7. Peki Kur'an okumayı nasıl öğrendin?
 
Okuma ve taklit kombinasyonu ile öğreniyorum. Şimdi uzun bir alıntı cümlesini taklit ederek bana rehberlik eden bir öğretmenle çalışıyorum. Ayrıca bazı tajweed kurallarını da inceliyorum.
 
8. Kuran'da ilk olarak hangi ayeti okudunuz?
 
  Önce Fatiha suresini öğrendim.
 
9. Kuran'ı ilk okuduğunuzda bize söyler misiniz, ne hissettin?
 
Kuran'ı ilk kez okuduğumu hatırlamıyorum, ancak bunu dönüşümümün başında açtığımı ve doğrudan benimle konuştuğunu hissettiğimi hatırlıyorum. Mucizevi hissettirdi.
 
10. Müslüman olduktan sonra aileniz, arkadaşlarınız, çevreniz size ne tepki gösterdi?
 
Ailem ve arkadaşlarım çoğunlukla destekleyici. Yaptığımız her şeyi anlamıyorlar ve bazen sahip olabilecekleri bazı yanlış anlamaları açıklamak zorundayım. Ama bana karşı değiller. Bence eski Müslümanlardan diğer gruplardan daha fazla eleştiri yaşıyorum.
 
Toplam blog
: 17
: 136
Kayıt tarihi
: 29.07.18
 
 

İçinden geçenleri, dilinin ucuna düşenleri kalemine anlatıyor. O da yazıyor. ..