Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

26 Ağustos '06

 
Kategori
Spor
 

Jimnastik

Jimnastik
 

Jimlastik mi, Jimnastik mi? Hangisi dogru diye soranlar Turk Dil Kurumu'nun Internet Sitesini hemen ziyaret edip öğrenebilirler. Biz de doğrusunu öğrendiğimizde, bu yazıya bir not düşeriz.

1990 yılında spor yapmayı birden bire kestim. 13 yıl olmus. Vucudumuzda sarkmalar çoğaldı.

Ben de yıllar sonra yürümeye başladım. Yürürken, arada bir, kısa mesafeleri koşuyorum.

Gençliğimizde barfiks demirinde kol çeker, ayaklarımızı demire takar, ellerimizi bırakıp kendimizi sallar, sonra da ayaklarımızın üstüne düşerdik.

Yürüyüş yaptığım "Biloxi Hiller Park"da baktım kol çekebileceğim demirler var. Iki yürüdük ya, kendimizi bir şey sanıp, ayaklarımızı demire uğraşa uğraşa geçirdik. Sonra da, ellerimi biraktim!

Birden bire, bahcede ki ip de mandallanmis camasir gibi, demirde sallanmaya basladim. Gozluklerim dusuyordu. Onlari yakalayip, yerine koyayim diyene kadar, akla karayi secip, nefes nefese kaldim. Neyse gozlugu yerine koyduk ama, biz demirde oylece asili kaldik!

Yakasina ve kollarina toplanmis sulari damlayan gomlek benzeri, caresiz birisinin bizi ipten almasini bekliyoruz. Ne gelen var, ne giden! Elli yaslarinda, bembeyaz sacli, disleri dokulmus bir ihtiyar, barfiks demirinde caresiz sallaniyor!

"Help, help..." deyip Ingilizce yardim istesek, yardima gelenlere ne diyecegiz? Yahu bu demirin ustunde ne ariyorsun demezler mi?

Kimseler yoktu bagiramadik. Yandaki agaclardan kuslar cik cik diye bagiriyorlar. Vallahi onlardan bile utandim.

Iki cozumum var. Ya; "ya allah" deyip, ellerimle demiri yakalamaya calisacagim. Ya da; ayaklarimizi serbest birakip bos bir cuval gibi yere dusecegiz.

Neyse, ugras didin, kendi kendimize inmeyi becerdik. Becerdik becermesine de, her yerimize kramplar girdi. Agridan kimildiyamaz olduk.

Guc bela eve vardim. Kimselere ne yaptigimi soylemedim.

Ama bugun gidip, sıkı bir yuruyusten sonra, yine barfikse cikmayi deneyecegim!...

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..