Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '11

 
Kategori
Dünya
Okunma Sayısı
546
 

John Lennon bugün öldürülmüştü

John Lennon bugün öldürülmüştü
 

John Lennon hayatının aşkı ve mücadele arkadaşı Yoko Ono ile savaş karşıtı bir eylemde


Efsanevi Beatles topluluğunun en politik üyesi olan John Lennon’ın (9 Ekim 1940 - 8 Aralık 1980) ‘İmagine (Hayal Et)*’ isimli parçası, dinleyenlere yaşama sevincini ve idealleri uğruna mücadele azmini aşılamaya devam ediyor.

İmagine'in orijinal sözlerinden yola çıkarak yazdığım metni, bugünün, yani 8 Aralık 2011 gününün Lennon’ın katledilmesinin 31. yılına denk düşmesi nedeniyle, dünyadaki bütün Lennon sevenlerine, bütün barışseverlere, bütün pasifistlere, bütün demokratlara, bütün iyi - güzel - doğru kadın ve erkeklere adıyorum. 

Ve tabii 'İyi ki doğdun John Lennon!' demeyi de ihmal etmiyorum.

İşte söz konusu metnim: 

Hayal et, çabalarsak şayet ve yeterince yürekten istersek yeryüzünü cennete dönüştürebileceğimizi,

Bu dünyayı  cehenneme çevirmekten vazgeçmenin ve şiddetten geri durmanınsa nasıl da şart olduğunu hayal et,

Hayal et, 7 milyar insanın birbirine kardeşim diye seslendiği bir dünyanın aslında çok da ütopik olmadığını,

Sol mememizin altındaki vicdan cevahirin engin göklerden bile daha yüce olduğunu,

Çiçekleri koparmamanın, fokları katletmemenin, çocukları üzmemenin, yaşlıları ve kadınları örselememenin bize asıl yakışan olduğunu hayal et,

Hayal et, hemcinsini zevk için öldürebilen ve ona işkence yapabilen tek canlı türünün, insanın bu vasfını terk ettiğini ve gerçekten İnsan diye çağrılmayı hak edebildiğini,

Silahların, silah üreticilerinin, orduların, ölme ve öldürmelerin tarihin karanlık çağlarına gömüldüğünü,

Sınırların, dillerin, bayrakların, adetlerin, inançların bizi birbirimiz kırdıran değil birleştiren unsurlar olamadığında pekalâ terkedilebildiklerini hayal et,

Hayal et, yöneten yok, yönetilen yok, para yok, sermaye yok, ezen yok, ezilen yok, artık zalim ve mazlum da yok,

Dünya doyasıya yediğimiz bir ziyafet sofrasına dönüşmüş, çalışmak yok, çalıştırmak yok, çalmak yok, istismar yok, sömürü yok; sadece oyun, neşe, keyif ve eğlence var, hayal et,

Hayal et, ‘varoluşun amacı ne?’, ‘evrenin dışında ne var?’, ‘evren yokken ne vardı?’ sorularını 4 yaşındaki çocuklar bile cevaplayabiliyorlar.

Okul yok, müfredat yok, öğretmen yok; yok bunlara ihtiyaç, çünkü herkes alim doğuyor zaten, hayal et.

Hayal et, ömrümüz asırları aşmış ve istemeden ölmüyoruz ve ölüme gülerek gidiyoruz ve ölenin ardından da ağlamıyoruz.

Bütün hastalıkların çaresi bulunmuş, sayısız galakside koloniler kurulmuş, ışık hızını aşan araçlar yapılmış, zamanda yolculuk mümkün olmuş, hayal et.

Hayal et, yıkıcı kasırgalar tarih olmuş, esen yel mütemadi bir imbat, hüzün unutulmuş, neşeli melodiler dillerde, kıskançlık yok, haset yok, kin yok, öfke yok, sürekli bir ilkbahar hali yani, hayal et.

Bunları söyledim diye hayalci deme bana. John Lennon’ın İmagine’ini dinle, ardından böyle bir metni yazmaya başla, en azından onu yazdığını hayal et.

Hayal et, çabalarsak şayet ve yeterince yürekten istersek yeryüzünü cennete dönüştürebileceğimizi,

Bu dünyayı  cehenneme çevirmekten vazgeçmenin ve şiddetten geri durmanınsa nasıl da şart olduğunu hayal et.

Hayal et, işte bütün bunları bir bir hayal et. Unutma, her şey hayal etmekle başlar ve hayal etmek insanı insan kılan en büyülü niteliktir, öyleyse sen de korkma haydi hayal et!

* İmagine'in John Lennon tarafından yazılan orijinal sözleri.

Imagine there's no Heaven

It's easy if you try

No hell below us

Above us only sky

Imagine all the people

Living for today 

Imagine there's no countries

It isn't hard to do

Nothing to kill or die for

And no religion too

Imagine all the people

Living life in peace 

You may say that I'm a dreamer

But I'm not the only one

I hope someday you'll join us

And the world will be as one 

Imagine no possessions

I wonder if you can

No need for greed or hunger

A brotherhood of man

Imagine all the people

Sharing all the world 

You may say that I'm a dreamer

But I'm not the only one

I hope someday you'll join us

And the world will live as one

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 295
Toplam yorum
: 148
Toplam mesaj
: 11
Ort. okunma sayısı
: 1496
Kayıt tarihi
: 29.08.11
 
 

1958 Fatih / İstanbul doğumlu. Etiler Lisesi ve İTÜ Maden Fakültesi Petrol Mühendisliği Bölümü me..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster