Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ağustos '15

 
Kategori
İnternet
 

Joomla

Joomla
 

Joomla (Cumla)yı ilk kez 2006 yılında mı görmüştüm, tam olarak hatırlamıyorum. Sahibi olduğum sitede bir ASP script ve Access veri tabanı (.mdb) vardı. Joomla (Cumla) ve sql veri tabanı bize öğrenilmesi güç, işletilmesi imkansız kodlar gibi görünüyordu.
 
Site gün geçtikçe yavaşladı ve bir gün iyi niyetli bir hekır kardeşimizin saldırısına uğradı.  Biz de bir kapattık ki tam altı yıl onunla ilgilenmedik. Dostlarımız da birlikte kurduğumuz ASP ve HTML sitelerini birer birer kapattılar.
 
2012 yılının sonlarında bir arkadaşımın kurduğu Joomla (Cumla) kodlarıyla çalışan siteyi çok beğendim ve bana da öğretmesini istedim. Birkaç saat çalıştık. O da fazla bilmiyordu ama Joomla (Cumla) tahminlerimin aksine fazla bilmenize gerek olmayan bir sistem.
 
Joomla (Cumla)nın bu kadar gelişmesindeki en önemli etkenlerden biri Open Source (Açık Kaynak) olarak dağıtılan ücretsiz bir İYS olmasıdır. Tabi bunun yanında dünya çapında milyonlarca gönüllü ve profesyoneller tarafından geliştirilmeye devam edilmektedir.
 
Joomla (Cumla)nın diğer sistemlere göre farklı ve gelişmiş etkilerinden biri de geniş tema arşivine sahip olması ve yönetim merkezinden kur ve kullan mantığı ile çalışıyor olmasıdır. Joomla (Cumla) için tema ve şablon araştırması yaptığımızda binlerce farklı sektörlere uygun temalar bulunabilir.
 
Dedik ya; Joomla (Cumla) sadece amatör kullanıcılar için değil profesyonel kullanıcılar tarafından da en çok kullanılan sistemlerden biridir. 2012 yılının sonundan bu yana Joomla (Cumla) kullanıcısıyım. Hazırladığım bütün siteleri Joomla (Cumla) sistemi kullanılarak hazırladım. Site sahibi ettiğim dostların hepsi memnun...
 
 
Toplam blog
: 17
: 3342
Kayıt tarihi
: 12.07.14
 
 

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni ..