Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '11

 
Kategori
Güncel
 

Jülide Gülizar, artık yaşamıyor...

Jülide Gülizar, artık yaşamıyor...
 

Kimi günler vardır; çok farklı şeyler planlarsınız, çok farklı şeyler yaşarsınız. Kimi korkularınız vardır; bir türlü yüzleşmek istemezsiniz. Kimi insanlar vardır; son kez olacağını bildiğiniz ziyaretine gitme planınızı hep ertelersiniz. Sonrası, iç yakan pişmanlıklar olur.

Bu gün, böyle bir iç yakan pişmanlık yaşıyorum.

O'nu hepimiz tek kanallı televizyon döneminde, TRT nin İlk Kadın spikeri olarak tanıdık. Türkçe'ye hakimiyeti, dil konusundaki duyarlılığı, Atatürkçü dik duruşu, cumhuriyet kazanımlarına sahip çıkışı ile...

1992 yılında yüz yüze tanışmamız benim için yaşamımdaki önemli olaylardandı, Rahmetli Sabiha Gökçen'in de bulunduğu, bir THK organizasyonunda...

Ankara Kız Lisesi'nden ve Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde kayınvalidemin sınıf arkadaşı olduğunu, 15 günde bir biraraya gelen sınıf arkadaşları toplantılarında sayısız kez, (o zamanlar benim de oturduğum apartmanda) kayınvalidemlere geldiğini, çok sonraları öğrendim.

TRT'den ayrıldıktan sonra da hiç boş durmadı. Rahmetli Atilla Taçoy'un Türk Hava Kurumu Genel Başkanlığı döneminde 6 yıl THK'nın basın danışmanlığını yaptı. Dil kurslarında sayısız öğrenci yetiştirdi. Kanal B Televizyonu'nda yıllarca programlar yaptı. Dil konusundaki duyarlılığı, Atatürkçü dik duruşu, cumhuriyet kazanımlarına sahip çıkışışından zerrece ödün vermeden...

Kanal B televizyonu'nda yaptığı iki programı, " Dil Bayrağımız Türkçe" ve " İstikbal Göklerdedir." hiç kaçırmadım.

Birlikte televizyon programlarımız oldu.

"Zatürre" teşhisi ile Hacettepe Üniversitesi Hastanesi'de 45 gün süren yaşama tutunma savaşımını yitirdiğini bu sabah öğrendim.

Allah rahmet eylesin. Işıklar içinde uyumanızı dilerim Jülide Hanım...

 
Toplam blog
: 182
: 2395
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

10 Kasım 1954 tarihinde doğdum. Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Pilotum. (ultralight licence no:151)..