Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '18

 
Kategori
Şiir
 

K a n

K a n
 

hiçbir şey kalmıyor bir öteki günden
gün yanığımı gecelerde sarıyorken 
o da yitiyor ellerimde
elde var hep sıfıra sıfır
teke tek
başa güreşiyorum hayatla hep
 
kılavuzum hüzün
allayıp pullayarak giydiriyor beni ellerinle
her yaşanandan 
bir tokat ekleniyor yaş/ı/ma/ama
harf harf çoğalıyor kursakta acım
 
güncemde açılmayan dilsiz neşem 
nerde gizlenmiş bilmem
beştaşım olmadı ki benim hiç zaten
belli ki, biri/ni aşırmış bir zaman
 
zaman kesiklerinden kayıp başım
şifasız otlarla avunmuşum 
şekil koma hâli/m 
 
eğimi yüksek yaşamın, paydaşı hüzün
yüküyle/ daha başından mağlubum
ağlama duvarıyım kendime
böyle oynanmaz ki bu oyun
 
ahtım olsun/ andım olsun ki
günışığından içtiğim 
bu acı ilacı, artık tatlandıracağım
kan emen bu marazın 
su uğultusuyla bulanıp
gizli iklimlerde kundaklanıp kalmışım
 
keskin akbaba gözleriyle 
bir nidâ gerek, kendime sadakalanmaya
 
külahı ters giydirenlere
kefareti yerine geçecek
benim de bir sözüm olacak elbet
lâkin, elvermez dilim aynısını demeye
Rab bilir ve görür en iyisini
 
/şeytan giriyor işin içine
ve fısıldıyor
ya tahta bacaklarını
ya da yürüdüğü ipi kesmeli böylelerinin…/
 
saf/tım/hım hâlâ
temiz lokmam, içimdeki kan gibi
yaşam ecinlilerini sürüp dursun üstüme
uymayacağım şeytana
 
ve sen
varsın fırtına sürsün, dinleme
sağır olsun kulağın
içinde, vakti kanatlandıran his
çektiğin acın olsun
kaç tekrar edeceksin daha kendini
 
açıp yalancı güneşini 
kar toplamadan hüzünler 
suya salıp kendini, sür açık denizlere 
ya batarsın tümden ya da, dönersin zaferle
biraz cesâret sadece
rastgele kaptan rastgele
 
11 Ekim 2011
 
Hâdiye Kaptan
 
  • c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 467
: 145
Kayıt tarihi
: 16.05.11
 
 

Güzel Sanatlara tutkulu, Türk sanat müziği hayranı,  deniz ve İstanbul âşığı şiiryazar bir fâni....