Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '08

 
Kategori
Blog
 

Kâbusumla monologlar...

Kâbusumla monologlar...
 

"-Benim yazıma geç onay verildi, o kadar bekledikten sonra yazım anasayfada bir göründü sonra sonra MB'nin derinliklerinde kayboldu."

"-Hiç bunları kendine dert etmeye değer mi? Okunacağı varsa okunur arkadaş!"

"-O kadar emek harcadım. Yüzlerce yazı yazdım. Hiçbiri "Editör'den Öneriler" kutucuğunda yer almadı."

"Olsun. Sen birikimlerini editörler için mi yazıyorsun? Yoksa bitirme tezi mi hazırlıyorsun? Okunacağı varsa okunur arkadaş!"

"-Çok okunmak istiyorum, yazım yayıma alındığı anda elektrik süpürgesinin vakumu gibi okunma sayılarını emsin, yorumlar yağmur gibi yağsın istiyorum."

"-Hımmm. Çok şey istiyorsun. Ben pek denemedim ama tahrik edici bir playboy güzelinin resmi eşliğinde erotik yazılar yazmayı dene tavan yaparsın. Okunacağı varsa okunur demiyorum ama emin ol binlerce kez tıklanır."

"-Bir de şöyle bir durum var. Avantajlı olur anasayfada epeyce kalır diye ne zaman Haber kategorsinde yazsam benim yazımın üstüne bir anda onlarca Haber blogu yayıma giriyor kasıt var diye düşünmüyor değilim hani?"

"-Şöyle bir çözüm önerebilirim: Haber kaynaklı web sitelerini yakından takip et dikkat çekici, sansasyon yaratacak, gündem oluşturacak haberleri kes/kopyala/yapıştır metoduyla acilen yayına ver. Okunmasa bile intikamını almış olursun. Teknolojilerde çare tükenmez."


"-Geçenlerde Blog kategorisinde yazayım da azcık ses getirsin istedim. Ancak tık yok, yorum yok. Günlerdir orada ancak 70-80 kez okundu. Zaten yarısını da ben okumuşumdur."

"-Seviyeli olmak kaydıyla hafif gerilim yaratacak konular denemelisin. Kendine bir konu veya bir rakip yarat. Keskin cümleler kur ve direkt onikiden vur. Sıradışı olduğun imajını oluştur. Bunlar sana karizma (tık ve yorum) olarak geri dönecektir."

"-Abi okunma oranımda inanılmaz bir düşüş var ben buralarda duramam gayri ne etsem ki?"

"-Vallahi senin durumun kritik. Okunma oranında yükselme olunca sana yazı başına ücret mi verecekler. Hiç durma hemen git."



***

Geçenlerde sevgili Gülgün KARAOĞLU'nun yazmış olduğu http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=122053apmış yazıya yapmış olduğum yorum ile noktalıyorum:


Merhaba...
MB'de asla inkâr edlemeyecek bir konuyu çok güzel ve mizahi bir dille ele almışsınız. Ben konuyu ciddi bir şekilde değerlendireyim izin verirseniz. Burada yazan arkadaşların asla az veya çok okunma gibi bir konuya takılıp kalmamalarını öneriyorum. Yaklaşık on aydır buradayım. Bu konu yüzünden arayış içinde olanları, sızlananları ve hatta gidenleri dahi hayretle izledim. Nihayetinde burası net ortamında bir "GÜNCE". İnsan birikimleri ve deneyimleri ölçüsünde yazmalı ve sonra yazdıklarına dönüp bakmalı. Bu basit işlem bile yazan kişiye zaman içinde yaptığı yolculuğu özetleyecek ve onun gelişimini yansıtacaktır. Esenkalın... 28.07.2008 21.21.01
 
Toplam blog
: 262
: 1569
Kayıt tarihi
: 27.09.07
 
 

Anadolu'nun doğusunda sonradan ismi değiştirilen köylerden birinde zemheri zamanına denk gelen bi..