Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Kabak çiçeği dolması

Kabak çiçeği dolması
 

Kabak çiçeği dolması. Bence egenin gerçek lezzet şölenlerinden biri. En iyisini büyükannem yapar. Yani bence. Zor bir iştir. Emek ister.

Çocukken bahçede büyükannemin sabah daha güneş kendini göstermeden kabak çiçekleri toplayışını ve hazırladığı dolma içiyle dolduruşunu izlerdim. Bu, öğlene ziyafet var demekti. Az sonra asma yaprakları ve biberler bu şölene eşlik ederdi.

Dün akşam kabak çiçeği bulmak için bostanlı pazarındaki tüm kabakçılarla kavga ettim. Çiçekler çok küçük :( Çok küçük olursa doldurmanız mümkün olmaz. Zar zor 20 tane çiçek seçtik. Bu akşam eve geldiğimde onları yıkayıp içlerini ayıkladım. Çok nazik olmanız gerekiyor çünkü çiçekler hemen yırtılıyor.

Tavada küçük bir soğanı ve bir diş sarımsağı bir fincan zeytinyağında kavurduktan sonra bir tatlı kaşığı salça ilave ettim ve pirinci (pirinç 20 çiçek için 8 kaşık koydum tam yetti) ekleyip iki çevirdim. (yani sadece birbirine karışacak kadar )

Bu karışıma ince doğranmış nane, maydanoz, taze soğan ve bir domates ilave ettim. Üzerine biraz tuz, karabiber, kimyon ve yenibahar. İyice karıştırarak çiçeklerin içini dikkatlice doldurdum.

1 fincan zeytinyağı, yarım limon suyu ve bir bardak su ile kısık ateşte 30 dk. kadar pişirdim.

İşte ürünü. İnanın göründükleri kadar lezzetliler. Afiyet olsun.
 
Toplam blog
: 40
: 3900
Kayıt tarihi
: 19.10.06
 
 

1974 yılında babasının memuriyeti nedeni ile Çorlu'da doğdu. Bu gezginliğinin ana nedeni olarak görü..