Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '09

 
Kategori
Mizah
 

Kabine dağılmazsa yuvam dağılacak!

Kabine dağılmazsa yuvam dağılacak!
 

D. Bakanı Mehmet Şimşek


İş aramaktan dönüp de adımımı kapıdan içeriye atar atmaz sevgili karım “Hoş geldin” bile demeden “Yarından tezi yok anneme gidiyorum!” diyerek hıçkırdı. Aslında “Niçin bugün değil?” diye sorabilirdim ama o kuş gibi çırpınan kalbine kıyamıyorum ve çünkü aynı nakaratı ekonomik kriz başlayalı beri ayda üç dört kez dinlemekteyim. Daha bir kere bile gitmiş değil çok şükür. “Af edersin benim göçmen kuşum” dedim “Herhalde anneannenin evine demek istiyorsun, malum annen de iki buçuk ay önce babanı terk edip annesinin evine taşındı.”

“Senin için ne fark eder? Hem senin umurunda mı sanki?” diyerek nihavent faslına geçiverdi gönlümün assolisti. “Olmaz olur mu gülüm benim” dedim yüreğimin en kuytu köşesinden ulvî bir sesle. “Elbette umurumda...” Başını sağ omuzu üzerinden yana çevirerek öyle bir hıçkırdı ki, dizlerimin bağı çözüldü. Düşmemek için yandaki koltuğa dört elle sarılırken “Sen beni aldatıyorsun İzzet!” diye adeta kan kustu otuz yıllık nikâhlı kankam benim. İşte o an düşmemek için yaslanmış olduğum koltuğa yığıldım kaldım.

“Bu da nereden çıktı İffet?” diyebildim güçlükle ve kendi sesimi duyduğumdan bile emin olmadan. Ama o duymuş...”Bir de soruyorsun!” diye birden kükredi dişi aslanım benim. “Kaç aydır ‘kriz var, memleketin durumu kötü, bizim durumumuz daha da kötü, üstelik fabrikada üretim durdu hepimizi işten çıkardılar, yeni bir iş buluncaya kadar idareli harcayalım, masrafları kısalım, kredi kartlarını kullanmayalım’ diye diye dünyayı zindan ettin bana. Konu komşu içine çıkamaz oldum, bir kahve içmeye çağırmak zorunda kalırsam evde bir çay kaşığı kahve yok mahcup olurum diye.” Tekrar hıçkırıklara gömüldüğünde ben şaşkınlıktan ağzım bir karış açık ne olup bittiğini anlamaya çalışmaktaydım.

“Doğru karıcığım” dedim “Durum gerçekten de çok berbat yani... Ne dediysem hepsi doğru. ‘Sen beni aldatıyorsun’ deyince ben de sandım ki...” Birden hışımla başını kaldırıp ve de ekonomik krizi filan unutup kurban olurum bir sesle “Yoksa başka bir kadın mı var İzzeeet?” diyerek halının üstüne yığılıverdi. Ne yapacağımı şaşırdım, hemen kolonya şişesine seğirttim koklatıp da ferahlatayım diye ama kriz dolayısıyla şişe geçen aydan beri boş tabii unutmuşum. Bir bardak su doldurup bir yandan yüzüne parmak uçlarımla püskürtürken, bir yandan da bir yudum olsun içirmeye çalışmaktayım.

Derken gözlerini hafif aralayıp tekrar “Yoksa başka bir kadın mı var İzzeeet!” diyerek o gül yüzünü omzuma yaslayıp hüngür hüngür ağlamaya başlamasın mı? “Yavrucuğum” dedim “Bu da nereden çıktı şimdi? Başka bir kadın olsa sen şimdiye kadar anlamaz mıydın, zeki şey seni!” Öyle deyince birden sustu “Anlardım tabii” dedi. “Hele bir dene senin gözlerini oyarım, onun da saçını başını yolarım...” Bilmez miyim!

“Hah şöyle!” dedim. “Şimdi söyle bakalım ben seni nasıl aldatıyor muşum?” Bir iki kez burnunu çekip “Sen durum kötü deyip masrafları kıstırmadın mı?” diye sordu bir torun saflığıyla. “Evet?” “Ama hiç de öyle değilmiş.” Bu kere halıya yığılma sırası bende ama işin aslını astarını öğreninceye kadar dayanmak lazım. “Kim demiş durumun hiç de öyle olmadığını yaralı ceylanım benim” diye sordum şaşkın şaşkın. “Devlet Bakın Mehmet Şimşek” dedi muzaffer bir kumandan edası ile.

“Okumadın mı bütün gazeteler yazıyor. Devletin koskoca devlet bakanı yalan söyleyecek değil ya. Demiş ki ‘Hane halkının durumu iyi, Bankaların durumu iyi, özel sektörün durumunda da o kadar korkulacak bir şey yok...’ demiş.” Allak bullak oldum tabii. Haberi okumasına ben de okudum ama kendi hane halkımın durumunun ne olduğunu o bakandan daha iyi bildiğimden kulak asmadım. “O bizim durumumuzu nereden bilsin yavrucuğum” dedim “Hane halkı derken kendi hanesiyle öbür bakanların hanelerini kastetmiştir.”

Biraz önce bir kuğu gibi süzülen karım yeniden bir dişi aslan kesilmesin mi? “İzzet diyoruuum!” diye bir haykırdı ki ister istemez yerimden hopladım. “Anlamaz dediğin o Mehmet Şimşek, bakan olmadan önce dünyanın en önemli yatırım bankalarından Merrill Lynch’in Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi Ekonomik ve Stratejik Araştırmalar Bölümü Başkanlığını yapmış. Üstelik aynı zamanda İngiliz vatandaşı. O bilmeyecek de senin gibi üç aydır işsiz gezen biri mi bilecek?”

Ne söyleyeceğimi bilemedim, sustum kaldım. Dışarıdan bakınca karım yüzde yüz haklı görünüyor. Şimdi her dakika haberleri izlemekteyim. Başbakanın kabinede bazı bakanları görevden alıp değişiklik yapacağı söyleniyor ya, bütün umudum Mehmet Şimşek’i bakanlıktan almasında. Ancak o zaman ikna edebilirim sevgili karımı Mehmet Şimşek’in yanıldığına ve o yüzden de başbakan tarafından görevden alındığına. Yoksa yuvam dağılacak, bu işin şakası yok.

Çok şükür karım anneannesinin yanına taşınmaktan şimdilik vazgeçti. Her akşam geldiğimde “Yarından tezi yok anneme gidiyorum” diye hıçkırıyor ama sesimi çıkarmıyorum. Şu kabine bir dağılsa...

 
Toplam blog
: 195
: 688
Kayıt tarihi
: 04.10.07
 
 

Dünyanın internet sayesinde küçüldüğü günümüzde büyüyen sorunlara ilişkin duygu ve düşüncelerimi pay..