Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

05 Eylül '07

 
Kategori
Restoranlar
 

Kabobi

Kabobi
 

Ustumuzden hala bazi korkulari atmis degiliz. Hele hele bir lokantaya girerken, hesap ne gelecek korkusu? Yok iste!... Bu adamlarin lokantalarinda suprizler yok!... Menude ne yaziyorsa o!...

Hayir. Ben hala cekiniyorum. Hele hele lokanta calisanlari bana benziyorlarsa, daha da korkuyorum. Ne olur, ne olmaz? Aman hesapli parayla girme!...

Iki Iranli kardes Minneapolis'de epeyce lokanta acmislar, isletiyorlar. Gol kenarinda; diger lokantalarinda oldugu nezih bir yer var. Kasabanin kendisi nezih. Yer nezih. Lokantanin ismi "Kabobi." Kebabci. Kapisinda bir de "Sis Kebab" resmi yok mu? Gozumu kararttim. Ya Allah, deyip girdim iceri.

Giris de hemen kasa var. Soruyorlar:

- Ne istersiniz?

- Sis kebab?

- Koyun, sigir, tavuk?

- Koyun.

- Yaninda yesil salata mi, pilav mi istesiniz?

Istemesek olmaz mi, diyesim geldi. Diyemedim. Salata, dedim.

- 11.95 lutfen!

Elime bir tarafinda Farsi, diger tarafinda bildigimiz rakamla "83" yazan bir oyuncak (!) verdiler. Bir de bardak. Icecek icin.

Kendime limonata aldim. Koyu visne rengi masa ve sandelyelerden birisine oturdum. Duvar kenarindan lokantayi suzdum. Sahipleri Iranli miranli ama, her yer tertemiz. Yuksek tavan. Masalar ikiser kisilik. Sayayim dedim ama; tam olmadi. En azindan elli masa. Onde acik havada yemek yiyeceginiz yeride var. Gol manzarali.

Sis kebabim geldi. Etler yumusak. Lezzetli. Salata taze. Limonata, limonata gibi.

Karnim tika basa doydu.

Fiyat ucuz geldi ya!... Herhalde; tabaklari, canaklari bizim goturmemiz mi gerekiyor, diye etrafima baktim. Garson geldi, aldi.

- Afiyet olsun!...

Sis Kebabi memleket usulu pisirir, Amerika usulu de servis yaparsan bu is oluyor. Lokanta tiklim tiklim...

Eden Prairie, Minnesota'ya yolunuz duser de, kebab yemek isterseniz; "Kabobi" yi ziyaret etmeyi unutmayin.

Fotograf:

www.kabobi.com

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..