Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '15

 
Kategori
Futbol
 

Kaç çocuk futbol izliyor?

Kaç çocuk futbol izliyor?
 

Aklıma geldi; gelecek ya...

Futbol bırakın bir ülkeyi dünyayı birbirine kavuşturan, birleştiren bir olay değil midir? Che Guevara bile futbolun gücünü "Futbol sadece basit bir oyun degildir, futbol devrimin silahıdır" diyerek ifade etmiş miydi ?

Türkiye gibi ekonomik olarak çokta övülecek durumda olmayan bir ülkede yıllardan beri futbol izlemek için para vermeniz gerekiyor. Şİfreydi kutuydu paketti derken Türkiye futboldan dolayısıyla o birleştirici güçten uzaklaştı.

Soruyorum.. Orta gelirli bir ailenin 7 8 yaşındaki çocuğu yılda kaç maç izleyebilir.. Futbola nasıl ısınabilir. Hayatına futbolu nasıl sokabilir. Ben kendi adıma, 88 Avrupa şampiyonasında izlediğim efsane Hollanda kadrosundan Van Breukelen, Rijkaard, Koeman, Gullit, Van Basten ile büyüdüm. Her hafta Metin Ali Feyyaz'ı izledim. Simoviç, Tanju, Uğur Tütüneker, Aykut, Oğuz, Rıdvan ve daha adını sayamadığım onlarca efsaneyi izledim. Şimdi bakıyorum. Belki çok daha büyük oyuncular var ülkemizde, Kim izliyor bu oyuncuları. Kim izliyor bu futbolu...Bu hafta Galatasaray maçında 21 bin izleyici, Beşiktaş maçında 10 bin, Fenerbahçe 7 bin en vahimi Rize maçında 2 bin.... Televizyon başındalar mı... Ona da hayır.. Neredeler peki...


Türkiye'de futbolu geliştireceklerini söyleyen futbol adamları....Siz daha çocuklara futbolu izlettiremiyorsunuz... Şanslı bir kesim dışında kaç çocuk izleyebiliyor bu yıldız dediğimiz oyuncuları...

Yıllar önce futbol maçı olduğunda insanlar evlerine kapanır dışarıda bir Allahın kulunu arasan bulamazdın. Çocuklar heyecanla televizyonun karşısına geçer,anne babasının "evladım gözün bozulacak o kadar yakından izleme" sözlerine aldırış etmeden o meşin yuvarlağı takip ederlerdi....Ertesi gün hayranı olduğu futbolcunun ismini kendine alır taştan kalelerin olduğu mahalle maçında keyifle oynardı... Şimdi kaç çocuk sokakta şevkle hayranı olduğu yıldızların ismini haykırıp hırsla top peşinde koşturuyor...Kalmadı o nesil...Bitti.


Futbolu paraya, çocukları da bilgisayar başına mahkum ettiniz...Bir daha soruyorum..Bu muydu planınız ??

 
Toplam blog
: 106
: 1591
Kayıt tarihi
: 11.07.11
 
 

Metin ve haber yazarı ..