Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '09

 
Kategori
Dostluk
 

Kaç dostun var?

Kaç dostun var?
 

Takvimlerin 1950’li yillari gosterdigi gunlerde orduda calisan yirmi kusur yasinda, gosterisli ve bekar bir delikanlinin ilk elden alinmis anlamlli bir anisini paylasmak istiyorum. Bu genc beyin etrafi arkadaslarla dolup tasarmis. Hatta her bakimdan verici bir sahis oldugundan arkadaslari kendisine Kaynak ismini vermisler. Tam da ona yakisir bir isimmis cunku ozellikle maddi acidan onun kadar rahat olup onun kadar rahat harcayan da yokmus. Iste bu ozelliginden dolayi takma adi hakli olarak Kaynak olmus cikmis.

Gunun birinde gozu gibi baktigi Alman mali sepetli motoruyla Ankara Ulus’da heykelin onundeki cadde uzerinde tam gaz son surat giderken fena bir kaza yapmis. Aslinda kazaya da bugun hala kimligi tespit edilmemis bir “arkadasi” neden olmus. Hizla giderken yolun kenarinda duran birinin ismini cagirdigini duyan Kaynak gayri ihtiyari o yone dogru bakinca onundeki kamyonun altina girmis. Kendisine tam 6 aylik bir hastane tedavisine ve omur boyu cekecegi agrilara neden olan bu kazada sol bacaginin kesilmesine ramak kalmis.

Askeri hastanede kaldigi bu sure boyunca kendisine ziyarete gelen es ve dostun haddi hesabi yokmus. Gelen erkekli kadinli arkadaslari uzun sureli ziyaretlerde bulunup konusup gulusup eylenip Kaynak’i hic yanliz birakmiyorlarmis. Butun bunlara sahit olan yan odanin uzun sureli musterisi “gormus gecirmis” bir Pasa genc Kaynak’i yalniz yakaladigi bir an kisa ve ozlu bir hayat dersi vermis. Oglum Kaynak demis burada aylardir birlikte tedavi olup iyilesip isimize gucumuze donmeye calisiyoruz. Senin de gelenin gidenin var benim de demis. Ama goruyorsun ki senin gelenlerin benimkilerden katbekat fazla. Soylermisin bu genc yasta kac tane arkadasin var. Kaynak biraz da havalara girerek ne bileyim demis otuz kirk tane vardir herhalde. Yasli ve tecrubeli Pasa devam etmis, bak oglum Kaynak demis, ben 70 yasina geldim sadece birbucuk tane arkadasim var. Tabi Kaynak sasirmis. Nasil olur birbucuk arkadas Pasam diye soracak olmus. Soyleyim demis Pasa, benim “bucuk” diye niteledigim arkadasim tek bir kurusum kalmasa ve metelige muhtac olsam su an benim icin butun varligini gozunu kirpmadan feda eder demis. Cok severim kendisini omru uzun olsun demis. Ama kalan “bir” arkadasim var ya o “bir” arkadasim, iste su dakika olum doseginde olsam ve kurtulmam icin canini istesem benim icin hic dusunmeden canini verir demis. Iste bunlar benim bu yasa kadar biriktirdigim birbucuk adet arakadasimdir. Biliyorum soylediklerime anlam veremeyeceksin cunku gencsin kanin kayniyor ancak sozlerimi unutmamani ve arkadasliklarini daima gozden gecirmeni tavsiye ederim deyip dinlenmeye cekilmis.

Ucari delikanli olan Kaynak bu sozleri dinlemis gecmis. “Arkadas” dedikleriyle yiyip icip gulup eylenmeye devam etmis. Yillar sonra edindigi hayat deneyimleri Pasanin degerli sozlerini yavas yavas hakli cikarmis. Birbucuk tane arkadasi olan o Pasayi hurmet ve taktirle anarak bu hayat dersini de biz cocuklarina aktarmis. Evet bu ani sevgili babacigimin gencligine ait bir anidir. Arkadaslikla ilgili sohbetlerde yeri geldikce anlatirim ve simdi de sizlerle paylastim.

Esenlikler dilerim babacigim,
 
Toplam blog
: 41
: 2564
Kayıt tarihi
: 25.03.09
 
 

Gündeliğin akışını, yaşanmışı, gezilip görülmüşü veya okunmuşu paylaşmak istiyorum. Eleştirilerin..