Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '07

 
Kategori
İnançlar
 

Kaç farklı İslam anlayışı ve kaç farklı Kuraı-ı Kerim var?

Kaç farklı İslam anlayışı ve kaç farklı Kuraı-ı Kerim var?
 

Birkaç hafta önceydi, şu töre cinayetlerinin çok konuşulduğu zamanlar. Televizyon kanallarından birinde de bu konu işleniyor ve ünlü kişilere töre cinayetleri soruluyordu. Bir ara mikrofon Sibel Kekilli' ye uzatıldı. Ne derse beğenirsiniz:

".... Maalesef bu tür şeyler sadece İslam' da oluyor..!"

bir an kulaklarıma inanamadım. Töre cinayetleri ve İslam dini. Cehaletin böylesine artık diyecek pek birşey yok. Sonra düşününce diğer konularda olduğu gibi maalesef dinimizi öğrenmek ve tanımak noktasında da oldukça geri durumda olduğumuz gerçeğini anladım. Oysa İslam dini tekti, esasları belliydi. Kuran-ı Kerim' de ilk günden bugüne bizzat ALLAH tarafından korunarak gelmişti. Öyleyse ortadaki bu garip inanışlar neyin nesiydi.

İnanır mısınız bilmiyorum ama Cin' lere inanmayan insanlar tanıyorum. Kuran-ı Kerim' in bir ayetini bile inkar etmek kişiyi dinden çıkarırken ortada koca bir Cin Süresi var. Bu kişi koca bir Süre' yi inkar ediyor. Ya da Kader' e inanmayan kişilere ne demeli. Oysa herkesin malumu İman' ın esaslarından biridir Kader' e inanmak.

Lütfen kimse beni yanlış anlamasın. Ben ne kimsenin inançlarını tartacak durumdayım ne de böyle bir arzum var. Ancak oldum olası yarım işler, eksik inanışlar beni hep rahatsız etmiştir. Bana göre asıl tehlikede buradadır. Çünkü yukarıda sözünü ettiğim gerek Cin' lere ve de gerekse Kader' e inanmayan kişiler kendilerinin Müslüman olduğunu zannetmedikler. Oysa bu kişilerin inandığı şey kesinlikle İslam değil, bunun dışında birşeydir.

Hani bizde çok güzel bir söz vardır:

"Yarım hoca dinden eder..!"

diye. Herhangi bir konuda eksik veya yanlış bilgi sahibi olmanın ciddiyetini anlatan güzel bir söz. Düşünsenize böyle garip bir İslam inanışına sahip bir kişiden İslam dinini öğrendiğinizi veya du kişiye bakarak bu din hakkında karar verdiğinizi. Yeni ismiyle Yusuf İslam eski ismiyle Cat Stevens' in biz Müslümanların yüzüne tokat gibi çarpan bir sözü vardır:

"Kuran-ı Kerim' i okumadan Müslümanları tanısaydım, kesinlikle Müslüman olmazdım..!!!"

Duvara çarpar gibi oldunuz değil mi. Bu söz bu tür hataların sadece bize özgü olmadığını gösteriyor. Zaten şu an dünya üzerinde geri kalmış toplumların çoğunluğunu -Müslüman olduğunu zanneden- toplumlar oluşturuyor. Eğer bu toplumlar zaten bu dinin gereklerini uygulasa bu şekilde olamazlardı. Aslında neden çok basit. Hiç kimse daha başka konularda olduğu gibi din konusunda da pek fazla araştırmıyor ve de okumuyor. Pek çoğumuzun din bilgisi anne veya babadan anlatılanlardan öteye gidemiyor. Sonrası böyle garip garip inanışlar, düşünceler ortaya çıkıyor. Birkaç defa şahit oldum, çoğu yabancı İslam dinini en az yarımızdan daha iyi biliyor. Çünkü hakkında bizden çok okuyup, bizden çok araştırmışlar.

Bilgisizlik her dönemde hep toplumların en büyük sıkıntısı olmuştur. Hele inanma noktasındaki bu tür yanlış inanışların etkileri daha da vahim olabilmektedir. İnanılan ister İslamiyet, ister Hırıstıyanlık veya Musevilik her ne olursa olsun bu dinin esaslarının çok iyi bilinmesi her zaman en önemli ihtiyaç olacaktır.

Hoşcakalın..!

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..