Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '17

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Kaç Ülke veya Kaç Şehir Gördünüz

Kaç Ülke veya Kaç Şehir Gördünüz
 

Zipline - Ekvador (Banos)


Geçenlerde gezginlerin oluşturduğu bir facebook grubunda bir post paylaştım.Postta şunu sordum: “Sizce insanlar kaç ülke veya kaç şehir gördüklerini nasıl hesaplıyorlar?

Bunu neden sordum?

Çünkü, son zamanlarda özellikle de kişilerin sosyal medya hesaplarında şu türden açıklamalara rastlıyorum: “38. Ülkem“, “37 Ülke 45 Şehir“, “23 Ülke 21 Şehir”. Bu son örnekte şehir sayısının ülke sayısından az olduğuna dikkat. Nedenini bilmiyorum :)

Bu türden açıklamalara rastlayınca ben de merak ettim. Acaba bu hesaplamalar nasıl yapılıyor? Yani bir ülkeyi veya şehri gördüm demek ne demekti? Neleri yaparsak o ülkeyi veya şehri gördüklerim listemize alıyorduk? Bu sorularla başlayan merakım sonucunda birtakım başka sorulara da ulaştım. İşte içinde biraz merak biraz mizah olan sorular. 

SORU 1: Bir ülkenin/şehrin “gördüğüm ülkeler/şehirler” listesine dahil edilebilmesi için o ülkede/şehirde minimum kaç dakika, kaç saat veya kaç gün geçirmek gerekiyor?

SORU 2: Bir ülkeyi/şehri gördüm demek için o ülkede minimum görülmesi gereken yerler var mıdır? (havaalanı, meydan, katedral, restoran vs)

SORU 3: Bebekken veya çocukken gördüğümüz ülkeler/şehirler bu listeye dahil edilebilir mi? Farklı bir şekilde soracak olursam, bir ülkeyi/şehri bu listemize alabilmek için yaş kriteri var mıdır?

SORU 4: Aktarmalı uçuşlarda uğradığımız ülkeler/şehirler bu listeye alınabilir mi?

SORU 5: Karayoluyla geçtiğimiz ülkeleri/şehirleri listeye dahil edebiliyor muyuz? Örneğin, arabamızla İstanbul’dan Almanya’ya giderken geçtiğimiz ülkeleri listeye dahil edebilir miyiz? Dahil edebilmek için bu ülkelerde bir şey yapmak lazım mı?

SORU 6: Coğrafi büyüklükleri farklı olan ülkeleri aynı şekilde mi saymalıyız? Örneğin dünyanın coğrafi olarak en büyük ülkelerinden olan Avustralya’da veya Rusya’da geçirilen 3 gün ile coğrafi olarak en küçük ülkelerden biri olan San Marino’da geçirilen 3 gün aynı değerde midir?

SORU 7: İş toplantısı için gittiğimiz ve bir gece kaldığımız ülkeler/şehirler bu listeye dahil edilebiliyor mu?

Bu tip sorulara sizler nasıl cevap veriyorsunuz? Verdiğiniz cevaplar sonrasında kaç ülke/şehir gördüğünüzü hesaplayabiliyor musunuz? Ya da sizin aklınıza gelen başka sorular var mı?

Evet şimdi size soruyorum: Siz Kaç Ülke veya Kaç Şehir gördünüz? ??

 
Toplam blog
: 3
: 197
Kayıt tarihi
: 18.11.16
 
 

Hizmet sektörüne denetim ve danışmanlık hizmeti veren bir şirketin sahibiyim. İşimden arta kalan ..