Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '14

 
Kategori
Söyleşi
 

Kaçan kadınlar

Kaçan kadınlar
 

Mimar Sınan Güzel sanatlar Üniversitesi Resim bolumu mezunu olan  Mutlu Dölek 3.kişisel sergisiyle Galeri En de izleyenlerle  buluşuyor.

Sanatçı 2007 yılında ilk kişisel sergisini,  2. kişisel sergisini ise 2013 yılında gerçekleştirmiştir.3. kişisel sergisi olan’’ Kaçan Kadınlar ‘’da kaçmaya çalışıp kaçamayanların yansıması olarak adlandırıyor bu sergiyi.

Konu olarak Kadın ı ele alıyorsunuz nedeni nedir?

Kadının her dönem bir estetiği olduğuna inanıyorum her donem çünkü dayatılan dönemsel güzellik anlayışı içine sokulabiliyor kadın. Ama bu sergide altını çizmek istediğim kadının estetiğinde öte ezilen kadının bir türlü sesini çıkamamamsıyla ilgili. Kadın her toplumda bir şekilde ikinci plana atılmış. Sözde baş tacı edilen kadın özellikle ülkemizde kendini savunma mekanizmalarını geliştiremeden susturuluyor. Bu susturulma kadınların ölümleriyle sonuçlanıyor. Enteresan nedenlerden ortaya çıkan bu cinayetlere karşı toplum artık duyarsızlaşmaya başlamış durumda. O kadar alışkın olduk ki bu cinayetlere önüne de geçilemiyor. Yetersiz korunma diyebiliriz hiç e sayılmış yasamlar bu her duyarlı insana eminim acı veriyordur. Elbette geri getiremiyoruz ama farkındalığı çoğaltmak adına bir yerden tutmak gerek diye düşünüyorum.

Farklı üsluplar görüyoruz bu serginizde?   

 Evet, çünkü farklı yaşamlardan kadınlara yapılan muameleyi temsil etsin istedim her üslup. O kadar değişik yasam standartlarına sahip kadınlar öldürülüyor ki şaşırmamak elde değil. Kadına karsı bu şiddet yaş, konum, sebep dinlemeden her gün katlanarak devam ediyor. Her bir üslup başka bir yaşamı temsil etsin istedim.

Türkiye ve çevresindeki sosyal- politik olayların yapıtlarınız üzerindeki etkisi nedir?

 Bir sanatçının ülkesinden ve dünyadan soyutlanması, etkilenmemesi mümkün değil. Olayların etkisini karşısında kendimi rahat bırakıyorum. Hatta onların etkilerini kendi üslubuma kanalize ediyorum. “Ama” duygusunu hissetmeden geçen yaşamlarımız yok sanırım. Bazen bu bir serginin çıkış noktası olurken bazen birkaç yapıtın sonunda mutlaka kendisini hissettiriyor. Başka sanatçıların yapıtlarında da bu izleri görmek, insana umut veriyor. Ama kendi sergilerim dışında yaptığım etkinliklerde gündemin etkisini göstermek manevi açıdan da beni besleyen önemli bir unsur. 

Mutlu Dölek

Galeri En/ 20 Mart -20 Nisan/  İzmir

 
Toplam blog
: 21
: 175
Kayıt tarihi
: 11.01.14
 
 

Kırklareli doğumluyum. Resim mezunuyum, yirmi yıldır aktif şekilde; sanat ve eğitim hayatının içi..