Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kaçıncı bahar?

Kaçıncı bahar?
 

Bu sabah nedendir bilinmez dünden kalan yorgunluğumla oturdum işlerin başına.

Yapılacak fazla bir şey yok. Hızlı hareket etmem gerekmiyor. Ruhumun da temposu yavaş zaten.

Kulaklarımda Candan Erçetin’in bahar şarkısının ezgileri, bu kaçıncı dinleyişim bilmiyorum.

‘Bu kaçıncı bahar sakın sorma sevgili’

‘Bahar geldiğinde mi ben böyle olurum’ Şarkı bana iyi geliyor.

Bu kaçıncı bahar diyor ya, benim aklıma da, baharla gelen kaçıncı umut, kaçıncı bekleyişler, kaçıncı hayal kırıklıkları ve yitirilmişten sonra gelen kaçıncı baharlar geliyor.

* * *

Geçen gün bir hanım arkadaşla konuşuyoruz daha doğrusu onun işleri ile ilgili çalışırken laflıyoruz arada.

Tanışıklığımız da bu işlerden dolayı zaten.

Tanışalı çok da fazla olmadı ama bir yakınlık oldu aramızda. Konuşurken hiç resmi olmadan anlatıyoruz aklımıza gelenleri.

Kendisi psikoloji ile ilgili bir iş yapıyor.

Beni yakın buldu sanırım , ‘ben herkesi dinliyorum ve anlıyorum ama beni dinleyen ve anlayan birini bulamadım’ dedi şakayla karışık.

Bende ondan yaşça büyük ve bu durumları yaşamış biri olarak kendimce teselli ediyorum.

Nasıl olur? Diyorum ‘seni fark etmemişler mi?

‘Senin gibi zeki, konuşkan birini’ diyorum.

Bu arada zeka düzeyinin yüksek olduğunu biliyorum.

(Bunun bir önemi yok ama onu anlatırken yazmadan geçemedim)

Bir kaç alanda birden uzmanlık yapıyor. Neyse o hemen cevap veriyor. ‘ben aslında 10 yaşında konuşmuşum’.

Gülüyorum belki diyorum ‘o yüzden böyle cıvıl cıvılsın’.

Sonra devam ediyor ‘sanırım ben pek fark edilmek istemiyorum.’

‘Yaptığım işlerden çok keyif alıyorum’ bana yetiyor diyor.

Ben yinede ona fırsatları değerlendirmesini söylüyorum.

Ben karşıma çıkan en güzel fırsatı kaybettim diyor.

Ben anlamaz gözlerle yüzüne bakıyorum.

‘Yaz başıydı, evlerimize gitmek üzere ayrılırken ertesi günü tatil planı yapmaya karar vermiştik. Her şey o kadar mükemmeldi ki.

Yaşadığım en güzel bahar olduğunu bilmiyordum.

Ertesi günü onu gördüğümde beyaz çarşafı üzerine örtmüşlerdi bile.‘

Sadece neden diyebildim.

‘Beyin kanaması ‘dedi.

* * *

Şimdi bahar şarkısını dinlerken kaçıncı olduğunu saymayıp, baharla gelen umutlarıma teşekkür ediyorum.

 
Toplam blog
: 193
: 998
Kayıt tarihi
: 13.01.10
 
 

Kırklı yaşlarda başladığım yazma serüvenine elli li yaşlarda da devam etmeye çalışıyorum. Ünivers..