Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '11

 
Kategori
Öykü
 

Kadavra olacak adam

Kadavra olacak adam
 

Bir arkadaşım vardı. Kadavra olmak istiyordu. Gördüğüm kadarıyla bu konuda gayet ciddiydi. Bir kaç girişimde  bulundu. Kendisine güzel bir özgeçmiş hazırlamış, gelecek için hedeflerini belirlemişti. Derken bir iki yerden mülakata  çağırdılar. Takım elbisesini giydi. Kravatını taktı. Dedim ya bu işi çok ciddiye alıyordu. İki de bir geleceğin kadavrası ben olacağım derdi. Neyse görüşmeye gitti geldi. Yüz ifadesine bakılırsa mülakat pek de iyi geçmiş gibi durmuyordu. Nasıl geçtiğini sordum. Fazla ayrıntıya girmeden anlattı olan biteni. Bilirsin işte dedi. B.ktan bir şeydi. Ben nereden bilebilirdim ki. Kadavra olmak isteyen oydu. Surat astığımı görünce tamam tamam dedi.

Adama kadavra olmak için bir sürü saçma sapan sorular soruyorlar. Biz konuşurken yaşlı annesi de odaya girip çıkıyordu. Yaşlı kadının merakla konuşulanlara kulak kabarttığını görüyor, bir şeyler anlamaya çalıştığını seziyordum. Bir aralık arkadaşım dışarıya çıkınca, hemen yanımda bitti. Önce kadavracıların ne iş yaptığını sordu. Bu soru karşısında ne diyeceğimi bilemedim. Henüz cevap vermeye fırsat bulamadan bu kez sigortalıda yapacaklar mıymış  diye sordu. İşin aslına bakılırsa bu soru biraz daha mantıklı geldi bana. Önce kadavracıların ne iş yaptığını açıklamam gerekiyordu.  Yaşlı kadın meraklı gözlerle bana bakıyor, ağzımdan çıkacak sözü bekliyordu. O sırada odaya kedileri girince, şirin hayvan beni içine düştüğüm açmazdan kurtardı. Kadavracılar dedim. Kedi bakıcıları yani. İhtiyar kadın derin bir nefes alarak,  hoşnut hoşnut gülümsedi.

Arkadaşım odaya girdiğinde ise kediyi kaptığı gibi kucağına verdi. Şaşıran arkadaşım, Ne yapıyorsun anne çeksene şu kediyi diye inledi. Yaşlı kadın olur mu oğlum şimdiden alışmalısın diyordu. Bizimkisi ise ne oluyor gibilerinden şaşkın şaşkın annesine bakıyordu. Annesi açıklama yapma gereği duymuş olacak ki Sen kadavracı olmayacak mısın, al bu da kedi dedi. Bizimkisi kediden olmaz anne diye nazik bir cevap verdi. Ben sen kedi beslemecisi oluyorsun yani kadavracı dedim. Durumu kavrayan arkadaşım, annesinin sorduğu sorulara. Evet, anne dedi. Kedi bakıcısı oluyorum. Evet, anne dedi. Sigorta da yapacaklar. Evet, anne dedi. Yemek de veriyorlarmış. Bu cevaplardan memnun kalan annesi oğluna sarılarak sıkıca göğsüne bastırdı.

 
Toplam blog
: 261
: 335
Kayıt tarihi
: 30.08.10
 
 

Anadolu Üniversitesi İşletme fakültesi mezunuyum. Çeşitli kuruluşlarda muhasebe ve dış ticaret or..