Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '13

 
Kategori
Psikoloji
 

Kader kavramı

Boynumuzu büker hayal kırıklıklarımız. Dudaklarımızda donan gülüşlerimiz ardında ne yapacağını bilememiş olmamızın şaşkınlığı yatar. Güvendiğimiz dağlara karlar yağmıştır. Belki, bizim başımıza gelmemiştir kötü vukuat. Ancak acısını anlarız. İnsanız. Bir gün sıranın bize de geleceğinden haberdarız.

Tam gaz yaşadığımız hayatlarımızda, bir durup da zorda kalan insanları pek düşünmeyiz. Düşünmek istemeyiz. Tadımız kaçar. Kendimizi kötü hissederiz. Psikolojimiz bozulur. Yardım etmek zorunda kalırız yada bunun gibi tatsız çözümlemeler. Ama bir son nokta vardır elbette. Yazdan kışa, kıştan yaza; yazdan kışa kıştan yaza dönmeler.

Az önce evimin hemen yanındaki huzurevinden bir cenaze çıktı. Huzurevi yetkilileri gönderdiler aracı. Ardında bir özel otomobil de görmedim takip eden. Belki vardır da ben görmedim.  Yalnız bir şekilde yeşil cenaze aracı huzurevinden ayrıldı.

Yolun sonu gelmişti. Sıradan bir insandı o. Belki çok iyi belki o kadar da değil. Ancak bilinen bir şey vardı ki kader ona bu payı biçmişti. Milyonları ardından sürükleyen bir star olamamıştı. Olsaydı, belki farklı olabilirdi. Ancak hepimiz gibi de değildi. Çok yalnızdı. Nedense, bunun da kader olduğunu düşündüm. Kimseyi suçlamadım. Yalnız vedası kaderdendi.

Hareket kabiliyetimiz, kaderin bize biçtiği rol kadardı. Neden derseniz kadercilik değil aslında. Elimizden kaçan fırsatlarımız, bize kapılar açacağına inandığımız bir yakınımızın ölümü, çok iyi geçmiş bir sınavın iptali, eşimizin tayini ve bizim mesleğimizin ona göre şekillenmek mecburiyeti veya dağ başında diye dudak büktüğümüz arsalarımızın günün birinde bizi dehşet zengin yapması, ve saire ve saire..

Kader değil de nedir?

Bütün yollar Roma'ya çıktıktan sonra yapabileceğiniz, dükkanınızı açabiliyorsanız ara sokaklara açmaktır.

Bu insanın kaderi de buydu belki. Ama gene de yakınlarını görmek istiyor insan.

Kimbilir, belki onlar da kendi kaderlerini yazıyorlardı.

Bu yazıyı, rahmetli kişinin ailesi için yazmadım.

Genel olarak. Anlatabiliyor muyum?

Kader kavramı arap saçı.

Bize düşen dolaştıra dolaştıra çözmeye çalışmak.

 

 

 

 
Toplam blog
: 82
: 6114
Kayıt tarihi
: 20.05.12
 
 

Hukukçu bir anne.  Hayatta her şeyin kontrol edilemeyeceğini zor da olsa öğrendim.  Hayat, kısa b..