Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ocak '16

 
Kategori
Müzik
Okunma Sayısı
204
 

Kader Senfonisi'ne Teşekkür

Kader Senfonisi'ne Teşekkür
 

Bu yazıyı yazarken, Çaykovski dinliyorum. "Senfoni No:5 Op.64 mi minör"

Hadi siz de bana arkadaşlık edin, birlikte dinleyelim

https://www.youtube.com/watch?v=lwZ8Z3wHFn0 

Çocukluğumdan beri çok severim Çaykovski'yi bir de Strauss bir de Bach ama bu isimlerden daha çok saygı duyulmasına rağmen bir türlü sevemedim Mozart'ı. Ne bilim Mozart her zaman agresif, mendebur, tatsız bir ses gibi geldi kulağıma. "Adam sen de, sen ne anlarsın müzikten!" derseniz. Doğrudur, vallahi anlamam. Dinlerim sadece... Zaten biz dinleyelim diye yapmazlar mı bu müzik denen şeyi? Yok belki de yapmazlar. Belki de kendi ruhları ve kulakları için yapmışlardır da biz de sebepleniriz onlardan. Olsun yine de güzel şey müzik :)

Aslında bu bir teşekkür yazısı. Geçen akşam (29 Ocak 2016 Cuma), Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası'nın, Antonio Pirolli şefliğinde güzel bir konseri vardı. İlk bölüm Mozart, ikinci bölüm Çaykovski. Mozart'ı sevmediğimi söylemiştim, ilk bölüm sıkıcı olabilir benim için diye düşünürken daha önce hiç dinlemediğim Mozart'ın Senfoni Koçertant'ı gerçekten büyüleyiciydi. Solistleri Hande Özyürek ve Norbert Merkl... Allegrosu falan aşk mektubu gibiydi. Sonradan okudum ki babasından bağımsızlığını ilan edişiymiş. Aşk meşk yok yani ortada! Vallahi ben bu adamla anlaşamıcam... Benim Çaykovsky'nin ise Kader Senfonisi vardı." Yapıt baştan sona derin acılı duygular, mutsuzluk ve yakınışlarla işlenmiş ve bazı müzik uzmanlarınca KADER SENFONİSİ olarak yorumlanmıştır." diyor konser broşüründe. Ne alakaysa! Siz onlara aldırmayın, bence müzik uzmanlarının içi geçmiş... Ne derin acılısı falan çatır çatır müzik işte....

Neyse lafı fazla uzatmadan; teşekkürler Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası, teşekkürler Mozart, teşekkürler Çaykovski ve beni bu konsere davet ettiği için Janet Pittman'a teşekkürler....

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Hocam ozur dilerim.Mendel benim hispanic calisanim.Demekki kafam ondaymis , siz wagner olarak algilayin lutfen.

Newyorker 
 02.02.2016 12:20
Cevap :
Bugün Wagner günü olsun o zaman :)  03.02.2016 9:55
 

Ulkem gibi oriantal ulkelerde bati klasik muziginin 9/8 lik ritmin yerini almasi beklenemez.Sanildigi gibi cok sofistike olmiyan bu tur deki begeni kulturle de alakali. Ama en azindan bir dinlicinin ilavesi bile tur adina sevindirici.Mendel dinleyin belki cosku yuksek ritm daha kipirtadabilir,

Newyorker 
 31.01.2016 10:36
Cevap :
Teşekkürler. Mendel? Yanlış mı yazdınız acaba Handel olabilir mi?  02.02.2016 10:40
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 45
Toplam yorum
: 163
Toplam mesaj
: 52
Ort. okunma sayısı
: 8504
Kayıt tarihi
: 06.08.07
 
 

Fark ettim ki; çok okudum, çok araştırdım, çok gezdim, çok öğrendim ama az yazdım. Bir baktım ki,..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster