Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '10

 
Kategori
İstanbul
 

Kadıköy, İstanbul'un "yaramaz" çocuğu mu?

Kadıköy, İstanbul'un "yaramaz" çocuğu mu?
 

Bostancı İskelesi ve Ada vapuru


Aslında hanidir yazacaktım da bugün Balçiçek İlter'in, Habertürk Gazetesi'ndeki yazısını okuyunca daha fazla erteleyemedim.

Balçiçek İlter, bayramın ikinci günü Büyükada'ya gideyim demiş. Üç yaşındaki ikizlerini almış ve Bostancımıza gelmiş. Vapura binecekler ya! Ama, o da ne? Ortada vapur diye bir şey yok. Orta büyüklükte bir motor adalar Bostancı arasında çalışıyor. Tatil günü olması nedeniyle de tıklım tıklım dolu. Motor battı batacak. Motorda da beş adet çocuk can simidi.

Şaşırmış tabi ki Balçiçek İlter. Şaşırmakla da kalmamış motor adaya yanaşana kadar batacaz diye korkmuş. Batmadan karaya varınca, bu kez de 250 ya da 300 kişilik faytona binme kuyruğuna şaşırmış.

Kadıköy'ün başına gelenlerden büyük bir olasılıkla Kadir Topbaş'ın haberi yoktur. Belediye Başkanı güvendiği insanları belirli yerlere getirmiştir. Bostancı-Adalar vapur seferlerini takip edecek durumu yok ya. Ancak, öyle sanıyorum ki Balçiçek İlter'in yazısı sayın başkanın dikkatini çekecek ve "Neler oluyor?" diye soracaktır.

Fakat, Kadıköy'ün başına gelenler yalnız bununla da kalmamıştır. Örneğin 2 numaralı Bostancı-Üsküdar belediye otobüsü ve 4 numaralı Bostancı-Kadıköy belediye otobüsleri de en eski otobüslerden oluşmaktadır. Yakın zamana kadar bu seferler en lüks otobüslerle yapılmaktaydı. Fakat, varoşlarda oturanlar belediyeye şikayette bulunmuş diyorlar. Bu şikayete göre AKP'li belediyelere oy veren varoşlara en kötü, oy vermeyen Kadıköylülere en iyi otobüsler verilmekteymiş. Bunun üzerine yıllardır oy alamadığı Kadıköy'e en eski otobüsler verilmiş ve Bostancı-Adalar vapurları da kaldırılmış.

Dedim ya, olanlardan elbette Kadir Topbaş'ın haberi yoktur. Olsa, böyle bir şeye izin vermeyeceğini adım gibi biliyorum. Fakat, görevlendirdiği müdürlerinin de neler yaptığını işte böyle gazete yazılarından öğremesi sanıyorum onu da üzecektir.

Bu söylenenler gerçek mi ben bilemem. Fakat, Kadıköy ve özellikle Bostancı ve cıvarı ile Adalar'da oturanlara sorulduğunda alınan yanıt budur. Kadıköy, yıllardır % 75'den aşağı düşmemek koşuluyla CHP'ye oy vermektedir. Büyükşehir bu nedenle Kadıköy'ü cezalandırmaktadır.

Şimdi, Kadıköy gibi, Bağdat Caddesi gibi, Bostancı gibi İstanbul'un en güzel ve seçkin semtlerinde öylesine eski otobüsler çalışıyor ki, bir yerden bir yere varıncaya kadar otobüsün içine dolan egzoz gazından zehirlenmemek olası değil. Hattâ şaka yollu takılanlar bile oluyor: Söylendiğine göre Kadıköy halkı egzoz soluya soluya yok edilip yerine yeni nesil Kadıköylüler getirilecekmiş ki AKP'ye oy çıksın! Bu elbette işin şakaya alınan yönü.

Ama, bizler Bostancı-Adalar vapurumuzu ve insana yakışır güzel otobüslerimizi geri istiyoruz.

 
Toplam blog
: 278
: 3275
Kayıt tarihi
: 26.05.07
 
 

İstanbul'un Kadıköy ilçesinde doğdum. Bir daha da Kadıköy'den ayrılmadım. İstanbul Üniversitesi, Ede..