Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '15

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Kadıköy-Altıyol'daki Sanatçılar Sokağı

Kadıköy-Altıyol'daki Sanatçılar Sokağı
 

Kadıköy-Altıyol'daki boğa heykelinden Bahariye yokuşuna çıkışta soldaki ilk sokağa girdiğinizde burası bir sanat ve kültür merkezi olan Ali Suavi sokağı. Kitaptan, yemeniye kadar, Sıra sıra sanat ürünleri ve ressamlar..
Hayatımız Kadıköy'de geçti diye, Kadköy'lüyüz diye geçiniriz ama burdan haberimiz yok.
Malum, ne de olsa Kadıköy'ün anlamı da ''körler ülkesi''
Görmemişiz.  Ya da bizden sonra oluşmuş. Nitekim bir bayan ressama sorduğumda buranın tarihinin pek eski olmadığını öğrendim. 
Burada bir de Nazım Hikmet Kültür merkezi var ve onun yanında hiç tahmin edemeyeceğiniz, ağaçların gölgesinde demli çayınızı veya kahvenizi içip bir soluk alacağınız devasa bir bahçe var. Ünlü sanatçıların da beğendiği uğrak bir mekanmış burası. 
Küçük ressam sergileri önünde ve içinde karakalem ve yağlıboya resimlerin hepsi bir sanat eseri. Hangisine bakacağınızı şaşırıyorsunuz. 
O arada böyle bir dükkan-serginin önünde karakalem  portre çalışması yapan iki bayan ressama takılıyor gözlerim. Öyle seyretmeye dalıyorum. 
Sonra 25-30 yaşlarında olduğunu sandığım genç sanatkara soruyorum;
-Siz Güzel Sanatlar Akademisi mezunu musunuz?. 
Kızcağız bu soru karşısında resme birkaç saniyeliğine ara veriyor. Yaptığı bayan portresi çalıştığı resmin tıpa tıp aynısı. Oldukça başarılı. Son rötüşlerle uğraşıyor. 
Oldukça da iyi Türkçesi ile ''Ben Türk değilim, Suriyeli'yim'' diyor. 
''Burada 4 günllük bir ders alıyorum. Belli bir ücret ödüyorum.''
Sokaktaki Suriye'lileri görünce sefil, perişan kafamızda onlar için ne yazık ki kötü bir imaj oluşmuş. 
Oysa geleceğini kurtarmak için sanatını kullanmayı kafasına koymuş. Modern ve aydın. 
Etrafa baktım, diğer resim galerilerinde ondan başka çalışan yok. Patronu bayan ressam da bir yandan onunla ilgileniyor, bir yandan kendi başka bir portre üzerinde çalışıyor. 
Kadıköy'e ve bilhassa Altıyol'a yolu düşene tavsiyemdir. 
Gidin gezin o sokağı. İsterseniz çok makul bir ücret karşılığı resminizi yaptırın, ister az biraz yeteneğiniz ve vaktiniz de varsa gidin, yine makul bir ücret karşılığı  çizim yeteneğinizi geliştirin, eserlerinizi ölümsüzleştirin. 
 
 
Toplam blog
: 465
: 918
Kayıt tarihi
: 15.01.09
 
 

İstanbul doğumluyum.. İstanbul'un  tramvaylı döneminden bu şehirde yaşıyorum. Gençlik yıllarında ..