Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '08

 
Kategori
İstanbul
 

Kadıköy'de bir Boğa

Kadıköy'de bir Boğa
 

Neredeyse, Kadıköy'ün simgesi haline gelmiş, Boğa heykelinin önünden belki yüzlerce kez geçmişizdir. Ama farkında olma özürümüz yüzünden hiç merak etmemişiz, heykelle ilgili bilgi alma ihtiyacı duymamışızdır. Bu bizim klasik toplum sorunumuz.

Geçenlerde ne hikmetse merak ettim, kim koymuş bu heykeli buraya diye. Aslında bu çağda merak ettikten sonrası çok kolay. İnternet hemen imdada yetişiyor. Ben de öyle yaptım, heykelin kısa tarihini öğrendim. Merak eden sizlerle paylaşmak istiyorum. İşte Kadıköy'deki Boğa Heykelinin Kısa hikayesi:

"Heykel, 1864’de Paris’te heykeltıraş İzidor Bonhevr tarafından, Fransız gücünü Alman’lara göstermek için yapılmış. Alman’lar Fransız’ları yenince boğa heykeli Almanya’ya getirilmiş. Türkiye’nin 1.Dünya Savaşına Almanya ile girerek İngiliz ve Fransız’larla savaştığı için, "güç simgesi" olarak bu boğa heykeli Başkomutan Vekili Enver Paşa’ya Alman Kralı II. Wilhelm tarafından 1917 yılında armağan edilmiş. Heykel önce Kadıköy’e getirilmiş, sonra Beylerbeyi Sarayının bahçesine yerleştirilmiş, daha sonra Kadıköy ilçe olunca tekrar geri getirilmiş. 1953 Yılında Hilton yapılırken bahçesine götürülmüş, 1969 yılında tekrar Kadıköydeki Kaymakamlık binası önüne konmuş. Sonraki yıllarda Altıyol kavşağında taşınmış."

Görüldüğü gibi Boğa'mızın hikayesi epey dolanmaçlı ve maceralı. Şimdi önünden daha bilinçli geçeceğiz.

Sevgi ile kalın...

 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..