Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '13

 
Kategori
Dostluk
 

Kadim Dostum Nedim Üstün'e

Kadim Dostum Nedim Üstün'e
 

Ulan Nedim; sevilmeyecek adam değilsin de, MB'de ne çok sevenin varmış senin... 15 Ocak'ta yazdım ya "ayın şairleri" yazısı, hani senin üçüncü sıraya attım, sorma mesajlar yağdı taştı... Beş yıldır mı MB'deyim, bu zamana dek almadığım kadar mesaj aldım. 

Bizim dost olduğumuzu bilenlerin çoğu : "İnsan arkadaşını üçüncü sıraya atar mı, ne biçim arkadaşsın sen" yazmışlar. Anladım ki ne beni ne seni tam tanıyorlar, üstelik şiirden de bihaberler. Seni-beni tanımıyorlar, şiirde ben seni 103. yapsam, senin umrun olmaz, "vardır bir bildiği" dersin; sen bana "ne kötü gazel yazıyorsun" desen, umrum olmaz, vardır bir bildiği derim... 

Şiirden bihaberler, ben seni her şairlerim listesi yaptığımda birinci sırada göstermemi "arkadaş olmamıza" vermişler demek... Oysa MB'nin en iyi şairleri belli : sıralamasız Berra-Nil-Nedim... 

BERRA, gerçekten soluklu yazıyor... Bazen düzyazıları bile şiir... Eskiler (Halid Ziya) "mensur şiir" derdi... Berra gibi dostlar, vardı güzel  şiirler yazan. Bir iki şiirden sonra kayboldular... Ya şiirleri tükendi ya da iş güç çoluk çocuk derdi anlarım. Berra dayanıyor. Bu  anlamda kutlamak gerek onu...  Ama ŞAİR... 

NİL'in şiirini anlatmama gerek var mı? Bunca zaman tanırım MB'den en istikrarlı şair... Ben herkese "ŞAİR" demem ha! Ama NİL ŞAİR . Şimdilerde MB'yi bırakacağını  söylüyor. Kendince haklı nedenleri olabilir. Ama MB büyük bir ŞAİR kaybeder. Bence şairler bazen "mahlaslarından" sıkılır. NİL'in de bir başka mahlas alarak, o güzelim şiirlerine devam etmesini bekliyorum. Onsuz, benim şiir üçgenimin "Berra-Nil-Nedim" bir kenarı eksik kalır... 

Bu  iki kadın şairimiz dışında epey okunan şiir yazdığını sanan kadınlar da var MB' de... "Osuruktan teyyare, selam verdim o yare" yazsalar en az 150 kişi okuyor... Çoğu erkek de olsun, vardır bir hikmeti... 

NEDİM, şiirini bu MB'de en iyi bilenlerdenim..."Bilenim" daha doğru...  Kadim dostumdur, MB'ye  ben davet etmişimdir, görülmüş müdür sırf dostuyum diye Nedim şiiri övdüğüm? MB'ye ilk geldiği zamanlar, en çok yorum atan bendim... Şöyle  dediğimi hatırlarım : "Nedim yaz da MB şiir ne bir görsün."...  Yazdı ve gördüler... Sonraları yorum bile yazmadım ben Nedim'e... Ne yazacağım? "Büyük şairsin" mi her defasında... Bakın, kadim dostu Ufuk, Nedim'e en az yorum atandır... Ya da hiç atmayan... 

Ama, her "büyük balığın" etrafında küçük balıklar dolanır ya okyanusta; şiir okyanusunda da NEDİM balığın etrafında "küçük balıklar" dolanır olmaya, NEDİM'in de bu balıklara "ses çıkarmadığına" (büyüklüğünden) tanık oluyorum...  NEDİM'in bazen bu balıkları "tiye" aldığını fark ediyorum. Çünkü  Nedim'i tanırım. Ona "üstat" , "büyük şair" vb. dediğinizde yüzü kızaran adamdır o... 

...........

Bana gelen mesajlarda şiiri bilen birilerinin yazdıkları toplamda şu : "Bir edebiyat öğretmeni, üstelik sözde şiir yazan biri olarak Nedim şiirini üçüncü sıraya atmanız, şiir bilmediğinizin kanıtıdır." 

Bu  eleştiri, dedim ya "şiir bilenlerin" eleştirisi... Doğrudur. Nedim şiiri asla üçüncü sıraya atılmaz... Nedim'i sadece MB'den tanımış olsam atmam da zaten... 

Ama o benin kadim dostum. Gene dedim ya, bırakın 3. şair yapmamı 103. şair yapsam, o der ki "vardır  bir bildiği"... 

Burada birkaç kez böyle "benim şairlerim" yazdım...  Heman hepsinde Nedim birinci sırada Nil ikinci sıradaydı. Bir üçüncü de yazamıyordum... Sonra Berra şiiri tanıdım... Kadın ŞAİR ne yapayım... İnanmayan  okusun şiirlerini... 

MB'de BERRA ŞİİRİ tanıtmanın yolu neydi; MB şiirindeki  "1. NEDİM , 2. NİL" saltanatın  son vermek... 

Yaptığım bu... 

Ha  "BERRA HAK ETMİYOR MU BU BİRİNCİLİĞİ" vallahi bana sorarsanız, hem yürek hem beyni ile HAK EDİYOR...  Aferin ona... Nedim'e veya Nil'e usta şairsiniz yazmak yerine, BERRA' ya "usta şairsin" demeyi yeğlerim, yeğledim... 

Okuduysanız BERRA'nın benim o sıralamama yaptığı yorumu, büyük bir alçakgönüllükle "sıralamayı değiştirmiş, hatta şair bile olmayan ben garibi sıralamaya" almıştı... 

İşte  "ŞAİRLİK" budur...  

ŞAİRLİK = ALÇAKGÖNÜLLÜLÜK' tür... 

Aynı tavır, NİL'den de geldi... NEDİM yorum atmadığndan tavrının ne olduğunu sizler bilemediniz de ben, benim sıralamamın onun için önemli olmadığı bilirim...

Sözün  özü Nedim'im Üstün'üm; beni burada (MB'de) sevenler yanında çok sevmeyenlerim olduğunu bilirdim de, bu şair sıralaması yazımla senin ne denli sevildiğini de öğrendim.... Çok da gurur duydum. İyi ki seni MB'ye çağırmışım... 

Ne  dersin Nedim'im Üstün'üm "Şubat Ayı Şairlerim" de seni beşinci sıraya atsam, "osruktan teyyare" leri şiir diye yazanları üstlere çıkarsam mı? 

Ne mesajlar gelir ha !!!! 

Antalya  / Ocak 2013

 

 
Toplam blog
: 75
: 364
Kayıt tarihi
: 10.07.08
 
 

55 yaşında dershanelerden SSK emeklisi edebiyat öğretmeniyim... Aslen İzmirliyim... 95 yılından b..