Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '07

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Kadın anam

Kadın anam
 

Okuyup yazabilmek ne büyük lütuf! Modern dünya dedikleri, insanı gün geçtikçe kabuğuna çekilmeye zorlayan ve yalnızlaştıran, özellikle insanlar arası iletişimi neredeyse tarihe mal etmek üzere olan devir. Düşünüyorum da böylesi bir ortamda bir de okuyup yazma kabiliyetinden mahrum olsaydım hâlim nice olurdu…

Okuyabiliyorum. Şükrediyorum; zira yalnızlığımı bir nebze de olsa okuduklarımla unutabiliyorum.

Yazabiliyorum. Şükrediyorum; çünkü içimdeki sıkıntıyı bir parça olsun kaleme döktüklerimle hafifletebiliyorum.

Okuyup yazamayan garip anam geliyor birden aklıma…

Biliyorum; onunda benim gibi yalnızlığı, yokluğu, hayatta aradığının bulamayışın verdiği ızdırabı doya doya yaşadığını.

Biliyorum; okuyup yazmaktan mahrum bırakıldığı için çaresizliğine merhem olacak bir kitaba bile sahip olamadığını.

Belki de içini dökebileceği kâğıt ve kaleme hiç ihtiyaç duymadı. Ama hep arzu etti okuyup yazmayı. Bir ukdeydi yüreğinin derinliklerinde.

Bu sebeptendir ki, biz yavrularını okusunlar, adam olsunlar; benim duyduğum özlemi, çektiğim sıkıntıları çekmesinler diye, gücü yettiğince destekledi. Saçını süpürge yaptı. Okuttu bizleri; adam etmeye uğraştı…

Bizler adam olduk mu pekâlâ?

Bilemiyorum. Okumasına okuduk; ama adamlık meselesinde söyleyebileceğim pek bir şey yok.

Cefakâr anam, okuyup yazamadı; ama toprakla bütünleşmesini, onu işleyip bayındırlaştırmayı öğrendi. Hayvanların diline vâkıf olmaya çalıştı. Tam olmasa da onların dilini anlaşabilecek düzeyde çözdü. Yalnızlığını onlarla gidermeyi denedi ve deniyor hâlâ. Derdini eşelediği toprağın içinde, derdiği çiçeğin kokusunda, topladığı meyvenin tadında unuttu ve unutmaya çalışıyor hâlâ.

Garip anam, düşen kalan hariç sekiz çocuk doğurdu. On çocuk büyüttü. Çok çile gördü, cefa çekti. Çok şey umdu, pek az karşılık buldu.

...

Hey gidi cefakâr anam! Ah ile geldin vah ile geçip gideceksin!

Bakalım bizim sonumuz ne olacak?

Sen kendine düşeni en güzel şekilde yaptın.

Süleyman Dönmez

 
Toplam blog
: 51
: 885
Kayıt tarihi
: 27.02.07
 
 

Ben kimim? Kafa kağıdımdaki beyana göre 1969 tarihinde Burdur - Gölhisar'da, doğumuma şahit ala..