Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '18

 
Kategori
TV Programları
 

Kadın Dizisi Japon Dizisinden Uyarlama İmiş

Kadın Dizisi Japon Dizisinden Uyarlama İmiş
 

 Kış aylarında en büyük eğlencemiz televizyon dizileri. Soğuk kış akşamları gerçi bizim buralar çok soğuk değil ama, sokağa çıkmaktansa evde oturup çekirdeğimi alıp televizyon seyretmek en büyük zevkim. Yazın böyle mi ya. Bahçede salıncakta yıldızları seyretmek, deniz kıyısında dalgaların sesini dinleyip yürümek veya arkadaşlarımla oturup kağıt oynamak varken televizyonu kim seyreder. Kışın ise alışveriş merkezinde sinemaya gitmek hem yorucu hem de nezle grip gibi mikropları kapmak açısından rizikolu. Ayrıca maddi külfeti de var.

 Kısacası akşamları ben de birçok kişi gibi dizilere takılıyorum. Ayrıca eşimle ayrı televizyonlarımız olduğu için sen seyretttin, ben seyrettim kavgamız da olmuyor.

 Dizi seyrediyorum dedim ama gerçekten severek izlediğim dizi çok fazla değil. Birçok dizi hemen hemen aynı konuları içeriyor. Silahların çekilmediği, insanların vurulmadığı, kahramanlarının herbirinin hapse girmediği yapım yok denecek kadar az. Her dizide erkek kahramanın daha önceki ilişkilerinden bir çocuğu çıkabiliyor.

 Ne yalan söyleyeyim bazı dizileri yan rol oyuncularının harika oyunlarını izlemek , bazı dizileri de çekimin yapıldığı nefis evleri, mekanları görmek için tercih ediyorum. Bu arada Eşkiya Dünyaya Hükümdar Olmaz dizisinin bir özelliğini keşfettim son zamanlarda. Sinirlerim bozuksa, birilerine kızmışsam adı geçen diziyi seyrettiğimde içimde bir serinleme hissediyorum. Geçenlerde bir yerlerde okudum. Seri katiller genelde Yengeç Burçlarından çıkıyormuş. Ben de Yengeç burcuyum.Yetmiş yaşından sonra seri katil olacak değilim herhalde. 

 Sezon başından beri zevkle izlediğim az sayıda diziden biri de Kadın adlı dizi. Başrollerinde Özge Özpirinççi, Caner Cindoruk, Bennu Yıldırımlar, Şerif Erol gibi iyi oyuncuların rol aldığı bu dizi salı gecelerimin favorisi. Gerçi o gece başka güzel diziler de var. Ufak Tefek Cinayetler gibi. Ama onları tekrarlarda yakalamaya çalışıyorum

 Kadın dizisinde dikkatimi çeken psikolojik sorunlu üvey kardeş Şirin rolünü çok başarılı sergileyen Seray Kaya'yı da unutmamak gerek.

 Biraz evvel dizi oyuncularının isimlerini doğrulamak  için bir araştırma yaptım ve dizinin Japon yapımı Women dizisinden uyarlama olduğunu öğrendim. Hande Altaylı tarafından çok başarılı bir şekilde yapılan uyarlama dizinin yadırganmamasına sebep oluyor.

 Bu bilgiyi öğrenince dizinin neden dikkatimi çektiğini, neden diğer dizilere tercih ettiğimi daha iyi anladım. Bir şeyler vardı diğer dizilere benzemeyen bu yapımda. 

 Umarım diğer dizilerin senaristleri de bu olaydan etkilenerek birbirinin benzeri senaryolar yazmazlar ve biz dönüp dönüp aynı konuları izlemek zorunda kalmayız.

 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..