Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '22

 
Kategori
Sosyoloji
 

Kadın Erkeğe Emanetmiş

Bu sözün iyi niyetle söylendiği açık ama statü olarak kadını bitirir, ne kişiliği kalır ne de bir şeyi; çünkü eşya emanet olabilir.

Tabii ki burada bildiğimiz anlamda emanet değil değer vermek, koruyup kollamak gibi şeyler kastediliyor ama herkes böyle anlamaz, bana aitsin hatta benim malımsın der.

Yani bu koruyup gözetme işini emanet değil de başka şekilde anlatmak lazım.

Bu iş emanete riayet edene bağlı olunca bazıları için kendisine emanet edilmiş kadın atıyorum giydiği ayakkabı değerindedir.

Dürüst insanlar zaten kendisine emanet edilmiş kadına değer verir koruyup gözetir ama herkes dürüst değil, bana verildi benim malım nasılsa diyerek kadını yerden yere çalarlar ki öyle oluyor zaten.

Bugün kadınların statüsü bu emanet anlayışına göre düzenlenseydi kadın kendini bilmeyenlerin elinde boynuna tasma takılmış köleydi.

Samimi dindar insanlarımız emanetlerine gözleri gibi bakıyor, aklı başında kimseler kadının hakkını teslim ediyor, geri kalan da kadını insan yerine bile koymuyor.

Kadın erkeğe emanet diyenler kendileri için konuşup eşlerine Allah’ın bir emaneti gibi bakmaya devam etsinler, kadın haklarını savunanlar haklarını teslim etsinler, kadın erkeğe emanet sözünden hareketle kadın benim malım diyen cahil güruh ne diyelim Allah ıslah etsin!

Görüldüğü gibi kadın erkeğe emanet sözü kadınların daha çok ezilmelerine neden oluyor.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..